سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مقایسه فیفا و پی اس 2020 و نکاتی که پیش از خرید آن‌ها باید بدانید نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -
مقایسه فیفا و پی اس 2020 و نکاتی که پیش از خرید آن‌ها باید بدانید 9
٨٦
٠


گیم شات/ دو بازی فیفا 20 و PES 2020 با فاصله زمانی کمی از هم منتشر می‌شوند و ما در این مطلب به مقایسه فیفا و پی اس 2020 و نکاتی که پیش از خرید آن‌ها باید بدانید پرداخته‌ایم. در ادامه مطلب همراه گیم‌شات باشید.
هر دو دو عنوان Fifa 20 و PES 2020 دائا دارند که دچار تغییرات جالبی شده‌اند و شاید این موضوع باعث شده دوباره رقابت بین آن‌ها جذاب شود. در این مقاله هم ما به مقایسه فیفا و پی اس 2020 پرداخته و به نکاتی اشاره می‌کنیم که لازم است قبل از خرید آن‌ها بدانید.
مقایسه فیفا و پی اس 2020 و نکاتی که پیش از خرید آن‌ها باید بدانید:
بخش VOLTA
FIFA 19 بخش داستانی که در سال 2017 شروع شده بود را به سرانجام رساند و داستان الکس هانتر را تمام کرد. اکنون در نسخه جدید آن‌ها این بخش داستانی را با بخش VOLTA جایگزین کرده‌اند. ولتا یک بخش فوتبال خیابانی است که به شما اجازه می‌دهد در 17 محیط مختلف در سراسر جهان در حالت‌ها مختلف به بازی کردن بپردازید. یک ویژگی جالب این بخش نیز این است که تجربه فوتسال را نیز برای بازیکنان فراهم می‌کند. در هنگام ساخت شخصیت خود برای این بخش شما امکانات شخصی‌سازی بسیار زیادی خواهید داشت تا تجربه ولتا لذت بخش‌تر شود. بخش ولتا همچنین دارای حالت داستانی نیز است تا بازیکنی که خودتان خلق کرده‌اید جایگزین الکس هانتر شود.
تغییرات ایجاد شده در Career Mode
Career Mode یکی از قدیم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های سری فیفا محسوب می‌شود که سال‌ها زیادی است که بازیکنان را سرگرم نگه داشته است. با این وجود در چند سال خیر تجربه این بخش تکراری شده بود. به نظر می‌رسد که استودیو سازنده به حرف طرفداران گوش داده است و تغییزات مهمی را در Career Mode ایجاد کرده است. به عنوان مثال رابطه با رسانه‌ها و بازیکنان تیم به بخش مهمی در Career Mode تبدیل شده است. کنفرانس‌های قبل و بعد بازی پویا‌تر و بهتر شده است. خبرنگاران بر اساس مواردی مثل نتیجه بازی، تیم حریف، گل‌ها زده شده، شرایط کلی تیم و موارد دیگری از شما سوال می‌پرسند و شما باید به آن‌ها جواب دهید. رابطه با بازیکنان اما به صورت تصویری نیست و مثل گذشته به صورت متنی است. تفاوت کار اما در این است که شما در جواب دادن به آن‌ها انتخاب‎‌های بیشتری دارید و جواب شما بر روی روحیه ان‌ها بسیار تاثیر گذار است.
اما این تنها تغییرات ایجاد شده در Career Mode بازی فیفا 20 نیست. آواتر مربیان قابلیت شخصی‌سازی بسیار بیشتری دارد. شما برای اولین بار قادر خواهید بود تا یک مربی زن بسازید. همچنین شخصی‌سازی مربی نیز دچار تغییرات زیادی شده است. شما می‌توانید ظاهر، لباس و تجهیزات جانبی مربی خود را هر موقع که می‌خواهید تغییر دهید. همچنین روحیه کلی یک بازیکن نیز دچار بهبودهایی شده است. از این پس مواردی مثل عملکرد کلی تیم، زمان بازی کردن یک بازیکن، حقوق دریافتی و شرایط خود بازیکن بر روی روحیه او تاثیر مستقیم دارد. روحیه بازیکن نیز بر روی توانایی‌ها او در بازی‌ها تاثیر خواهد داشت. همچنین نهایت پتانسیل یک بازیکن نیز بر اساس عملکرد آن بازیکن تغییر می‌کند و می‌تواند افزایش یابد.
ضربات ایستگاهی
به نظر می‌رسد که استودیو توسعه دهنده هرچند سال یک بار مکانیزم ضربات ایستگاهی بازی را به صورت کلی تغییر می‌دهد. در باز فیفا 20 نیز قرار است نحوه ضربه آزاد و پنالتی زدن تغییر کند. از این پس موقع ضربه زدن یک هدف بر روی صفحه خواهد آمد که دقت شما را بیشتر می‌کند. مثل قبل به ضربات خود می‌توانید چرخش و کات، چیپ و قدرت بیشتری نیز اضافه کنید.
فیزیک توپ
فیفا 20 از مکانیزمی به نام سیستم حرکت توپ بهره می‌برد که یعنی توپ در بازی از فیزیک واقعی برخوردار است. این سیستم در تئوری باید باعث واقع‌گرایانه شدن نحوه حرکت توپ شود. این سیستم می‌تواند در نهایت به خرچش، پرش و حرکات بسیار واقع‌گرایانه‌تر ختم شود. نکته مهم این است که EA همیشه به نوعی هر سال به این موضوع اشاره می‌کند و باید دید که آیا بالاخره می‌تواند به هدف خود دست پیدا کنند.
تغییرات ایجاد شده در Ultimate Team
بخش Ultimate Team ماشین پولسازی سری فیفا برای EA محسوب می‌شود و به لطف سیستم قمار مانند لوت باکس‌ها، هر سال پول زیادی از این راه به جیب EA سرازیر می‌شود. امسال قرار است چند حالت جدید به بخش Ultimate Team اضافه شود. اولین حالت King of the Hill است که بازیکنان در مناطق تصادفی از زمین بر روی مالکیت توپ رقابت خواهند داشت. هرچه در این مناطق بیشتر توپ را نگه دارید، گل بعدی شما ارزش بیشتری خواهد داشت. همچنین تغییر دیگر Mystery Ball نام دارد که هر مسابقه یکی از آمار پاس دادن، شوت زدن، سرعت، دفاع و … را افزایش می‌دهد. تغییر دیگر اضافه شدن بازیکنان افسانه‌ای جدید است. بازی فیفا 20 نیز قرار است 15 بازیکن قدیمی و افسانه‌ای به گیمرها معرفی کند. مهم‌ترین این بازیکنان رونالد کومان، زیدان، پیرلو، دروگبا، ایان رایت، کارلوس البرتو و کاکا هستند.
نسخه نینتندو سوئیچ فیفا 2020
شاید فراموش کرده باشد، ولی هر سال یک نسخه از فیفا برای نینتندو سویئچ نیز عرضه می‌شود. EA هر سال یک نسخه سطح پایین‌تر بازی را که با استفاده از موتور بازی‌سازی فراست بایت نیز ساخته نشده و حالت‌های مختلف بازی را نیز شامل نمی‌شود، برای نینتندو سویئچ منتشر می‌کند. اوضاع امسال نه تنها قرار نیست که بهتر شود، بلکه بدتر از گذشته است. این بار تنها نسخه Legacy فیفا 20 برای نینتندو سوئیچ عرضه می‌شود. وضع به حدی بد است که آن‌ها حتی تلاش به ساخت بازی نیز نکرد‌ه‌ و همان نسخه سال قبل را به روزرسانی دوباره به فروش می‌رسانند. پس باید گفت اگر نینتندو سوئیچ دارید، به هیچ وجه به فکر خرید این بازی نباشد.
توجه به بخش آنلاین
اولین و بزرگ‌ترین چیزی که نشان از تغییرات اساسی در سری PES ایجاد شده است، عوض شدن نام بازی است. نام این سری دیگر Pro Evolution Soccer نخواهد بود، بلکه از امسال باید این بازی را eFootball Pro Evolution Soccer بنامیم. مطمئنا این اسم کمی عجیب است ولی نشان از این دارد که توجه بیشتری به بخش آنلاین بازی شده است و شاهد حضور پررنگ‌تری از eFootball Pro Evolution Soccer 2020 در مسابقات ورزش‌های الکترونیک خواهیم بود.
لایسنس‌های بازی PES 2020
در چند سال گذشته مجموعه فیفا همیشه از PES در تهیه لایسنس لیگ‌های مختلف جلوتر بوده است و این قضیه در برتری فیفا نقش مهمی داشته است. همانند دیگر سال‌های گذشته بیشتر لیگ‌های معتبر و لیگ قهرمانان اروپا در انحصار فیفا قرار دارد. اما تیم‌های بارسلونا، منچستر یونایتد، آرسنال، بایرن مونیخ با کونامی قرارداد دارند. این تیم‌ها و ورزشگاه‌های آن‌ها مختص به eFootball Pro Evolution Soccer 2020 خواهند بود. همچنین لایسنس لیگ ایتالیا نیز توسط کونامی خریداری شده است. در بازی فیفا 2020 تیم یوونتوس، Piemonte Calcio نام خواهد داشت و خبری از لباس و ورزشگاه رسمی آن‌ها در فیفا نخواهد بود. هرچند باید اضافه کرد که بازیکنان با نام‌های واقعی خود در بازی حضور دارند و نیاز نیست در این زمینه نگران باشید.
بخش MATCHDAY
حالت Matchday یک حرکت دیگر از سوی کونامی برای توجه به بخش آنلاین است. هر هفته کونامی دو تیم را انتخاب می‌کند و بازیکنان باید تیم خود را از این میان انتخاب کرده و بازی کنند. هر عمل موفقیت آمیزی در بازی مثل پاس صحیح یا گل زدن برای تیم آن‌ها امتیاز به همراه دارد. سپس بازی بهترین بازیکنان را در دو جناح انتخاب می‌کند و آن‌ها می‌توانند در فینال بزرگ شرکت کنند. این فینال بزرگ همچنین به صورت زنده استریم می‌شود.
بخش مسترلیگ
بخش مسترلیگ در سری PES خیلی وقت است که شرایط خوبی ندارد و کونامی هیچ تلاشی برای بهبود آن نکرده بود. امسال به نظر می‌رسد که سال مسترلیگ باشد. اول از همه یک سیستم دیالوگ جدید در بازی وحود دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد به عنوان مربی کنترل بیشتری در تصمیم گیری داشته باشند. عناصر مالی نظیر خرید بازیکن و حقوق هفتگی نیز بهبود یافته تا واقع‌گرایانه‌تر شوند. این تمام بهبود‌های بخش مسترلیگ نیست. بازیکنان اجازه طراحی لوگوی اسپانسر خاص خود را دارند که در هنگام کنفرانس‌ها قابل مشاهده است. همچنین شما می‌توانید آواتار خود را شخصی‌سازی کنید و یا یکی از بازیکنان قدیمی را به عنوان آواتار انتخاب کنید. بازیکنانی مثل زیکو، مارادونا و خیلی‌های دیگر وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به عنوان آواتار انتخاب کرد.
بهبود گیم‌پلی بازی پی اس 2020
طبق هرسال کونامی بازهم بهبودهایی را در گیم‌‌پلی بازی ایجاد کرده است ولی هسته اصلی گیم‌پلی دست نخورده باقی خواهد ماند و نباید انتظار داشت که شاهد تغییرات زیادی در PES 2020 باشیم. این بهبودها شامل فیزیک بهتر توپ، فیزیک بهتر تکل زدن، لمس اول توپ، توانایی‌ها و مهارت‌ها جدید خواهد بود. همچنین مکانیزم هدف گیری موقع ضربات آزاد نیز بهبود یافته است.
رابط کاربری PES 2020
رابط کاربری سری PES یکی از مواردی بوده که در چند سال اخیر بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان این رابط کاربری را ناکارآمد، کند و قدیمی می‌دانستند. همه این انتقادات به جا بودند و به همین خاطر کونامی بالاخره به آن‌ها گوش کرد. PES 2020 دارای یک رابط کاربری جدید و از نو طراحی شده است که انتظار می‌رود خیلی بهتر از قبل باشد.
جمع‌بندی:
در نهایت پس از مقایسه فیفا و پی اس 2020 و بازگو کردن یک سری نکاتی که پیش از خرید آن‌ها باید بدانید، لازم است یک موضوع را ذکر کنیم. با وجود اینکه هر دو شرکت تاکید زیادی بر روی تغییر دادن بازی خود دارند، بازیکنان باید نباید انتظار زیادی داشته باشند. این دو بازی همان تجربه‌ای را برای شما به همراه دارند که سال پیش و سال قبل‌تر تجربه کرده بودید. پس زیاد فریب حرف‌های کونامی و EA را نخورید و تجربه کلی بازی فرق چندانی برای شما نخواهد داشت.
نظر شما چیست و بازی محبوب شما کدام است؟

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/89847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد