سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

رسانه تبليغاتي مناسب کدام است ؟ مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

براي معرفي محصول خود به يك رسانه بسنده نكنيد و روشها و رسانه هاي مختلف را ارزيابي كرده و مورد استفاده قرار دهيد . آيا تا به حال وضعيتي پيش آمده كه در انتخاب بهترين روش تبليغات خود دچار مشكل شده باشيد و نتوانسته باشيد انتخاب مناسبي انجام دهيد؟

آيا تبليغات خود را در روزنامه محلي ارائه ميدهد، يا در تابلوهاي تبليغاتي شهر به معرفي محصول خود اقدام
مي كنيد ، آيا در راديو يا تلويزيون تبليغات خود را انجام مي دهيد ؟ يا در جستجوي رسانه اي مؤثر هستيد ؟ اگر در انتخاب بين اين رسانه ها دچار مشكل هستيد ، بدانيد كه اين مشكل منحصر به شما نيست و بسياري از افراد مشكلي مشابه شما دارند .

بيشتر صاحبان مشاغل كوچك اين مشكل را دارند كه با توجه به بودجهء محدود خود كداميك از رسانه هاي تبليغاتي را انتخاب كنند . قبل از اينكه رسانه تبليغاتي خود را انتخاب كنيد بايد چند قدم به عقب برگرديد و پنج پرسش استراتژيك و مهم را در زمينه بازاريابي محصول از خود بپرسيد . پاسخ اين پرسشها ميتواند به شما در پيدا كردن بهترين رسانه تبليغاتي كمك زيادي بكند .

اين پرسشها به صورت زير است

1) چه كسي يا كساني بازار هدف من را تشكيل مي دهند ؟

اين پرسش بسيار ساده است اما داشتن يك پاسخ روشن و صريح براي سوال دريافتن بهترين رسانه تبليغاتي بسيار مهم است . آيا شما محصول يا خدمت بسيار پيشرفته اي ارائه ميدهيد كه افراد خاصي با سطح معيني از درآمد آن را تهيه مي كنند يا اينكه مشتريان شما بچه هاي مدرسه هستند ؟
براي اينكه بتوانيد جواب مناسبي براي اين سوال پيدا كنيد ، بهترين كار ، ارزيابي مشتريان موجود است . با ارزيابي آنها متوجه خواهيد شد كه چه افرادي و با چه سطح درآمدي مشتري محصول يا خدمت شما هستند . با بررسي آماري اطلاعات خود شايد به نتايج شگفت آوري برسيد كه انتظار نداشته ايد .

2) كدام رسانهء محلي مورد توجه افراد موجود در بازار هدف من است ؟
بعد از اينكه شما بازار هدف خود را پيدا كرديد ، بايد بررسي كنيد كه آنها چه رسانه اي را بيشتر مورد توجه قرار مي دهند . بهترين راهي كه مي توانيد اين اطلاعات را به دست آوريد، پرسيدن آن به صورت مستقيم است . از آنها بخواهيد كه به سوالات شما در زمينه هاي زير پاسخ دهند :
- نام مجلات و مؤسسه ها و انتشاراتي كه عضو آن هستند .
- برنامه هاي تلويزيوني مورد علاقه
- چه نوع نامه هايي را باز كرده و مطالعه مي كنند
- آيا به تابلوهاي تبليغاتي در سطح شهر توجه مي كنند ، درصورت مثبت بودن پاسخ ، بيشتردرچه مكانهايي رفت و آمد مي كنند . در صورتي كه تعداد مشتريان شما زياد بودند ، مي توانيد با انتخاب تصادفي مشتريان خود ، اين پرسشها را مطرح كنيد. در نظر داشته باشيد در اين حالت بايد انتخاب مشتريان به صورت تصادفي انجام شود تا نتيجه به دست آمده معيار مناسبي براي تصميم گيري باشد .
 
3) كداميك از رسانه ها مي تواند به صورت وسيع متقاضيان محصول و خدمات مرا تحت پوشش قرار دهد ؟
اين شايد يكي از مهمترين سوالاتي باشد كه شما بايد پاسخ آن را به دست آوريد . براي جواب دادن به اين سوال ، شما بايد يك روش مقايسه اي بين رسانه هاي مختلف داشته باشيد . منظور اين است كه شما بايستي با استفاده از پارامترهاي مختلف بتوانيد هزينه نمايش آگهي به ازاي هر مشتري را اندازه گيري كنيد . يكي از پارامترها موسوم به سي . پي . ام است . با اين روش شما ميتوانيد هزينه سرمايه گذاري را به نسبت تعداد ارائه خود بررسي كنيد . به عنوان مثال اگر هزينه يك برنامه راديويي 500 دلار است و برنامه راديويي براي 45000 هزار نفر پخش ميشود ، هزينه براي هر نفر شما مقدار يك سنت است . به اين معني كه شما براي هر نفر مبلغ يك سنت هزينه مي كنيد تا آگهي شما را دريافت كند . با اين روش مي توانيد هزينه هر نفر را در رسانه هاي مختلف به دست آورده و با هم مقايسه كنيد .

4) اهداف تبليغاتي من چيست و تا چه اندازه اين رسانه مي تواند در رسيدن به اين هدف به من كمك كند ؟
با تقسيم هزينه كل بر تعداد مخاطبان ، شما مي توانيد هزينه هر نفر را در هر رسانه به دست آوريد ، اما اين نمي تواند مؤثر بودن آن رسانه را براي شما مشخص كند . مثلا" اگر مي خواهيد يك كتابچهء رايگان يا يك فيلم ويدئو را كه حاوي راهنماي استفاده كننده است ارائه دهيد ، شما نياز به رسانه اي داريد كه مشتري شما بتواند محتواي اين فيلم ويدئو را ببيند و فرصت كافي براي يادداشت شماره تلفن يا نشاني شما داشته باشد . همچنين اگر محصول شما نياز به نمايش در مدت زمان كوتاه دارد و يا اينكه براي مدت زمان خاصي فقط داراي اعتبار است و در همان زمان كوتاه بايد به تعداد بيشتري مشتري ارائه شود مي توانيد از رسانهء روزنامه هاي محلي هم براي تبليغ استفاده كنيد.

5) چگونه رسانه اي كه براي بازاريابي انتخاب كرده ايد، ميتواند به شما در ارزيابي عكس العمل مشتريان كمك كند ؟
با توجه به اينكه هدف شما به دست آوردن بيشترين مشتري به ازاي هزينه اي است كه براي رسانهء تبليغاتي پرداخت مي كنيد ، رسانه اي كه امكان اندازه گيري عكس العمل مشتريان را به شما نشان نمي دهد ، هيچ گاه انتخاب مناسبي نيست ؛ همچنين هيچ گاه از رسانه ها و تبليغاتي كه در آنها عكس العمل مشتريان قابل ارزيابي نيستند استفاده نكنيد .

● نتيجه گيري
شما با روشهاي تعيين رسانه مورد نياز خود آشنا شديد . با ارزيابي نتايجي كه از هر رسانه به دست مي آوريد ميتوانيد انتخاب خود را تصحيح كرده و هر بار بهتر از قبل از رسانه هاي موجود استفاده كنيد .
ارزيابي روشهاي معرفي محصول و همچنين ارزيابي نتايج به دست آمده از هر رسانه و روش ، بايستي به صورت مستمر انجام شود . در دوره هاي مختلف زماني عكس العمل مشتريان در برابر رسانه ها و روشهاي مختلف متفاوت است .

استفاده از يك مشاور در زمينه ارزيابي رسانه ها و ارائه روشهاي جديد ميتواند تاثير زيادي در موفقيت يك محصول يا خدمت داشته باشد .

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/200/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر