مزدا 3 مدل TCR رونمایی شد اخبار بزرگنمايي: سیاست و بازاریابی - مزدا 3 نسخه TCR برای شرکت در مسابقات تورینگ جهانی 2020، از پیشرانهی 2 لیتری با قدرت 350 اسببخار استفاده میکند. از زمان رونمایی نسل جدید مزدا 3 ، طرفداران خودروهای هاچبک انواع طرح و نقشهها را برای شخصیسازی و تیونینگ این مدل ژاپنی زیبا تصور میکردند. اما مزدا خودش زودتر از دیگران، اولین نسخهی جذاب با طراحی تهاجمی از این مدل را معرفی کرد. با اینکه مزدا 3 نسخهی TCR مخصوص مسابقه و پیست است، اما زیباتر شدن این مدل با کمی تغییر در طراحی بدنه را تأیید میکند. مزدا تصمیم گرفته است که برای حضور پررنگتر در موتوراسپرت، نسخهی مسابقهای نسل جدید مزدا 3 را برای مسابقات سری TCR آماده کند. مسابقات TCR مخصوص خودروهایی است که براساس مدل تولیدی با پیشرانهی 2 لیتری توربوشارژ طراحی شدهاند؛ بدنه و سیستم تعلیق خودروهای TCR مشابه مدل تولیدی است، اما پیشرانه، جعبهدنده، ترمزها، پنلهای آیرودینامیک و بسیاری از قطعات دیگر برای تحمل فشار بالای مسابقه و رقابت، ارتقا داده میشوند. مقالهی مرتبط: نسل جدید تویوتا کرولا و مزدا 3؛ فصلی تازه از رقابت جذاب ژاپنیها مدل مسابقهای Mazda3 TCR همچنان طراحی زیبای مدل تولیدی را حفظ کرده و حتی باوجود پهنای بیشتر و بالهی بزرگ عقب، جذابتر هم شده است. در نمای جلو، علاوه بر کاپوت جدید با ورودی هوا، سپر با اسپلیتر بزرگ تهاجمیتر شده است؛ در بخش عقب هم دیفیوزر درکنار سراگزوز مرکزی قرار گرفته تا پهنای زیاد گلگیرها و بدنه، برجستهتر شود. رکاب بزرگ زیرِ درها هم هماهنگ با طراحی جلو و عقب، سرتاسر نمای جانبی را دربرمیگیرد. تغییرات ظاهری جذاب مزدا 3 نسخهی TCR با رینگهای 18 اینچی از برند رِیز (Rays) تکمیل میشود. Mazda3 TCR 2020</h4>"> Mazda3 TCR 2020</h4>"> Mazda3 TCR 2020</h4>"> Mazda3 TCR 2020</h4>"> Mazda3 TCR 2020</h4>"> Mazda3 TCR 2020</h4>"> Mazda3 TCR 2020</h4>"> Mazda3 TCR 2020</h4>"> مزدا 3 نسخه TCR را تیم مهندسی و طراحی این شرکت در ارواین کالیفرنیا با همکاری کارگاه Long Road Racing تولید و تیونینگ کرده است که پیش از این MX-5 Cup را به موتوراسپرت وارد کرده بودند. پیشرانهی این مدل، 4 سیلندر 2 لیتری است که تا 7٬000 دوربردقیقه کار میکند؛ نهایت قدرت و گشتاور مزدا 3 مسابقهای تقریبا دوبرابر مدل جادهای و تولیدی است و به 350 اسببخار و 490 نیوتنمتر میرسد. در سیستم انتقال قدرت به چرخهای جلو، از جعبهدندهی سکوئنشال 6 سرعتهی SADEV استفاده شده و برای تضمین انتقال تمام قدرت به سطح جاده، تایرهای میشلن پایلوت و دمپرهای بیلشتاین (Bilstein) یا درصورت سفارش اولینز (Öhlins) درنظر گرفته شده است. باتوجه به محدویتهای سری مسابقات تورینگ TCR، محصول جدید مزدا میتواند تا نهایت سرعت 241 کیلومتربرساعت در پیست حرکت کند و با استفاده از ترمزهای برمبو (Brembo) متوقف شود. مزدا با این مدل میتواند در 36 مسابقهی جهانی TCR سال 2020 شرکت کند؛ رانندهی اول مزدا 3 TCR برایان اورتیز است که پیش از این قهرمان سری مسابقات جهانی MX-5 Cup در سال 2019 شد. اولین مسابقه مزدا با این مدل در زمستان سال جاری و رقابت استقامتی چهارساعته دیتونا رولکس (Daytone Rolex 24) است. تولید مدل مسابقهای از مزدا 3 میتواند نشانهای از عرضهی نسخههای جادهای قدرتمند و شاید بازگشت Mazdaspeed3 در آینده باشد. باید منتظر ماند و دید که خودروساز ژاپنی برای این مدل زیبا و پرطرفدار چه برنامههایی دارد. پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶:۵۴ ۳۰ بازديد سیاست و بازاریابی لینک کوتاه: https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/92055/