سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

برند فراتر از بازاریابی مقالات بازاريابي

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - تصور کنید که در شرف آغاز کردن یک مسافرت به طول تمام سال ها و روزهای باقی مانده از
زندگی خودتان هستید. بروشورهایی برای یک محل اقامت لوکس دریافت کرده اید. اتاق های این
مرکز اقامتی خیلی با شکوه است: کف این اتاق ها کاملا بی عیب و نقص است. تصویر تهیه و
ارائه شده از بشقاب های استفاده شده در رستوران این مرکز فوق العاده لذت بخش است.
در این مرحله احتمالا خدمت و محصول مورد نظر به شما فروخته شده است.
شما به هتل می روید. فضای اتاق کثیف و نامرتب است. غذا به سختی قابل قبول است.
خدمات هتل در بهترین حالت بصورت خیلی بی ادبانه ارائه می شود. وقتی به مدیریت شکایت
می کنید، با بی تفاوتی روبرو شده یا شاهد سکوت آنها هستید.
هتل را در حالتی کاملا ناامید و نگران کننده ترک می کنید. یعنی نسبت به تمام فعالیت های
شرح داده شده در فعالیت های بازاریابی خود، به شکل تاسف باری کم کاری کرده اند.
برندینگ به مراتب در سطوحی بالاتر از بازاریابی قرار می گیرد. برندینگ هرگز به موفقیتی دست
پیدا نمی کند مگر اینکه از هر حیث اطمینان حاصل شود که تمام زمینه های کسب و کار بازتاب
دهنده، حامی و پشتیبان قول های مطرح شده از طرف برند است. یکی از با ارزش ترین
دارایی‌های شما – مردم (افراد شما) – باید در بیان و انتقال لفظی و عملی برند شما آموزش
دیده و تبحر کامل داشته باشند. این قدم خصوصا برای کسب و کارهای فعال در حوزه خدمات که
محصولی قابل لمس با دست مشتری ندارند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
پیشنهاد‌های آنها به مشتری در واقع دارایی های نرمی از قبیل دانش، تجربه و مردم است.
کارکنانی که خود به قول و حرف برند عمل نمی کنند، در واقع عامل اصلی مرگ یک کسب و کار
هستند. حرف من را باور نمی کنید؟ مثلا می توانید برای نمونه به نظرات کاربران بر روی
سایت‌های بی طرف که بازتاب دهنده نظرات مشتریان و کاربران یک صنعت خاص هستند مراجعه
کنید، مثلا سایت TripAdvisor.com که نمونه خارجی این کار در صنعت هتلداری است. در بین
نظرات به راحتی می توانید نظرات منفی مشتریان در رابطه با خدمات منفی دریافت شده از
هتل‌ها را پیدا کنید. بطور عکس، کارکنانی که همواره در اعمال و رفتار خود بازتاب دهنده بی چون
و چرای تبلیغات و قول های برند هستند، می توانند یک کسب و کار را به سوی ستاره شدن
هدایت کند.
برند
برند : مجموعه تمام اجزاء
بر خلاف آنچه بسیاری تصور می کنند، برند تنها یک لوگو، شعار یا یک بروشور زرق و برق دار
نیست. در عوض، یک برند قوی ترکیبی است از چندین و چند جزء که همگی به نوبه خود ضروری
بوده و شامل مواردی چون تعاملات با مشتری، ارتباطات کارکنان، فلسفه وجودی شرکت و
فعالیت های بازاریابی و تبلیغات می شود.
برند شما تا کارکنان، مشتریان، رسانه ها و حتی فضای عمومی کسب و کار شما که بازگو کننده
داستان کسب و کار شماست نیز گسترش پیدا می کند. اگر این اجزاء بطور یکسان و مستمر به
تقویت برند شما نپردازند، مشتریان شما ناراضی می شوند. تاثیر منفی برداشت آنها، در صورت
انتقال به دیگر مشتریان یا رسانه ها، می تواند تاثیر مستقیمی بر کسب و کار شما داشته باشد
که خود موجب پایین رفتن ارزش برند شما و ایجاد کج فهمی در رابطه با شرکت و برند شما در
بازار می شود و در نهایت موجب فراری دادن مشتریان بالقوه، کارکنان و سرمایه گذاران جدید
می‌شود.
از طرف دیگر سازگاری و یکپارچگی نام تجاری در تمام اعضاء و بخش ها، در تمامی سطوح
سازمانی کمک می کند تا یک سازمان رشد کرده و شکوفا شود. برندهای قوی موجب رشد
فروش می شوند. شرکت از جایگاه بهتری برای جذب و نگهداری بهترین کارکنان خود برخوردار
می شود. خریداران ارزش نهفته در برند شما را درک و لمس می کنند و به دنبال شکل دادن یک
شراکت با کسب و کار شما بر می آیند و این در حالی است که سرمایه گذاران ارزش برند و
کسب و کار شما را به عنوان یک دارایی با ارزش در نظر می گیرند.
برندینگ از طریق کارکنان شما
کارکنان شما یکی از حیاتی ترین نقاط تماس برای مشتری شما هستند. در مطلب بعدی
گام‌هایی را برای شما یادآور می شوم که از طریق آنها می توانید اطمینان کسب کنید این
کارکنان در بهترین شکل و حالت ممکن معرف برند شما هستند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

موفقیت چیست؟ – 26 راز رسیدن به موفقیت در زندگی و کار

قیف فروش چیست و چگونه کار می کند؟

رازهای ثروتمندی سام والتون مؤسس فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت

مدیرکل تعاون، کار و راه اجتماعی سمنان از پرداخت 233میلیاردتومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری خبر داد

خالق لینوکس دیگر برنامه نویسی نمی‌کند

قیمت انواع تبلت مایکروسافت در بازار

توقف 10 سال مشوق‌های صادرات نرم افزار

عوامل مهم برای بازاریابی در فروشگاه

فرهنگ کسب و کار و تجارت در ایتالیا

آیا واقعاً بازاریابی لازم است ؟

چگونه دیگران را به سمت تغییر هدایت کنیم

درآمد وایبر و واتس اپ و تلگرام از چیست؟

شرکت هلدینگی که مالک بزرگترین بانک تجاری آمریکاست

شعار تبلیغاتی؛ مزیت رقابتی یک کسب و کار

زنانگی در تار و پود حوزه محیط زیست

پلمپ دو واحد صنفی به علت گرانفروشی

اتمام طرح زیرساختی هزار میلیارد ریالی فیبر نوری در کیش

رمزارز ورج چیست و استخراج آن چگونه است؟

7 کارآفرین که بر ناممکن‌ها غلبه کردند

دریافت و ارسال 2 میلیارد لیتر نفت و فرآوده با خطوط لوله منطقه غرب

اقتصاد بدون نفت در کشور پی‌ریزی شده است

شیائومی با AI Shutter در پی بهبود تجربه عکاسی با موبایل است

تاثیر مدیریت زمان بر عملکرد خود مدیریتی

بررسی یک تبلیغ،سالگرد چهل سالگی استارباکس

کارآفرینی چیست؟

فواید کانبان برای شما و سازمان

پنج نیروی رقابتی پورتر

رایتل و تقلید از ایده و فرم تبلیغات at&t

سامسونگ و ال جی؛ خالق برند ملی کره جنوبی در ایران

3 بازی کاربردی برای آموزش هوش مالی

مسئولیت پذیری چیست؟ 11 ویژگی افراد مسئولیت پذیر

8 اهمیت مهارت مذاکره در بازاریابی دیجیتال

بزرگ‌ترین بازی رایانه‌ای جهان عرضه شد

افزایش تعرفه اینترنت موبایل تکذیب شد!

اهمیت انگیزش در مدیریت سازمان

راه‌های ایجاد ارتباطات موثر یک برند

رفتار مصرف کننده و نقش کلیدی‌اش در موفقیت کسب و کارها

رویای خروج تولید از بحران !

بررسی یک تبلیغ، مک دونالد و تبلیغی برای کودکان

در مذاکره چه کسی گفت‌وگو را‌ آغاز کند؟

تبلیغات هدفمند؛ چرا و چگونه ؟

راز افزایش تولید ملی، در افزایش حضور بخش خصوصی است

چگونه تفکر کارآفرینی داشته باشیم؟

اصول مدیریت در شرایط آشوب

سقوط تولید و صادرات نفت ونزوئلا

کیف پول دیجیتالی آپ هولد (Uphold) چیست و از چه رمزارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

اینفودمی ویروس کرونا و شایعه زدایی از حواشی مربوط به آن

سینما را با وضوح 5K به خانه بیاورید

تکیه Horizon Zero Dawn بر صدر بازی‌های پرفروش استیم

بسته‌های حذف شده اینترنت باید برگردد

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی