سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

با ویژگی های هیجان انگیز اینستاگرام در سال 2019 آشنا شوید نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -
با ویژگی های هیجان انگیز اینستاگرام در سال 2019 آشنا شوید 17
k ٢.٥
٢
اینستاگرام در سال 2019 آشنا شوید" onclick="javascript:window.open(this.href, " ",="" "menubar="no,toolbar=no,resizable=yes,scrollbars=yes,height=600,width=600");return" false;"="" target="_blank">اینستاگرام در سال 2019 آشنا شوید&url=http://akharinkhabar.ir/tech/5576503" onclick="javascript:window.open(this.href, " ",="" "menubar="no,toolbar=no,resizable=yes,scrollbars=yes,height=600,width=600");return" false;"="" target="_blank">

مجله پلازا / کاربران همواره منتظر اپدیت بعدی هستند تا از امکانات و ویژگی های جدید اینستاگرام بهره‌مند شوند. در ادامه مروری بر قابلیت های جدید اینستاگرام در 2019 داریم و به آموزشی برخی از ویژگی های مخفی آن می‌پردازیم.
در سال 2019 کاربران اینستاگرام شاهد ویژگی‌های جدیدی از این اپلیکیشن موبایلی هستند و خواهند بود. برخی از این قابلیت های جدید اینستاگرام ارائه شده‌اند و برخی نیز در مرحله آزمایشی بوده و در آینده برای عموم کاربران ارائه می‌شوند. درواقع کاربران اینستاگرام قادر خواهند بود تا برند محصولات را در پست‌های خود تگ کنند. همچنین اخیرا نیز امکانی به اینستاگرام اضافه شده تا کاربران بتوانند با استفاده از امکانات اپلیکیشن، فیلترهای واقعیت افزوده چهره را برای اینستاگرام طراحی کرده و خودشان آن‌ها را ایجاد کنند.
از همه این‌ها گذشته بزرگ‌ترین تغییر اینستاگرام در سال 2019 اضافه شدن ویژگی‌های جدید یاد شده نیست، بلکه اینستاگرام به فکر حذف ویژگی مشاهده یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایش است. بله؛ براساس خبرها و اطلاعات منتشر شده باید بگوییم که اینستاگرام به صورت رسمی در حال تست حذف گزینه تعداد لایک‌ها توسط کاربران و فالورها بوده و این تست در کشورهایی همچون کانادا، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، برزیل، ایرلند و ایتالیا در حال انجام است. حالا با ما همراه باشید تا به طور کامل به امکانات جدید اینستاگرام در سال 2019 بپردازیم و تا حدی با آن‌ها آشنا شویم.
آنچه در این مقاله می‌خوانید:
امکانات جدید اینستاگرام قابلیت های جدید اینستاگرام (1): دوربین جدید برای استوری های اینستاگرام قابلیت های جدید اینستاگرام (2): با استیکرهای جدید پول بیشتری بدست آورید قابلیت های جدید اینستاگرام (3): پروفایل سازنده (Creator Profile) قابلیت های جدید اینستاگرام (4): خرید آسان‌تر قابلیت های جدید اینستاگرام (5): ساخت فیلترهای شخصی قابلیت های جدید اینستاگرام (6): پنهان کردن تعداد لایک ها قابلیت های جدید اینستاگرام (7): ویژگی Away Mode
ویژگی های جدید اینستاگرام (1): دوربین جدید برای استوری های اینستاگرام
چندان جای تعجب نیست که شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال تغییراتی را در بخش بسیار پرطرفدار استوری به وجود آورد. درواقع براساس آنچه که در کنفراس توسعه‌دهندگان فیسبوک بیان شد، قرار است رابط کاربری استوری اینستاگرام تغییر کند. درواقع نماد دوربین پیشین استوری با دوربین جدیدی که Create Mode نامیده می‌شود، جایگزین خواهد شد.
براساس بیانات رئیس اینستاگرام، آدام موسری دوربین جدید شامل یک حالت نیم دایره‌ای است که سوئیچ کردن و استفاده از آن آسان‌تر خواهد بود و طراحی خلاقانه‌تر و دوست داشتنی‌تری نیز خواهد داشت.
به عنوان مثال هنگامی که شما در گزینه دوربین هستید و وارد ویژگی جدید Camera Mode می‌شوید، با کشیدن نوار پایینی به سمت راست می‌توانید شاهد گزینه‌هایی مانند Boomerang ،Superzoom و Rewind باشید و اگر نوار را به سمت چپ بکشید شاهد ابزارهای خلاقانه اینستاگرام برای استوری مانند استیکرها، گیف‌ها، متن و سایر ویژگی‌ها را مشاهده خواهید کرد.
همچنین خوب است بدانید Camera Mode جدید به کاربران اجازه خواهد داد تا استوری‌ها را پیش از آپلود تصویر و یا ویدیو ایجاد کنند. این امکان برای به اشتراک گذاری نظرسنجی و یا استوری‌هایی که شامل متن هستند، بسیار عالی خواهد بود. شما در این مطلب از پلازامگ می توانید با Type Mode در استوری اینستاگرام و اینکه چگونه با فونت نستعلیق استوری درج کنید، آشنا شوید.
ویژگی های جدید اینستاگرام (2): با استیکرهای جدید پول بیشتری بدست آورید
درواقع ویژگی جدید استیکر Donation قرار است در آینده نزدیک برای کمک به جمع‌آوری کمک‌های مالی و بشردوستانه و استیکر مخصوص خرید چهره‌های معروف در آینده نزدیک به اینستاگرام اضافه شود. بر اساس آنچه که آدام موسری بیان کرد، برای استفاده از این ویژگی جدید کافی است به سادگی دوربین را بازکرده، عکس بگیرید و یا تصویری را آپلود کنید و آیکن استیکر مخصوص را با انتخاب استیکر Donation از لیستی که به شما نشان داده می‌شود، به آن اضافه کنید. می‌توانید در تصویر استیکری که به رنگ آبی نشان داده شده است را ببینید.
از طریق این لیست قادر خواهید بود، با هدف کمک و کارهای بشردوستانه (Non-Profit) استوری‌های اینستاگرام خود را سفارشی سازی و آن را برای جمع‌آوری کمک با ابزارهای خلاقانه جدید طراحی کنید. در تصویر زیر این موضوع به خوبی نشان داده شده است.
خوب است بدانید که کاربران در این صورت می‌توانند کل مبلغ جمع‌آوری شده را نیز مشاهده کنند. براساس بیانات اینستاگرام 100 درصد پولی که کاربران جمع‌آوری کرده‌اند به کمک‌های بشردوستانه‌ای که از آنها پشتیبانی می‌کنند، اختصاص خواهد یافت.
ویژگی های جدید اینستاگرام (3): پروفایل سازنده (Creator Profile)
ویژگی جدید Creator Profile از آن جمله ویژگی‌هایی است که کاربران معمولاً سوال می‌پرسند که آیا لازم است به آن سوئیچ کنند یا خیر؟ خوب است اشاره کنیم که یکی از مزیت‌های این ویژگی جدید این است که کاربرن می‌توانند تغییرات را در تعداد دنبال کنندگان و فالوورهای خود مشاهده کنند. به این صورت کسی که پیجش را مدیریت می‌کند می‌تواند دقیق‌تر دلایل افزایش محبوبیت و یا از دست دادن دنبال کنندگانش را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد. خوب است اشاره کنیم که شما از این مقاله می‌توانید اطلاعاتی را درباره افزایش دنبال کننده های و تم های خلاقانه اینستاگرام خود بدست آورید.
البته این همه داستان نیست و در بخش Instagram Insights امکانات بیشتری در اختیار افراد قرار می‌گیرد، به‌طوری‌که آنها می‌توانند تعداد دنبال کنندگان آنلاین و آمارهای مختلفی مانند میزان بازدید پست‌ها را نیز مشاهده کنند.
برای اولین بار با این ویژگی کاربران اینستاگرام قادر خواهند بود تا دریابند کدام پست‌ها بیشتر مورد توجه دنبال کنندگانشان قرار گرفته است و با این روند می‌توان به دلایل افزایش تعداد دنبال کنندگان، محبوبیت و یا ریزش و کم شدن تعداد دنبال کنندگان پی برد. با این حساب دارندگان حساب‌های پرطرفدار می‌‎توانند بررسی کنند کدام پست‌ها مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند.
علاوه بر همه این‌ها کاربران در بخش دایرکت نیز این امکان را خواهند داشت تا پیام‌ها را با استفاده از ویژگی‌های جدید فیلتر کنند. به‌عنوان مثال ترتیبی دهند تا پیام‌های افراد خاص و یا دوستان نزدیک خود را با اولویت بالاتری مشاهده کنند و یا اینکه آن‌ها را با توجه به زمان و یا مکانی که در آن قرار دارند رتبه بندی کنند تا هیچ درخواست یا پیامی را از دست ندهند و همچنین از پیام‌های مزاحم نیز به دور باشند.
با این حساب در ویژگی جدید Creator Profile کاربران قادر خواهند بود تا اولویت‌های خود را در زمینه‌های مربوط به تماس، ایمیل، متن و پیام صوتی مشخص کنند. همان‌طور که تاکنون نیز متوجه شده‌اید، کاربران با امکانات جدید مدیریت بهتری بر روی پیج‌های خود خواهند داشت. با اینکه بسیاری از ویژگی‌های بیان شده جدید هستند اما Creator Profiles هنوز دارای نواقصی نیز است. درواقع پروفایل کریتورهای اینستاگرام به API اصلی اینستاگرام متصل نیستند. این بدین معنی است که آن‌ها نمی‌توانند پست‌های اینستاگرام را به صورت اتوماتیک زمانبندی کنند و یا از ابزاهای تجزیه و تحلیل پیشرفته‌تر استفاده کنند. همچنین براساس خبرها و شایعات منتشر شده، ویژگی جدیدی که از آن یاد کردیم برای کاربرانی فعال خواهد شد که بیش از 10K دنبال کننده دارند.
ویژگی های جدید اینستاگرام (4): خرید آسان تر
اینستاگرام در حال تست ویژگی جدیدی در رابطه با تگ خرید نیز خواهد بود. بدین وسیله و با این ویژگی جدید کاربران، هنرمندان و سلبریتی‌ها می‌توانند لباس‌هایی که پوشیده‌اند را تگ کرده تا دنبال‌کنندگانشان نیز امکان خرید آن‌ها را در اینستاگرام داشته باشند.
پیش از این تنها کسب و کارها می‌توانستند از برچسب‌های خرید برای فروش محصولات خود استفاده کنند. حالا اینستاگرام بیان کرده است چهره‌های عمومی، تولیدکنندگان، ورزشکاران، ناشران و هنرمندان نیز به این ویژگی دسترسی خواهند داشت و امکان خرید بلافاصله در خود اینستاگرام برای عموم میسر خواهد بود. با این حال باید بگوییم که کاربران برای فروش محصولات خود زمان بیشتری را در اینستاگرام صرف خواهند کرد و با این حساب فروش بیشتری را نیز تجربه می‌کنند. البته هنوز جزئیات دقیق در این زمینه از سوی اینستاگرام بیان نشده است.
خوب است بدانید در حال حاضر ویژگی یاد شده تنها برای تعداد اندکی از میلیون‌ها کاربر اینستاگرامی فراهم است. افرادی همچون تولیدکنندگان مطرح، سلبریتی‌های معروفی همچون کیم کارداشیان و …. می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.
ویژگی های جدید اینستاگرام (5): ساخت فیلترهای شخصی
اگر تا پیش از این شما جزو کاربران علاقه‌مند به فیلترهای واقعیت افزوده اینستاگرام بودید باید بگوییم که اینستاگرام در حال کار برای پیشرفت این ویژگی خود است. درواقع با اعمال این ویژگی همه کاربرن اینستاگرام قادر خواهند بود تا فیلترهای دلخواه خود را در استوری‌های اینستاگرام ایجاد کنند.
بله درست یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک درباره اینستاگرام بیان شد اشاره به همین نکته بود. درواقع در این کنفرانس نرم افزار Spark AR Studio معرفی گردید و به زودی در اختیار کاربران کامپیوتر دسکتاپ و کاربران سیستم عامل مک نیز قرار خواهد گرفت.
گفتنی است که تاکنون برندها و طراحان خاصی می‌توانستند از فیلتر AR اینستاگرام در استوری‌های خود استفاده کنند. اما با استفاده از پلتفرم Spark AR توسعه دهندگان و سایر پلتفرم‌ها می‌توانند آن را در برنامه‌ها بگنجانند. در این راستا انتظار بر این است تا شاهد تعداد زیادی از برندها و کسب و کارهایی باشیم که افکت‌های AR را در آینده مورد استفاده قرار می‌دهند.
با همه این‌ها باید بگوییم که تأثیرات خوب فیلترهای واقعیت افزوده تاکنون اثبات شده است و پیشرفت آن در اینستاگرام نیز تغییرات بزرگی را پدید می‌آورد. براساس آنچه که مدیرعامل فیسبوک مارک زاکربرگ اعلام کرد، تنها در سال گذشته بیش از یک میلیارد نفر از آثار برنامه Spark AR در اپلیکیشن‌های فیسبوک شامل اینستاگرام، فیسبوک مینجر و پورتال (Portal) استفاده کرده‌اند.
به‌عنوان مثال اگر شما دارنده یک حساب تجاری برای لوازم آرایشی هستید، می‌توانید یک فیلتر AR مخصوص به نام کایلی ایجاد کنید و این امکان را فراهم آورید تا دنبال کنندگان شما محصولاتی لوازم آرایشی کایلی کازماتیک را به صورت مجازی امتحان کنند.
فیلترهای واقعیت افزوده اینستاگرام یک پیشرفت بزرگ برای این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود که اخیرا به این شبکه اضافه شده‌اند. همچنین خوب است اشاره کنیم که ساخت فیلتر با اپلیکیشن Spark AR کار بسیار آسانی است و قطعا یکی از جالب‌ترین امکانات جدید اینستاگرام محسوب می‌شود.
ویژگی های جدید اینستاگرام (6): پنهان کردن تعداد لایک‌ها
به تازگی اینستاگرام به صورت رسمی در حال تست ویژگی جدید است که تعداد لایک‌ها را از نظر کاربران و همچنین دنبال کنندگان شان پنهان کند. درواقع همان‌طور که می‌دانید تعداد لایک‌ها همیشه به صورت آنلاین پخش می‎‌شد و همه می‌توانستند از تعداد آن باخبر شوند.
اما یکی از سخنگویان اینستاگرام این موضوع را تکذیب کرد: «ما در حال تست این ویژگی نیستیم؛ اما به دنبال روش‌هایی برای کاهش فشار از روی اینستاگرام هستیم. این موضوعی است که ما مدام بر روی آن فکر می‌کنیم.»
اما همه این‌ها در حالی است که این ویژگی برای برخی از کاربران کانادایی تست خواهد شد. حالا براساس گفته آدام موسری ویژگی جدید بخشی از هدف فیسبوک برای کاهش فشار از رسانه‌های اجتماعی و فراهم آوردن محیطی آرام‌تر است. درواقع موسری در سخنرانی خود بیان کرد:
ما می‌خواهیم مردم نگرانی کمتری را در محیط شبکه‌های اجتماعی تجربه کنند و در محیط اینستاگرام آرام‌تر باشند و زمان بیشتری را به افراد و نزدیکانشان اختصاص دهند.
همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود تعداد افرادی که لایک کرده‌اند مشخص نیست. اما کاربران می‌توانند افرادی که تصاویر و یا ویدیویشان را لایک می‌کنند را در صورت تمایل مشاهده کنند.
این موضوع نشان دنده تغییر بزرگی در اینستاگرام خواهد بود. همچنین مارک زاکربرگ هم در جایی اشاره کرده بود که ما می‌خواهیم مردم نگرانی کمتری نسبت به تعداد لایک‌های خود و مقاسه آن با پست‌های دیگران داشته باشند.
ویژگی های جدید اینستاگرام (7): ویژگی Away Mode
فیسبوک همچنین اعلام کرده است در حال افزودن و بررسی ویژگی‌های جدیدی در رابطه با آزار و اذیت‌های اینترنتی است. در این راستا آدام موسری هم اعلام کرده است که اینستاگرام در این رابطه برنامه‌هایی در پیش دارد و در این مورد بسیار مصمم است. اما ممکن است برخی از آنها نیز عملی نشوند. وی تاکید کرد اینستاگرام به صورت جدی از کاربرانش در برابر جرائم و انتشار پست های نامربوط و … مراقبت می‌کند.
یکی از این ویژگی‌ها «Away Mode» است که به کاربران اجازه خواهد داد تا دوران حساس زندگی خود مانند طلاق یا تغییر شغل را در اینستاگرام انتخاب کنند. این ویژگی این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بدون آنکه حساب کاربری خود را پاک کنند، به طور موقت از اینستاگرام دور بمانند.
موسری همچنین ویژگی جدید «Nudge» را معرفی کرد. به این ترتیب که کاربرانی که در یک پست در حال گذاشتن کامنت‌های نامناسب و غیر اخلافی هستند یک اخطار «Nudge» را از اینستاگرام دریافت خواهند کرد. این ویژگی باعث خواهد شد تا کامنت‌هایی که حاوی جملات نامناسب هستند، سانسور شوند و این فرصت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا پیش از ارسال نظر درباره آن فکر کنند. علاوه بر این خوب است بدانید چندی پیش انتشار محتوای مربوط به خودآزاری نیز از سوی اینستاگرام ممنوع شده بود.
با همه این‌ها باید بگوییم ویژگی‌های یاد شده از امکانات جدید اینستاگرام در سال 2019 بود که در کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک 2019 یا F8 ارائه شده‌اند. شما می‌توانید از اینجا ویدیوی کامل این کنفرانس توسعه دهندگان 2019 را نیز مشاهده کنید.
اینستاگرام برخی ویژگی‌های پنهان و گاهی ساده دارد که می‌تواند کار شما را در استفاده از آن راحت‌تر کند. در ویدیویی که در بالا مشاهده می‌کنید، 5 مورد از این امکانات پنهان اینستاگرام آورده شده است. یکی از این ویژگی‌ها، محدود کردن تبلیغاتی است که با توجه به فعالیت شما در این شبکه اجتماعی نشان داده می‌شود. بنابراین اگر تبلیغی را می‌بینید که کاملا مربوط به چیزی است که شما اخیرا درباره آن صحبت کرده‌اید، می‌توانید آن را محدود کنید. دومین ویژگی مشاهده تعداد بازنشرهای پست شما است. اگر شخصی پست شما را در استوری خود منتشر کند، شما می‌توانید از آن مطلع شوید.
دیگر ویژگی مخفی، قابلیت نشان داده شدن اکانت اینستاگرام شما در بخش پیشنهادی کسانی است که علایق مشابهی با علایق شما دارند. این ویژگی با استفاده از نسخه دسکتاپ اینستاگرام قابل فعال یا غیرفعال کردن است و اگر می‌خواهید اکانت اینستاگرام شما توسط اشخاص بیشتری دیده شوند، باید حتما تیک این گزینه را روشن کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی اینستاگرام، مربوط به تصاویر تگ شده است. اگر در تصاویر زیادی تگ می‌شوید که ربطی به شما ندارند و خودتان می‌خواهید تصاویری را که تگ می‌شوید را انتخاب کنید، می‌توانید از این ویژگی بهره‌مند شوید.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/84083/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

عینک هوشمند جنجالی متا با ویژگی‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

بازی/ Big Rig Racing؛ به میدان نبرد کامیون‌ها خوش آمدید

اپل پردازنده هوش مصنوعی می‌سازد؟

حالت گرافیکی عجیبی به بازی Avatar: Frontiers of Pandora اضافه شد

تولید ماده موثر چند داروی اعصاب و روان توسط نخبگان ایرانی

تصویر روز ناسا؛ سایه X شکل پس‌دمه

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

Phi-3 رونمایی شد؛ کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد