سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم مقالات بازاريابي

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - وقتی فروشنده ای را استخدام می کنید، در واقع در حال استخدام آینده شرکت خودتان هستید.
مطلب زیر به ویژگی ها و خصوصیاتی اشاره دارد که موسسین جوان استارت آپ ها می گویند در
استخدام فروشنده ها در جستجوی آن ویژگی ها هستند.
در این مطلب از 13 تن از موسسین عضو در انجمن کارآفرینان جوان پرسیدیم که احساس
می‌کنند کدام ویژگی یا خصوصیت موفقیت یک استخدام در حوزه فروش را تضمین می کند؟
در مطلب قبل به 5 مورد از ویژگی ها و نقل فول ها پرداختیم، ادامه آنها را در این مطلب
دنبال می کنیم:
6- سه خصوصیت شخصیتی: هوش، شخصیت و انگیزه
بر خلاف دیگر نقش های سازمانی که در آنها یک مهارت تخصصی برای موفقیت کفایت می کند،
فروشنده های موفق باید با هوش، با شخصیت و با انگیزه باشند. ترکیب این ویژگی های
شخصیتی به ما این اطمینان را می دهد که آنها نه تنها قادر به خوب ظاهر شدن در برابر
خریداران هستند، بلکه بخوبی می توانند یک فروش را به نتیجه برسانند و در ادامه روابطی را
شکل دهند که نتایج و سودهای قابل توجهی را در دراز مدت برای خودشان و ما به ارمغان
بیاورند.
کریستوفر کِلی – Sentry Conference Centers
7- انعطاف پذیری
عدم پذیرش یک بخش جدایی ناپذیر از فرایند فروش هر محصولی است، خصوصا زمانی که تمرکز
ما بر تماس های از قبل هماهنگ نشده باشد. یک فروشنده خوب و فوق العاده به راحتی دلسرد
نمی شود و به آن عدم پذیرش به صورت شخصی نگاه نمی کند.
رابرت جی. مور – RJMetrics
فروشنده
8- هم حسی
فروشندگان باید بتوانند با مشتری ارتباطی نزدیک برقرار کند و با ارائه راهکار های مناسب از وی
حمایت و پشتیبانی به عمل آورد، بنابراین هم حسی در سطحی شخصی یکی از مهمترین
ویژگی ها می باشد. این خصوصیات در قالب کمتر صحبت کردن و بیشتر گوش دادن، توجه ویژه
داشتن به فرد و نگران انتخاب و نتیجه برای وی بودن خودش را نشان می دهد، بنابراین هم
حسی برای یک فروشنده یا تیم فروش بسیار حیاتی است.
کِلی آزِوِدو – She’s Got Systems
9- من به دنبال یک فروشنده نیستم – من یک مشاور می خواهم
من به دنبال یافتن کسی هستم که نقش خودش را به عنوان فروشنده ای که یخ به اسکیمو
می فروشد، نبیند؛ بلکه نقش خودش را به عنوان یک مشاور ببیند. او باید مشکلات و مسائل
منحصر به فرد مشتری بالقوه را بخوبی درک کند تا بتواند بهترین گزینه را بنا بر نیازهای وی
پیشنهاد دهد.
راهیل رِتیواالا – Fuzed
10- روابط گسترده و اطلاعات زیاد در رابطه با محصول
فروش رابطه ای با توانایی در برقراری و مدیریت ارتباط آغاز می شود. فروش نرم افزار به یک
سازمان برای استارتاپی که در حوزه فناوری فعالیت می کند، تا حد زیادی به سطح ارتباط و رفتار
افراد شاغل در آن سازمان بستگی دارد. به دنبال یافتن فروشنده ای هستم که سبدی از روابط
را به من عرضه کند، محصول ما را بخوبی درک کند و بخوبی قادر به انتقال ارزش های حالص از
استفاده از آن محصول باشد.
11- مهارت های ارتباطی با مردم
یک فروشنده نیاز به داشتن چیزی دارد که پدر من همواره از آن تحت عنوان مهارت های ارتباطی
با مردم یاد می کرد. بطور خلاصه، او باید در صحبت کردن با دیگران راحت باشد، به آنها احترام
بگذارد، خونسرد باشد و به نکات اجتماعی واقف باشد. شاید به نظر ساده بیاید، اما هرگز
نمی‌خواهم با فروشنده ای کار کنم که صبحت های مخاطب گوش فرا نمی دهد. عموما
فروشنده ها، سخنران هم هستند. من به دنبال یک شنونده هستم. من کسی را می خواهم
که بتواند نیازهای واقعی یک مشتری را به راه حل های ناشی از پیشنهاد های ما ربط دهد.
بریان مورِن – Get 10,000 Fans
12- سرسختی
من پیش از اینکه کسی را به عنوان فروشنده استخدام کنم، از هر طریق ممکن به تست کردن
وی اقدام می کنم: مثلا یک تماس از پیش هماهنگ شده با وی را پاسخ نمی دهم تا رفتار وی را
ببینم، در طی جلسه مصاحبه از وی می خواهم یکی از محصولات ما را معرفی کرده و آن را به
من بفروشد، به وی ایمیل می زنم و در ایمیل نام وی را اشتباه تایپ می کنم تا ببینم چگونه
عکس العمل نشان می دهد، پیشنهاد یا خواسته وی را رد می کنم تا ببینم در برابر طرد شدن
چه برخوردی نشان می دهد. هدف من از این کارها این است که ببینم آیا فروشنده مورد نظر
واقعا سر سخت هست و تمایلی به برنده شدن دارد یا خیر.
جون لوآیزا – www.JunLoayza.com
13- اعتماد به نفس (همراه با قدری غرور)
اعتماد به نفس، همراه با قدری غرور! بهترین فروشنده هایی که تاکنون ملاقات کرده ام،
شخصیتی قابل ستایش داشته اند، اعتماد به نفس داشتند و به چیزی که می گفتند کاملا باور
داشتند. هرگز فرصتی را از دست نمی دادند.
آدام دِگِرِید – Astonish
همراهان عزیز، اگر تمایل دارید بطور حرفه ای برنامه بازاریابی را بشناسید و چگونگی تدوین آن را آموزش ببینید، می توانید در هفدهمین دوره طراحی برنامه بازاریابی که توسط مدرسه بازاریابی چیستا برگزار می شود، شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …
برچسب ها: استخدام , استخدام فروشنده , فروشنده , فروشنده حرفه ای


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

از خواسته های مشتری تا درک بازار

گوشی جدید موتورولا رسما معرفی شد

از بلندگوی هوشمند جدید گوگل رونمایی شد

پیشرفت طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان نرگسی بررسی شد

تشریح راهکارها برای قطع وابستگی بودجه به نفت

نسخه بتا عمومی iOS 14 و iPadOS 14 منتشر شدند

80 درصد از فروش بازی‌های کپکام به صورت دیجیتالی بوده است

فرهنگ کسب و کار در ژاپن

در زمینه تولید تلفن همراه داخلی شکست خورده‌ایم

مشاهده 15 فیلم تبلیغاتی از 15 شرکت مهم دنیا

500 هزار گوشی موبایل معطل ترخیص شدن است

عمر باتری گلکسی A31 مشخص شد

رقابت،عاملی که پپسی را موفق کرد.

متمایزسازی استراتژیک

کدام نسخه اندروید بالاترین نرخ نصب را داشته است؟

وان پلاس Nord از نمایشگر AMOLED بهره می‌برد

تصویر رسمی باکس آرت بازی‌های پلی استیشن 5 منتشر شد

مشخصات کلیدی تبلت گلکسی تب S7 پلاس فاش شد

نسخه جدید دسک‌تاپ دل XPS معرفی شد

آشنایی با مفهوم توسعه و استراتژی توسعه

آینده در گذشته 1: پیتر دراکر

سرمایه گذاری سنگین سونی در اپیک گیمز

چه زمانی شایعه پراکنی در سازمان مفید است

چگونه یک وبلاگ گروهی پردرآمد بسازیم

تریلر جدیدی از بازی Street Power Soccer منتشر شد

وان پلاس بادز با گوشی نورد می‌آید

2020؛ سالِ ویروس و فرار، سالِ به بن‌بست رسیدن

افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها

بررسی یک تبلیغ، اگهی چاپی Stihl برای ابزارهای دستی

استراتژی هلدینگ ها و سبکهای تعامل با شرکتهای تابعه

چند توصیه پیرامون ایجاد شبکه ی اجتماعی مؤثر برای کارآفرینان جوان

سوال پرسیدن، یک مهارت مدیریتی

بشقاب خود را نیز میل کنید! نمونه ای از جایگزینی پلاستیک ها با مواد اولیه تجدید شونده

آنالیز مشتریان، به عنوان یک مزیت رقابتی

نگاهی به ابزارهای مدیریت نوآوری

فناوری های اجتماعی در خدمت گسترش سازمانها

برنامه ریزی سریع پروژه با نرم افزار Project Kickstart

مصاحبه Harvard business با مدیرعامل کوکاکولا (1)

تبلیغ فیلیپس : راهی برای گرد و خاک نمانده

مانیتور گیمینگ MSI Optix G32CQ4 برای خوره‌های بازی معرفی شد

سرویس اشتراکی برای توئیتر عرضه می‌شود

شهریور منتظر سیستم عامل Harmony OS 2.0 هواوی باشید

مافیای جدید مهر می‌آید

ویندوز 10 به سمت سهم بازار 85 درصدی حرکت می‌کند

بانکداری مشترک استرالیا و نیوزیلند

ارتباطات یکپارچه بازاریابی

نسخه‌ نینتندو سوییچ بازی YS Origin معرفی شد

کانن دو دوربین جدید معرفی کرد

تاریخ معرفی رسمی گوشی گیمینگ لنوو مشخص شد

شیوه ی تفکر پیتر دراکر

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی