سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

کودکان؛ ابر ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -
کودکان؛ ابر ستاره‌های شبکه‌های اجتماعی
٥٢
٠
اقتصادآنلاین / امروزه کودکان بدون پا گذاشتن در استودیوهای هالیوود، برنامه‌های تلویزیونی پر بیننده و یا برنده شدن در مسابقه‌های خاص می‌توانند یک شبه پله‌های ثروت و شهرت را طی کنند چرا که شبکه‌های اجتماعی چنین فرصتی را در اختیار آنها قرار داده است.
تخمین زده می‌شود که تا سال آینده یعنی 2020، بازار تجاری شخصیت‌های تأثیرگذار(اینفلوئنسرها)ی شبکه‌های اجتماعی، ارزشی بین 5 تا 10 میلیارد دلار پیدا کنند و در این میان، جمعیت کودکان اینفلوئنسر رو به رشد است و می‌توانند نقشی تعیین‌کننده در این عرصه پرسود داشته باشند.
درآمد تبلیغاتی 1.7میلیاردی اینستاگرام
اگر بخواهیم به درآمدزایی اینفلوئنسرها نگاهی کلی داشته باشیم باید گفت صاحبان حساب کاربری یا کانال در اینستاگرام و یوتیوب گوی سبقت را از سایر عرصه‌ها ربوده‌اند. به صورتی که طبق گزارش مؤسسه Viral Nation که حداقل با 10هزار اینفلوئنسر ارتباط دارد و بزرگ‌ترین مؤسسه در این زمینه محسوب می‌شود، حالا دیگر 90 درصد برندها در شبکه‌های اجتماعی بویژه یوتیوب و اینستاگرام حضور دارند. این مؤسسه که اینفلوئنسرها را برای فعالیت موفق‌تر و ارائه ایده‌های جدید، تولید محتوا و...آماده می‌کند، تخمین می‌زند که اینفلوئنسرهای اینستاگرام تا پایان سال 2019 میلادی درآمدی 1.7میلیارد دلاری داشته باشند.
این مؤسسه که سال گذشته 20 میلیون دلار از محل قرارداد با اینفلوئنسرها درآمد داشته است، اعتقاد دارد آینده تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در دست کودکان قرار دارد؛ کودکانی که با چهره‌های معصوم و دوست داشتنی، با اسباب بازی هایشان بازی می‌کنند، آواز می‌خوانند و شما را دعوت به حضور در کانال یوتیوب، صفحات اینستاگرام و... خود می‌کنند.
حالا دیگر برندها هم متوجه ظرفیت بالای کودکان اینفلوئنسر شده‌اند. درواقع در اقتصاد جدیدی که شبکه‌های اجتماعی پایه‌گذاری کرده‌اند، کودکان اینفلوئنسر از همان سنین پایین می‌توانند ماهانه هزاران دلار درآمدزایی داشته باشند.
«زو مارانز» دبیر مؤسسه بازاریابی MediaKix که در زمینه فعالیت اینفلوئنسرها تحقیق می‌کند نیز می‌گوید: بیشتر مردم به کودکان اینفلوئنسر توجه خاص دارند و همین موضوع سبب می‌شود شرکت ها به‌دنبال چنین اینفلوئنسرهایی باشند البته والدین جوان هم از این موضوع استقبال می‌کنند چون شغلی بسیار پردرآمد است.
کودکانی با درآمدزایی میلیونی
طبق گزارش شرکت God and Beauty بنیانگذار مدیریت اینفلوئنسرها این کودکان که حداقل 2ساله هستند به ازای هر 1000دنبال‌کننده (فالوئر)، برای تبلیغ یک پست، 100دلار دریافت می‌کنند و اگر تعداد فالوئرهای آنها به 500هزار نفر برسد درآمد آنها برای هر پست، 5هزار دلار خواهد بود و البته در صورتی که برند مربوطه، یک کمپین را خریداری کند که شامل پست‌های چندگانه، آپدیت‌های استوری اینستاگرام و... می‌شود رقم، بسیار بالاتر می‌رود و اگر هم تعداد فالوئرهای این کودکان، میلیونی شود برای هر پست، 15هزار دلار دریافت می‌کنند.
این میزان درآمدزایی تاکنون شگفتی‌های زیادی در دنیای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشته است که یکی از آنها یک کودک 6 ساله کره‌ای است.
این دختر که «بورا» نام دارد طی فعالیت در یوتیوب و نمایش اسباب بازی هایش، حالا موفق شده به اقتصاد خانواده کمک کند و یک آپارتمان 6.4 میلیون پوندی در سئول پایتخت کره جنوبی برای آنها خریداری کند.
وی میلیون‌ها فالوئر دارد و به همین دلیل هم از محل تبلیغات، به درآمدزایی بالایی دست یافته است. البته همه برندها پول نقد به اینفلوئنسرها پرداخت نمی‌کنند و گاه تنها به ارسال محصول آنها و رونمایی از آن در صفحه‌شان ختم می‌شود.
«تایتوم» و«اوکلی» هم دوقلوهایی هستند که با بیش از 3میلیون فالوئر برای تبلیغ هر پست در اینستاگرام، رقمی معادل 15هزار تا 25هزار دلار طلب می‌کنند که شاید برای بسیاری تعجب آور باشد.
وقتی این پول با درآمد حاصل از مدلینگ سنتی، فیلم و... ترکیب شود می‌توان این کودکان را نسل آینده ستاره‌ها دانست.
جالب اینجاست که «فیشر» مادر این دوقلوی چهارساله در انتظار تولد فرزند دیگری است و اکانتی در اینستاگرام برای وی ساخته است که هنوز هیچ عکسی ندارد ولی موفق به جذب 50هزار فالوئر شده ودرواقع این کودک قبل از تولد، یک اینفلوئنسر است. این کودکان بیشتر در زمینه لباس کودک و اسباب بازی فعالیت دارند اما به این معنی نیست که سایر برندها از ظرفیت آنان استفاده نمی‌کنند.
حالا دیگر بیش از 80 درصد یک میلیارد کاربر اینستاگرام آنها حداقل یک برند تجاری را دنبال می‌کنند و بیش از 60 درصد آنها عنوان می‌کنند که محصولات جدید را از این پلتفرم پیدا می‌کنند. به همین دلیل هم بیشتر برندها معتقدند که باید راهی برای خرید مردم از اینستاگرام پیدا کنند پس محصولات شان را روی این پلتفرم ارائه می‌دهند.
با اینکه تأثیرگذاری اینستاگرام و حضور اینفلوئنسرها در اینستاگرام 5 سال است که رونق گرفته ولی محققان معتقدند بزرگ ترین کودکان ستاره این پلتفرم در یکی، دوسال گذشته ظهور کرده‌اند. به‌عنوان مثال«میلا» و «اما» دوقلوی موفقی که حالا بیش از 4.5 میلیون فالوئر دارند، در سال 2017 حدود 150 هزار دنبال‌کننده داشتند و این جهش جلب فالوئر در مدتی کوتاه جالب توجه است.
بیشتر کودکان ستاره اینستاگرام پیش از این در یوتیوب محبوب بوده‌اند یا حتی به‌عنوان مدل فعالیت داشته‌اند و حالا والدین آنها با آماده کردن پس زمینه‌های عکس یا ویدئو به درآمدزایی بیشتر آنها کمک می‌کنند.
قوانینی برای کودکان اینفلوئنسر
از آنجا که اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی تنها به افراد بالای 13سال اجازه می‌دهند که اکانت داشته باشند کودکان کم سن عملاً با اکانت والدین خود پا به این عرصه می‌گذارند. با توجه به این موضوع بسیاری از فعالان حقوق کودک معتقدند کودکان اینفلوئنسر مصداق کودکان کار هستند و باید از فعالیت آنها ممانعت کرد چرا که کودکان هیچ آگاهی از اینستاگرام ندارند و حتی برخی هنوز نمی‌توانند حرف بزنند. این کودکان گمان می‌کنند در حال تفریح هستند، عکس می‌گیرند و با اسباب بازی هایشان بازی می‌کنند و ژست می‌گیرند درحالی که عملاً درحال کار اجباری هستند.
حتی برخی مردم عادی هم در کامنت‌های مختلف این والدین را متهم می کنند که اجازه نمی‌دهند فرزندان‌شان کودکی کنند. اما والدین کودکان اینفلوئنسر می‌گویند فرزندان شان از معروف بودن خوشحال هستند و از کاری که انجام می‌دهند لذت می‌برند. درست مثل کودکانی که ورزش را دوست دارند این کودکان هم مدلینگ یا تبلیغ کالاها را در اختیار دارند.
کودکان اینفلوئنسر میلیاردها دلار روی شبکه‌های اجتماعی درآمدزایی دارند ولی این پول به چه کسی می‌رسد؟ سخنگوی اینستاگرام گفت: بازار اینفلوئنسرها رو به رشد است و ما متعهد هستیم که به قوانین شبکه‌های اجتماعی و تجاری احترام بگذاریم. ما هرگز کودکان را به‌کار نمی‌گیریم و اگر کودکانی هم درحال فعالیت هستند زیر نظر والدین خود قرار دارند.
وی افزود: در کشورها و شهرهای مختلف قوانینی مشخص وجود دارد به‌عنوان مثال در کالیفرنیا اگر والدین از درآمد کودک سوء استفاده کنند کودک می‌تواند از آنها شکایت کند تا پول برای وی پس‌انداز شود.
ازسوی دیگر کودکان کالیفرنیایی نمی‌توانند در یوتیوب به تبلیغ هر نوع کالایی بپردازند وگرنه حساب آنها مسدود می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین قانون کوگان که از سال 1939 برای جلوگیری از سوء‌استفاده مالی از کودکان در کالیفرنیا اجرا می‌شد حالا تغییراتی یافته و این قانون کار کودکان، از سال 2018 تاکنون تبلیغات و کار کودکان در شبکه‌های اجتماعی را نیز شامل می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/81791/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد