سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی مقالات بازاريابي

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - یک مشاور بازاریابی با شرکت های مختلف به منظور ایجاد(تدوین) و اجرای استراتژی های
بازاریابی همکاری می کند. این استراتژی ها بر مبنای هسته اصلی کسب و کار و محصولات و
خدماتی که آنها ارائه می کنند شکل می گیرند. یک مشاور می تواند کمک کند که طرح بازاریابی
با جزئیات کامل برای شرکت تدوین شود، پیام بازاریابی را تهیه کند و آمیخته بازاریابی مناسب را
برای انتشار آن پیام بازاریابی تشخیص دهد. آنها سپس طرح بازاریابی تهیه شده را دنبال
می‌کنند و برای اجرای عملی استراتژی بازاریابی تعیین شده در آن پیام تلاش می کنند.
آنها بر نتایجی که بدست می آید بطور مستمر نظارت دارند، در صورت نیاز بخش هایی را تغییر
می دهند تا اطمینان حاصل کنند که شرکت مربوطه از تلاش ها و فعالیت های بازاریابی خود
بهترین نتایج بدست می آورد.
یک مشاور بازاریابی در حوزه رفتار مصرف کننده و فرایند بازاریابی اطلاعات بسیار زیادی داشته و
کاملا مهارت دارد. این دانش و مهارت شامل توانایی در تشخیص بازار هدف شرکت ها و
جایگاه‌یابی محصولات و خدمات شرکت ها به صورتی است که مورد توجه و علاقه مصرف کنندگان
قرار گرفته و موجب خرید توسط آنها شود.
یک مشاور بازاریابی متبحر و خوب نه تنها قادر به تفکر خلاقانه است، بلکه بطور تحلیل تفکر کرده
و مسائل رو مورد بررسی قرار می دهد. آنها نه تنها باید بتوانند خلاق باشند، بلکه از این خلاقیت
نتیجه های خوبی هم بگیرند. مشاوران بازاریابی اغلب در حوزه های بخصوصی از بازاریابی از
قبیل موارد زیر تحصص ویژه ای دارند:
بازاریابی آنلاین یا اینترنتی بازاریابی شبکه های اجتماعی بازاریابی غیرانتفاعی تولید محتوا بازاریابی واکنش مستقیم
مشاور بازاریابی
مشاوران بازاریابی اغلب کار خودشان را بصورت یا در کنار و با همکاری تیم بازاریابی شرکت شما
پیش می برند، چرا که یکی دیگر از حوزه هایی که مشاوران بازاریابی در آنها تخصص دارند
روانشناسی و برقراری ارتباط موثر با مخاطبین است.
گاهی اوقات هست که ممکن صاحبان کسب و کار در پی برون سپاری فعالیت های بازاریابی
شرکت خودشان باشند. اغلب زمانی که شرکت ها در پی برون سپاری این دسته از فعالیت ها
باشند، در جستجوی یک مشاور بازاریابی هم بر می آیند.
برون سپاری به یک مشاور بازاریابی به شرکت اجازه می دهد تا تمرکز بیشتری بر توسعه
محصول و مجموع عملیات داشته باشد. یک مشاور بازاریابی می تواند در وارد کردن تخصص و
مهارت های ویژه به داخل شرکت کمک کند و در عین حال دیدگاهی کلی و از بیرون به داخل
شرکت را در اختیار مدیران و تصمیم گیران قرار دهد.
با توجه به موارد مطرح شده انتخاب یک مشاور بازاریابی برای عموم شرکت ها امری حیاتی به
شمار می آید. یک مشاور باید بخوبی کسب و نیازهای بازاریابی شما و همچنین اهداف مبتنی
بر رشد شما را درک کند. همچنین باید موفقیت های کوچک و بزرگ مرتبط با اهداف شما را که
به موفقیت های بزرگتر شما کمک می کند را به شما یادآوری کند.
چطوری می توان یک مشاور بازاریابی شد؟
حرفه مشاوره بازاریابی یک حوزه کاری لذت بخش و در عین حال انعطاف پذیر است، اما برای خود
چالش هایی هم دارد. یک مشاور بازاریابی می تواند به عنوان بخشی از یک بنگاه بازاریابی یا
یک متخصص مستقل و بصورت قراردادی کار کند. اغلب مشاوران بازاریابی خود کارآفرینانی
هستند که کسب و کار خودشان را راه اندازی کرده اند.
مشاوران بازاریابی از نزدیک با کسب و کارها کار می کنند تا به آنها کمک کنند که استراتژی و
تاکتیک هایی را برای ترفیع و ترویج محصول و خدمات خود تدارک ببینند. هدف اصلی که یک
مشاور بازاریابی دنبال می کند اطلاع رسانی در جامعه و بخصوص بازار هدف شناسایی شده در
رابطه با پیشنهاد مطرح شده از طرف شرکت حول محصول یا خدمت خودش است و بطور کل بالا
بردن آگاهی نسبت به موجودیت آن محصول است.
یک مشاور موفق بازاریابی عموما دارای تحصیلات مرتبط یا تجربه ای در حوزه بازاریابی پیش از
وارد شدن به صنعت ارائه مشاوره است. علاوه بر تحصیلات عمومی یا تجربه مرتبط، یک مشاور
بازاریابی باید با موارد زیر به خوبی آشنا باشد:
بازاریابی شبکه ها اجتماعی و البته زیرساخت های بازاریابی اجتماعی بازاریابی از طریق موتورهای جستجو و بهینه سازی نتایج جستجو مدیریت اعتبار و شهرت آگاهی از تصویر و نام تجاری رفتار مصرف کننده و روانشناسی مشتری نکته پایانی
اگر تصمیم دارید به عنوان یک مشاور بازاریابی مستقل فعالیت کنید، نکته اصلی برای موفقیت
چگونگی بازاریابی کردن خودتان است، به هر حال شما خودتان باید اولین مشتری خودتان برای
عرضه کردن درست و اصولی خودتان به بازار هدف باشید.


برچسب ها: آی بازاریابی , بازاریابی , برون سپاری بازاریابی , مسعود محمدی , مشاور بازاریابی , کارشناس بازاریابی
برچسب ها: آی بازاریابی , بازاریابی , برون سپاری بازاریابی , مسعود محمدی , مشاور بازاریابی , کارشناس بازاریابی
No Internet Connection
  • Add to Phrasebook
    • No wordlists for Persian -> Persian...
    • Create a new wordlist...
  • Copy


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

گوشی جدید موتورولا رسما معرفی شد

از بلندگوی هوشمند جدید گوگل رونمایی شد

نسخه بتا عمومی iOS 14 و iPadOS 14 منتشر شدند

80 درصد از فروش بازی‌های کپکام به صورت دیجیتالی بوده است

فرهنگ کسب و کار در ژاپن

در زمینه تولید تلفن همراه داخلی شکست خورده‌ایم

مشاهده 15 فیلم تبلیغاتی از 15 شرکت مهم دنیا

500 هزار گوشی موبایل معطل ترخیص شدن است

عمر باتری گلکسی A31 مشخص شد

رقابت،عاملی که پپسی را موفق کرد.

متمایزسازی استراتژیک

کدام نسخه اندروید بالاترین نرخ نصب را داشته است؟

وان پلاس Nord از نمایشگر AMOLED بهره می‌برد

تصویر رسمی باکس آرت بازی‌های پلی استیشن 5 منتشر شد

مشخصات کلیدی تبلت گلکسی تب S7 پلاس فاش شد

نسخه جدید دسک‌تاپ دل XPS معرفی شد

آشنایی با مفهوم توسعه و استراتژی توسعه

آینده در گذشته 1: پیتر دراکر

سرمایه گذاری سنگین سونی در اپیک گیمز

چه زمانی شایعه پراکنی در سازمان مفید است

چگونه یک وبلاگ گروهی پردرآمد بسازیم

تریلر جدیدی از بازی Street Power Soccer منتشر شد

وان پلاس بادز با گوشی نورد می‌آید

2020؛ سالِ ویروس و فرار، سالِ به بن‌بست رسیدن

افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها

بررسی یک تبلیغ، اگهی چاپی Stihl برای ابزارهای دستی

استراتژی هلدینگ ها و سبکهای تعامل با شرکتهای تابعه

چند توصیه پیرامون ایجاد شبکه ی اجتماعی مؤثر برای کارآفرینان جوان

سوال پرسیدن، یک مهارت مدیریتی

بشقاب خود را نیز میل کنید! نمونه ای از جایگزینی پلاستیک ها با مواد اولیه تجدید شونده

آنالیز مشتریان، به عنوان یک مزیت رقابتی

نگاهی به ابزارهای مدیریت نوآوری

فناوری های اجتماعی در خدمت گسترش سازمانها

برنامه ریزی سریع پروژه با نرم افزار Project Kickstart

مصاحبه Harvard business با مدیرعامل کوکاکولا (1)

تبلیغ فیلیپس : راهی برای گرد و خاک نمانده

مانیتور گیمینگ MSI Optix G32CQ4 برای خوره‌های بازی معرفی شد

سرویس اشتراکی برای توئیتر عرضه می‌شود

شهریور منتظر سیستم عامل Harmony OS 2.0 هواوی باشید

مافیای جدید مهر می‌آید

ویندوز 10 به سمت سهم بازار 85 درصدی حرکت می‌کند

بانکداری مشترک استرالیا و نیوزیلند

ارتباطات یکپارچه بازاریابی

نسخه‌ نینتندو سوییچ بازی YS Origin معرفی شد

کانن دو دوربین جدید معرفی کرد

تاریخ معرفی رسمی گوشی گیمینگ لنوو مشخص شد

شیوه ی تفکر پیتر دراکر

خانمی که همسرش را در مسیر میلیاردر شدن همراهی کرد

بازاریابی با بودجه ی محدود برای کسب و کار کوچک شما

آمریکا با برخورد سیاسی در بحران کرونا مردود شد

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی