سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم مقالات بازاريابي

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - تحقیقات بازار ریشه در شاخه ای از علم فلسفه دارد که از آن تحت عنوان منطق یاد می شود.
دو رویکرد استدلال منطقی در واقع پایه و اساس طراحی تحقیق را تشکیل می دهند. این
رویکردها تحت عنوان رویکرد قیاسی و القائی به تحقیقات بازار شناخته می شوند.
تحقیقات بازار با رویکرد قیاسی
استدلال قیاسی یک رویکرد از بالا به پایین است که از کل به جزء یا عام به خاص می رسد. در
تحقیق تجربی، این موضوع به این معناست که یک محقق بازار یک مطالعه را با لحاظ کردن
تئوری‌هایی آغاز می کند که پیش از آن در رابطه با موضوع مورد نظر ارائه شده است.
این رویکرد به یک محقق بازار اجازه می دهد تا در مورد تحقیقی فکر کند که پیش از این هم انجام
شده است و سپس با توجه به آن ایده ای را بسط و توسعه می دهد یا به اساس تئوریک آن
چیزی را اضافه می کند.
این فرضیه جدید توسط محقق بازار در فرایند انجام مطالعه جدید مورد تست واقع می شود.
اطلاعات خاص که در مطالعه جدید جمع آوری شده و مورد تحلیل قرار می گیرد، پایه و اساس
تست فرضیه را شکل می دهد. (توجه به این نکته اهمیت بسزایی دارد که نادرستی یک فرضیه
تائید نشده، اثبات نشده است)
گام های تحقیقات قیاسی
تئوری ها و ادبیات عمومی تحقیق موضوع مورد علاقه برای تحقیق ایده مربوط به نظریه فرضیه جمع آوری اطلاعات تحلیل اطلاعات و تست فرضیه تائید یا عدم تائید فرضیه انتشار نتایج
تحقیقات بازار
تحقیقات بازار با رویکرد القایی
استدلال القایی یک رویکرد از پایین به بالاست که از جزء به کل یا از خاص به عام می رسد. در
این مورد، منظور از خاص این است که یک مشاهده توسط محقق بازار تکمیل می شود که در
ادامه منجر به شکل گیری یک تعمیم گسترده یا تئوری می گردد.
یک رویکرد تحقیقی بر اساس روش تحقیق القایی با مشاهده های خاص از یک رویداد توسط
محقق بازار آغاز می شود که مطالعه ای را با یک ایده یا یک موضوع مورد علاقه آغاز می کنند، در
واقع یعنی همانند رویکرد قیاسی به تحقیق.
با این وجود، در یک رویکرد القایی، محقق تئوری های مرتبط را تا زمانی تا مراحلی از تحقیق را
پیش نرفته باشد، مورد توجه قرار نمی دهد. از این قوانین یا الگوها، محقق بازار تم یا موضوع
اصلی را بوجود می آورد که منجر به تحلیل اطلاعات می شود.
گام های تحقیقات القایی
معیارها و مشاهدات خاص موضوع مورد علاقه جمع آوری اطلاعات الگوها و یا خوشه های داده تحلیل اطلاعات ظهور تم یا موضوع کلیت بخشی و تعمیم انتشار نتایج
همراهان عزیز، اگر تمایل دارید بطور حرفه ای برنامه بازاریابی را بشناسید و چگونگی تدوین آن را آموزش ببینید، می توانید در هفدهمین دوره طراحی برنامه بازاریابی که توسط مدرسه بازاریابی چیستا برگزار می شود، شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …
برچسب ها: استدلال القایی , استدلال قیاسی , تحقیقات بازار , تدوین طرح بازاریابی


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بازی Tropico 6 فقط برای دو روز رایگان شد

گوشی موتورولا One Vision Plus رسما معرفی شد

تریلر جدید از گیم‌پلی بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد

فرستنده پیامک‌های مزاحم را به 195 گزارش دهید

رم آیفون 12 پرو چقدر است؟

لزوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای ورود 5G

3 رمز موفقیت در کسب و کار

از خواسته های مشتری تا درک بازار

گوشی جدید موتورولا رسما معرفی شد

از بلندگوی هوشمند جدید گوگل رونمایی شد

پیشرفت طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان نرگسی بررسی شد

تشریح راهکارها برای قطع وابستگی بودجه به نفت

نسخه بتا عمومی iOS 14 و iPadOS 14 منتشر شدند

80 درصد از فروش بازی‌های کپکام به صورت دیجیتالی بوده است

فرهنگ کسب و کار در ژاپن

در زمینه تولید تلفن همراه داخلی شکست خورده‌ایم

مشاهده 15 فیلم تبلیغاتی از 15 شرکت مهم دنیا

500 هزار گوشی موبایل معطل ترخیص شدن است

عمر باتری گلکسی A31 مشخص شد

رقابت،عاملی که پپسی را موفق کرد.

متمایزسازی استراتژیک

کدام نسخه اندروید بالاترین نرخ نصب را داشته است؟

وان پلاس Nord از نمایشگر AMOLED بهره می‌برد

تصویر رسمی باکس آرت بازی‌های پلی استیشن 5 منتشر شد

مشخصات کلیدی تبلت گلکسی تب S7 پلاس فاش شد

نسخه جدید دسک‌تاپ دل XPS معرفی شد

آشنایی با مفهوم توسعه و استراتژی توسعه

آینده در گذشته 1: پیتر دراکر

سرمایه گذاری سنگین سونی در اپیک گیمز

چه زمانی شایعه پراکنی در سازمان مفید است

چگونه یک وبلاگ گروهی پردرآمد بسازیم

تریلر جدیدی از بازی Street Power Soccer منتشر شد

وان پلاس بادز با گوشی نورد می‌آید

2020؛ سالِ ویروس و فرار، سالِ به بن‌بست رسیدن

افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها

بررسی یک تبلیغ، اگهی چاپی Stihl برای ابزارهای دستی

استراتژی هلدینگ ها و سبکهای تعامل با شرکتهای تابعه

چند توصیه پیرامون ایجاد شبکه ی اجتماعی مؤثر برای کارآفرینان جوان

سوال پرسیدن، یک مهارت مدیریتی

بشقاب خود را نیز میل کنید! نمونه ای از جایگزینی پلاستیک ها با مواد اولیه تجدید شونده

آنالیز مشتریان، به عنوان یک مزیت رقابتی

نگاهی به ابزارهای مدیریت نوآوری

فناوری های اجتماعی در خدمت گسترش سازمانها

برنامه ریزی سریع پروژه با نرم افزار Project Kickstart

مصاحبه Harvard business با مدیرعامل کوکاکولا (1)

تبلیغ فیلیپس : راهی برای گرد و خاک نمانده

مانیتور گیمینگ MSI Optix G32CQ4 برای خوره‌های بازی معرفی شد

سرویس اشتراکی برای توئیتر عرضه می‌شود

شهریور منتظر سیستم عامل Harmony OS 2.0 هواوی باشید

مافیای جدید مهر می‌آید

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی