سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مقایسه گلکسی A50 با هواوی P30 لایت و موتو G7 استارت آپ

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -
مقایسه گلکسی A50 با هواوی P30 لایت و موتو G7 2
٠
٠


مطلب زیر از وبسایت مجله پلازا بازنشر گردیده است و انتشار آن توسط آخرین خبر به معنی تایید بخشی یا تمام مطلب نمی باشد.
مجله پلازا/ سه گوشی میان رده سامسونگ گلکسی A50 ، هواوی P30 لایت و موتورولا موتو G7 را قصد داریم با هم مقایسه کنیم. گفتنی است که هر کدام از این محصولات در جایگاه خود ویژگی‌های جالبی دارند که آشنایی با آنها خالی از لطف نخواهد بود. با این حساب در ادامه این مقاله گوشی‌های یاد شده در بخش‌های مختلفی که در ادامه لیست شده‌ است، بررسی خواهند شد.
طراحی
در مقایسه گلکسی A50 با هواوی پی 30 لایت و موتو جی 7 باید بگوییم که سامسونگ گلکسی A70 از یک نمایشگر سوپر امولد 6.4 اینچی سود می‌برد. در طرف مقابل ما گوشی‌های پی 30 لایت و موتو جی 7 را داریم که نمایشگر آنها از نوع LCD است. اما در بخش اندازه نمایشگر گوشی A50 بزرگ‌تر از هواوی P30 لایت و موتورولا G7 خواهد بود. به طوری که اندازه نمایشگر P30 معادل 6.15 اینچ است و موتورولا جی 7 دارای نمایشگر 5.7 اینچی است.
مقایسه طراحی بدنه جلویی و پشتی
گفتنی است در بخش طراحی بدنه پشتی هم سامسونگ گلکسی A50 و هم هواوی P30 لایت دارای بدنه‌ای از جنس پلاستیک پلی کربنات هستند و در طرف مقابل موتورولا موتو جی 7 بدنه‌ای آلومینیمی دارد که پشت آن هم شیشه‌ای است. طراحی بدنه جلویی علیرغم تفاوت در نوع نمایشگرِ این سه گوشی، مشابه بوده و هر سه مدل یاد شده از حفره‌ای روی نمایشگر برای جای دادن دوربین سلفی بهره می‌برند. این در حالی است که اندازه جایگاه دوربین سلفی در گوشی A50 کوچکتر از دو رقیب دیگر است و با این حساب می‌توان ای 50 را در این بخش یک سرو گردن بالاتر از دو گوشی دیگر دانست.
در مورد رنگ‌های قابل عرضه هم باید بگوییم که سامسونگ A50 در رنگ‌های آبی، مشکی، سفید و نارنجی مرجانی عرضه می‌شود در حالی که رنگ‌های در نظر گرفته شده برای هواوی P30 لایت سفید و مشکی و آبی است که البته این رنگ‌ها در نوع خود زیبایی و درخشش خاصی نیز دارد. در طرف دیگر موتورولا G7 هم در رنگ‌های مشکی و سفید سرامیکی عرضه خواهد شد. از طرفی طراحی گوشی A50 و هواوی پی 30 لایت به گونه‌ای است که در برابر آب مقاوم نبوده و از ویژگی ضد آب نیز برخوردار نیستند. در طرف مقابل باید بگوییم که موتورولا جی 7 در برابر پاشیدن شدن آب مقاوم است و بدنه آن نیز با پوشش نانو محافظت می‌شود.
مشخصات سخت افزاری
مقایسه گلکسی A50 با هواوی P30 لایت و موتورولا موتو G7 در بخش مشخصات سخت افزاری ما را بر آن می‌دارد تا اشاره کنیم شاید موتورولا موتو جی 7 نتواند در این بخش پا به پای دو گوشی یاد شده بیاید اما باید خاطر نشان کنیم که موتو جی 7 هم در نوع خود مشخصات قابل‌قبولی دارد. خوب است خاطر نشان کنیم که سامسونگ A50 در بخش پردازنده نیروی پردازشی خود را از پردازنده اگزینوس 9610 ساخت خود سامسونگ تأمین می‌کند. این در حالی است که پی 30 لایت نیز با استفاده از پردازنده کرین 710 نیروی پردازشی خود را تأمین می‌کند و موتورولا G7 هم از پردازنده اسنپدراگون 632 کوالکام بهره‌مند است.
در بخش حافظه رم هم باید اشاره کنیم که هر سه گوشی دارای رم 4 گیگابایتی هستند. اما تفاوت قابل توجه این گوشی‌ها در بخش حافظه ذخیره‌سازی خود را نشان می‌دهد، به طوری که سامسونگ و هواوی حافظه بیشتری در اختیار گوشی‌های میان رده خود قرار داده‌اند. به عنوان مثال سامسونگ A50 دارای دو مدل قابل انتخاب با حافظه‌های 64 و 128 گیگابایتی است، هواوی P30 لایت هم حافظه ذخیره سازی معادل 64 گیگابایت دارد و رقیب سوم هم حافظه‌ای معدل 32 گیگابایت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. با همه اینها هر سه گوشی میان رده از درگاه میکرو SD برای ارتقای حافظه بهره می‌برند.
در این جدول مشخصات سخت افزاری سه گوشی رقیب یعنی سامسونگ گلکسی ای 50، هواوی پی 30 لایت و موتورولا جی 7 بیان شده است. نکته قابل توجه که احتمالا شما هم در مقایسه گلکسی A50 با موتو G7 و هواوی P30 لایت متوجه آن خواهید شد، مشخصات ضعیف‌تر موتورولا G7 در رقابت با دو میان رده دیگر است. به طوری که دو گوشی دیگر از وزن سبک‌تری برخودار هستند و حافظه ذخیره‌سازی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

ویژگی‌های نرم افزاری
در مورد مشخصات نرم افزاری سه گوشی میان رده سامسونگ گلکسی ای 50، هواوی پی 30 لایت و همچنین موتورولا موتو جی 7 باید بگوییم که هر سه گوشی سیستم عامل اندروید 9 پای را بر روی سخت افزار خود اجرا می‌کنند. اما در اجرای رابط کاربری متفاوت هستند. به طوری که سامسونگ از رابط کاربری One UI جدید در گوشی A50 استفاده می‌کند. هواوی P30 لایت از طریق رابط کاربری Emotion UI یا در واقع همان EMUI ارتباط کاربران با گوشی را میسر می‌سازد. در مورد رابط کاربری EMUI نسخه 10 هواوی هم می‌توانید در اینجا اطلاعات خوبی را بخوانید. موتورولا جی 7 هم از رابط کاربری اندروید بهره‌مند خواهد بود که البته تنظیمات منحصربه فردی را برای کاربری روان در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
با این حساب یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها در مقایسه گلکسی A50 با موتو G7 و هواوی P30 لایت همین رابط کاربری است. در مورد سامسونگ گلکسی A50 و هواوی P30 لایت که رابط کاربری منحصر به خود را دارند باید بگوییم که رابط کاربری هواوی پی 30 لایت یک رابط کاربری قدیمی بوده و از طرفی سامسونگ در این زمینه توانسته است رابط کاربری جدیدی را به کار بگیرد که کار با آن برای کاربران لذت‌بخش‌تر خواهد بود و تجربه بهتری را نیز برایتان رقم خواهد زد.
دوربین
به عنوان گوشی‌های میان رده باید بگوییم که این سه محصول از دوربین‌های باکیفیتی برخوردارند و در این قسمت هم مشخصات موتورولا جی 7 از رقیبانش پایین‌تر است اما این بدین معنی نیست که عملکرد خوبی ندارد فقط در رقابت با دو محصول سامسونگ و هواوی ضعیف‌تر ظاهر خواهد شد. این در حالی است که هم سامسونگ و هم هواوی از دوربین‌های سه گانه در بدنه پشتی بهره می‌رند اما موتو G7 دوربین تکی مجهز به فلش LED و ویژگی فوکوش خودکار را در بدنه‌اش جای داده است.
دوربین اصلی سامسونگ گلکسی A50 از سه لنز 25، 8 و 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. لنز مگاپیکسلی لنز اصلی بوده و لنز 8 مگاپیکسلی مربوط به زاویه گسترده بوده و دیگر لنز این گوشی میان رده هم وظیفه تشخیص عمق را نیز بر عهده دارد.
در طرف دیگر هواوی نیز با سه لنز در این رقابت ظاهر می‌شود و همان‌طور که همه می‌دانیم این شرکت چینی در این سال‌ها توانسته است پیشرفت قابل توجهی در بخش دوربین دشته باشد. به طوری که میان رده‌هایش هم دوربین‌های قابل توجهی دارند. در این میان هواوی پی 30 لایت هم از این امر مستثنی نبوده و دارای سه لنز 24 مگاپیکسلی به عنوان لنز اصلی و لنز 8 مگاپیکسلی به عنوان زاویه گسترده و یک لنز 2 مگاپیکسلی برای پوشش دادن ویگی تشخیص عمق است. در این بین موتو G7 هم از دوربین اصلی12 مگاپیکسل به همراه فلش LED با پیکسل های دوگانه فوکوس خودکار بهره‌مند است. حالا در بخش دوربین سلفی این سه گوشی باید بگوییم که دوربین سلفی سامسونگ A50 ظرفیتی معادل 25 مگاپیکسل دارد.
هواوی P30 لای هم دارای یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بوده و توانسته اندک ضعف خود را در برابر محصول سامسونگ در بخش دوربین با این ویژگی جبران کند. دوربین سلفی موتو G7 هم 5 مگاپیکسلی است. البته بماند که برای بهره‌مندی از ظرفیت بالاتر دوربین در موتو جی 7 می‌توان مدل پلاس آن را با دوربین سلفی 16 مگاپیکسل انتخاب کرد.
عمر باتری
در این بخش به نظر می‌رسد سامسونگ گلکسی A50 نیز با داشتن باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی پیروز میدان باشد. این در حالی است که هواوی P30 لایت دارای باتری 3340 میلی‌آمپرساعتی است و موتورولا با باتری 3200 می‌آمپر ساعتی هم توانسته است رقابت نزدیگی با محصول میان رده هواوی در این مقایسه داشته باشد.
در مورد باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی گلکسی ای 50 باید بگوییم که این باتری به نظر می‌رسد با توجه به اندازه بزرگ‌تر نمایشگر گوشی عملکردی تقریبا مشابه محصول هواوی داشته باشد. اما با این حال باز هم می‌توانیم محصول سامسونگ را در این مقایسه به عنوان گوشی برتر معرفی کنیم.
گفتنی است بر اساس اطلاعاتی که سایت gsmarena در اینجا منتشر کرده بود، باتری این گوشی هوشمند می‌تواند تا 12 ساعت و 16 دقیقه در وبگردی و حدود 16 ساعت در پخش مداوم ویدیو ماندگاری داشته باشد. از طرفی اطلاعات منتشر شده درباره باتری هواوی در اینجا هم نشان می‌دهد، ماندگاری باتری هواوی پی 30 لایت در پخش مداوم ویدیو معادل 13 ساعت و 23 دقیقه است و در وبگردی با وای فای هم می‌تواند به مدت 14 ساعت 45 دقیقه گوشی را روشن نگه دارد.
از طرفی از آنجایی که موتورولا از نمایشگر 720 پیکسلی پشتیبانی می‌کند، ماندگاری باتری‌اش نیز بالا است و در مواردی هم تا 2 روز می‌تواند گوشی را روشن نگه دارد و با 15 دقیقه شارژ هم امکان استفاده تا 9 ساعت از گوشی را میسر خواهد کرد.
قیمت
در این رابطه باید بگوییم که سامسونگ گلکسی ای 50 دارای قیمتی حدود 350 دلار است و با ویژگی‌هایی که دارد به عنوان یکی از بهترین و ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی در بازار شناخته می‌شوند. از طرفی دیگر گوشی‌های سری G موتورولا هم به عنوان گوشی‌های اقتصادی بازار شناخته می‌شوند و محصول جدید این سری یعنی موتورولا جی 7 که در این مقاله آن را با دو رقیب کره‌ای و چینی مورد مقایسه قرار دادیم قیمتی معادل 300 دلار دارد که یک قیمت استثنایی به این ویژگی‌ها محسوب می‌شود. در مورد هواوی P30 لایت هم باید بگوییم که قیمت جهانی این گوشی هوشمند حدود 300 دلار است. البته اطلاعات یاد شده براساس میانگین قیمت بوده و ممکن است در برخی از بازارها گوشی‌های یاد شده اندکی ارزان‌تر و یا اندکی گران‌تر باشند اما قیمت حدودی آنها در همین محدوده خواهد بود.
با همه اینها سامسونگ A50 و هواوی P30 لایت در بازار ایران موجود هستند که قیمت سامسونگ گلکسی A50 در بازار ایران چیزی بین 3 میلیون و 250 هزار تومان تا 3 میلیون و 350 هزار تومان بوده و هواوی پی 30 لایت هم با قیمتی بین 3 میلیون و 530 هزار تومان تا 3 میلیون و 900 به فروش می‌رسد. در مورد حضور موتورولا جی 7 در بازار ایران هم هنوز اطلاعاتی در دست نداریم.
جمع بندی
با توجه به اطلاعاتی که در مورد سه گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی ای 50 ، هواوی P30 لایت و همین‎‌طور موتو G7 بیان کردیم باید بگوییم که از نظر قیمت این گوشی‌ها از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار هستند که قیمتی اقتصادی و مقرون به صرفه دارد. با این همه مشاهده می‌کنیم که محصول غول فناوری کره‌ای یعنی سامسونگ ویژگی‌هایش اندکی درخشان‌تر از دو محصول دیگر است اما باید خاطر نشان کنیم که گلکسی A50 و هواوی پی 30 لایت در برابر آب مقاوم نیستند. ولی موتو G7 با پشتیبانی از استاندارد P2i در برابر قطرات آب مقاوم خواهد بود.
اما اگر از طرفداران عکاسی با گوشی‌های هوشمند هستید ما به شما سامسونگ A50 یا هواوی P30 لایت را پیشنهاد می‌کنیم که در این میان به نظر می‌رسد محصول کره‌ای در بخش رابط کاربری و همچنین میزان حافظه ذخیره‌سازی قابل انتخاب و ویژگی‌هایی همچون حسگر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر اندکی به روز تر از رقیب چینی خود است. پس می‌تواند انتخاب بهتری را به عنوان یک گوشی اقتصادی برای دوستداران عکاسی با گوشی‌های هوشمند رقم بزند. در این مقاله از پلازامگ هم می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره گوشی ای 50 بدست آورید. حالا از اینها گذشته نظر شما در باره سه گوشی معرفی شده چیست و اگر بخواهید در شرایط حاضر یکی از گوشی‌های معرفی شده را انتخاب کنید، انتخاب شما کدام خواهد بود؟

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/88215/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند