سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

پنج حقیقت جذاب در مورد دوربین 108 مگاپیکسلی شیائومی Mi Mix Alpha استارت آپ

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - پنج حقیقت جذاب در مورد دوربین 108 مگاپیکسلی شیائومی Mi Mix Alpha 7
٨٥
٠


شهر سخت افزار / امروز را باید یکی از مهمترین روزها در تاریخ شرکت شیائومی بدانیم. خلاقانه‌ترین گوشی دنیا از دید نمایشگر با نام شیائومی می میکس آلفا معرفی شد ولی شاید بعد از نمایشگر عجیب این گوشی مهمترین نکته آن دوربینش باشد که 108 مگاپیکسل رزولوشن دارد. حالا می‌خواهیم در ادامه با هم نگاهی دقیق‌تر به این دوربین داشته باشیم و در موردش با هم بیشتر صحبت کنیم.
اگر همین یکی دو سال پیش حرف از دوربین‌های بیشتر از 16 مگاپیکسلی در دنیای موبایل می‌‎زدید بیشتر کاربران می‌گفتند که این اعداد و ارقام هیچگاه عملی نخواهند شد و شاید ظهور آنها غیر قابل باور باشد. اما امروز در جایگاهی ایستاده‌ایم که یک گوشی با وضوح دوربین بیش از 100 مگاپیکسل معرفی شده و در اوج این فناوری قرار گرفته‌ است.
گوشی فوق گران قیمت 2800 دلاری شیائومی را باید پیشرفته‌ترین، خلاقانه‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین گوشی هوشمندی دانست که تا به امروز از این شرکت معرفی شده است. در کنار همه ویژگی‌های عجیب این گوشی در پشت بدنه آن شاهد استفاده از یک ماژول دوربین متشکل از سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی واید، سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو و سنسور 20 مگاپیکسلی اولترا واید هستیم.
همانطور که در مقدمه مطلب گفتیم نکته اصلی ماژول دوربین این دستگاه سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی آن است که دارای ویژگی‌های عجیبی است. در ادامه با هم 5 ویژگی‌ جالب این سنسور را که دانستن آنها خالی از لطف نیست مرور می‌کنیم.
1. اولین گوشی دنیا با سنسور دوربین بیش از 100 مگاپیکسل
درست در زمانی که اینطور تصور می‌شد رقابت بین افزایش مگاپیکسل‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند به پایان رسیده شرکت‌های سامسونگ و سونی میدان جنگ جدیدی را به پا کردند و قدم در وادی سنسورهای دوربین با ظرفیت‌های 48، 64 و بالای 100 مگاپیکسل نهادند.
ابتدا سامسونگ سنسورهای 64 مگاپیکسلی سری GW1 خود را معرفی کرد روی دست سنسورهای 48 مگاپیکسلی سونی بلند شده بودند و سپس شرکت ویوو با گوشی NEX 3 اولین گوشی با آن را معرفی کرد.
در ادامه سامسونگ با معرفی سنسور ISOCELL Bright HMX باز هم در این میدان جلوتر رفته و سنسور 108 مگاپیکسلی خود را بیش از یک ماه پیش معرفی کرد و حالا شاهد آن هستیم که گوشی جذاب شیائومی می میکس آلفا به عنوان گوشی هوشمند در دنیا از آن استفاده می‌کند.
2. شیائومی به صورت ویژه در طراحی و ساخت این سنسور با سامسونگ همکاری داشته است
همکاری شیائومی و سامسونگ از سال گذشته و برای تولید پروژه گوشی‌های با سنسورهای بزرگ آغاز شد و اولین محصول حاصل همکاری مشترک در زمینه دوربین این دو شرکت گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو با سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی بود.
اینکه دو شرکت سونی و سامسونگ در همکاری سازمان‌دهی شده‌ای با شرکت‌های دیگر برای ساخت دوربین فعالیت کنند چندان جدید نیست ولی این بار داستان کمی متفاوت است.
طبق آخرین گزارشات شیائومی به صورت ویژه سرمایه‌گذاری عظیمی را در بخش تحقیق و توسعه دوربین سامسونگ صورت داده است تا بتواند به کمک آن اولین سنسور دوربین با ظرفیت بیش از 100 مگاپیکسل را بسازد. در ادامه همکاری این شرکت به محصول جذابی منجر شده است که امروز شاهد رونمایی از اولین نسخه از آن هستیم.
شیائومی اعلام نموده که قصد دارد چهار گوشی با ظرفیت دوربین 108 مگاپیکسلی را با همکاری سامسونگ تولید کند که امروز شاهد اولین آنها بودیم و مسلماً در آینده خبرهای بیشتری در این زمینه خواهیم دید و شنید.
3. بزرگترین سنسور دوربین گوشی هوشمند دنیا
یکی از نکات دیگری که باید در طراحی گوشی هوشمند در نظر داشت ابعاد و اندازه سنسور دوربین گوشی است. سامسونگ این سنسور را در اندازه 1/1.33 اینچی ساختنه است که بزرگترین اندازه برای یک سنسور دوربین در دنیای موبایل است.
استاندارد تعریف نشده‌ای در دنیای موبایل وجود دارد که ابعاد یک سنسور برای دوربین‌های حرفه‌ای را 1 اینچ اعلام می‌کند و با این اوصاف باید بگوییم که سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ بیش از سه چهارم بزرگتر از یک سنسور استاندارد عکاسی است و این یعنی در حال نزدیک شدن هر چه بیشتر به یک سنسور دوربین عکاسی کامل هستیم.
در این زمینه ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانیم سنسور 64 مگاپیکسلی GW1 سامسونگ اندازه 1/1.7 اینچی و سنسور 48 مگاپیکسلی این شرکت نیز 1/2.0 اینچ است.
4. فیلمبرداری 6K
انبوه پیکسل‌های موجود در این سنسور به ما قدرت انجام کارهای فوق‌العاده‌ای را می‌دهد. یکی از این کارها توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 6K در نرخ استاندارد 30 فریم بر ثانیه است. اما چرا باید این قابلیت را به عنوان یک برگه آس سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ بدانیم در حالیکه دو گوشی Red Magic 3S و Nubia Z20 شرکت ZTE توانایی فیلمبرداری 8K دارند؟
پاسخ این سوال در نرخ فریم نهفته است. هر دو گوشی عنوان شده بالا که توانایی فیلمبرداری 8K را دارند تنها قادر به ارائه 15 فریم از یک تصویر در هر ثانیه برای رزولوشن 8K هستند که عملاً تنها جنبه تبلیغاتی دارد و شاید به هیچ عنوان نتوان آن را کاربردی دانست.
در مقابل شیائومی بستری را فراهم کرده که بتوانیم یک ویدئوی استاندارد و کامل در وضوح 6016 در 3384 پیکسل را داشته باشیم که نرخ استاندارد 30 فریم بر ثانیه دارد. این یعنی برای اولین بار شاهد عرضه یک وضوح بالاتر از 4K هستیم که می‌تواند مورد استفاده عملی قرار بگیرد و به لطف پردازنده قدرتمند و انبوه پیکسل‌های سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ به دست آمده است.
5. سنسور 27 مگاپیکسلی Super Bright Photo و Smart ISO
سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ HMX از فناوری ترکیب Tetracell استفاده می‌کند که به معنای ترکیب هر چهار پیکسل به یک پیکسل برای ساخت یک پیکسل واحد بر مبنای تکنیک Pixel Binning است.
در این حالت رزولوشن جدید سنسور 27 مگاپیکسل خواهد بود که بالاترین وضوح در بین گوشی‌های هوشمند با ترکیب پیکسل‌ها می‌باشد و می‌تواند منجر به دسترسی به نور بسیار بیشتری از محیط گردد که مسلماً نتیجه آن تصویری بسیاری روشن‌تر، واضح‌تر و با خطا و نویز کمتر در محیط‌های با نور اندک است.
فناوری سامسونگ Smart ISO نیز که به صورت خودکار در درون دستگاه شروع به کار می‌کند قابلتی تنظیم خودکار سطح ISO را برای شرایط نوری که در آن قرار داریم فراهم می‌کند. این تنظیم هوشمند به صورت پایه با تغییر بین سطح بالای ISO در زمانی که نور محیط کم باشد به سطح پایین ISO در زمان وجود نور کافی در محیط انجام شده و فراتر از کلیه روش‌های قبلی است.
در نهایت باید بگوییم که سامسونگ و شیائومی با استفاده فناوری جذاب سنسور 108 مگاپیکسلی پیشرفته‌ترین ساختار دوربین را در داخل دستگاه هیجان‌انگیز شیائومی می میکس آلفا جای داده‌اند که مسلماً می‌تواند استفاندارد جدیدی در این حوزه از دنیا موبایل تعریف کند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/91073/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!