سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

سامسونگ تراشه پردازشی Exynos 990 را معرفی کرد استارت آپ

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - سامسونگ تراشه پردازشی Exynos 990 را معرفی کرد
٣١
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5753986
-->
شهر سخت افزار / ساعاتی پیش و به صورت غیر منتظر شرکت سامونگ آخرین تراشه پردازشی موبایل خود یعنی Exynos 990 را به صورت رسمی معرفی کرد. این چیپست با توجه به مشخصاتی که دارد در رسته پرچمداران جای گرفته و دومین چیپست سامسونگ است و می‌تواند به صورت خارجی به یک مودم 5G متصل شده و در سطحی بالاتر از قبل به ارائه خدمات بپردازد.
در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم
کمتر از دو ماه پیش بود که سامسونگ چیپست Exynos 980 5G خود را با مودم داخلی 5G معرفی کرد و امروز نیز شاهد معرفی Exynos 990 هستیم که به نظر با توجه به تغییر ساختار مودم 5G قرار است در گروه دیگری از ابزارهای سامسونگ مورد استفاده قرار بگیرد اما در بسیاری مشخصات شبیه به Exynos 980 و البته چیپست Exynos 9825 و Exynos 9820 است که پیش از این در سال جاری میلادی شاهد استفاده از آنها در دو پرچمدار اخیر شرکت یعنی Galaxy Note 10 و Galaxy S10 بودیم.

فناوری ساخت
در بخش فناوری ساخت سامسونگ به مانند Exynos 9825 و Exynos 980 تصمیم به استفاده از فناوری ساخت 7 نانومتری از نوع EUV گرفته است و به این ترتیب آخرین فناوری ساخت 7 نانومتری بهینه شده را به خدمت گرفته که مشخصات بسیار خوبی برای ساخت دقیق چیپست پردازنده و در عین حال ارائه توان مصرفی مدیریت شده و کارایی بهتر است.
پردازنده
در بخش پردازنده نیز شاهد ساختاری هستیم که از نظر کلاسترینگ، شباهت بسیار زیادی به نسل قبلی خود دارد ولی در داخل همه چیز متفاوت است.
پیش از این سامسونگ در E9820 و E9825 از هسته‌های نسل چهارم معماری اختصاصی خود یعنی Mongoose استفاده کرده بود ولی در تراشه جدید E990 شاهد معرفی نسل پنجم این معماری که به اختصار Exynos M5 نامیده می‌شود هستیم.
این کلاستر نیز ساختاری دو هسته‌ای دارد ولی سامسونگ در پست معرفی این چیپست هنوز فرکانس کاری آنها را اعلام ننموده اما به این مورد اشاره کرده که هسته‌های جدید توانایی ارائه قدرت پردازشی تا 20 درصد بیشتر از نسل قبل را دارند.
کلاستر دوم نیز مانند نسل قبل در این چیپست ساختار دو هسته‌ای دارد که این بار با یک رده ارتقا، شاهد استفاده از هسته‌های Cortex-A76 در آنها هستیم که باز هم در این مورد فرکانس هسته‌ها اعلام نشده است.
اما کلاستر سوم تنها بخش ثابت در مقایسه با نسل قبل است که باز هم ساختار 4 هسته‌ای Cortex-A55 داشته و سامسونگ بعید است فرکانس هسته‌های قبلی را در این بخش مورد تغییرات گسترده قرار دهد.
پردازنده گرافیکی
در بخش پردازنده گرافیکی نیز شاهد ارتقای خوبی هستیم و سامسونگ تصمیم به استفاده از هسته‌های پردازش گرافیکی ARM Mali- G77 در ساختار MP11 گرفته که شاید بهترین اتفاق در مورد این تراشه در کنار هسته‌های Exynos M5 باشد.
همانطور که می‌دانید شرکت ARM در معرفی این هسته‌ها اعلام کرده که می‌توانیم از آنها 20 درصد ارتقای توان پردازش گرافیکی و در عین حال 20 درصد کاهش توان مصرفی را انتظار داشته باشیم و سامسونگ با ارتقا به این هسته‌ها در حقیقت قصد دارد تا حد زیادی از بازماندنگی تراشه‌های خود در مقابل توان پردازش گرافیکی عالی تراشه‌های ساخته شده توسط رقیب شماره یک خود یعنی اپل را جبران کند.
RAM و دوربین
ارتقای بعدی ایجاد شده در حوزه حافظه است و سامسونگ اعلام کرده که با استفاده از E990 شما می‌توانید از حافظه‌های جدیدتر LPDDR5 در فرکانس گذرگاه 2750 مگاهرتز استفاده کنید که می‌توانیم آن را به LPDDR4X نسل قبلی در فرکانس 2093 مقایسه کنیم. مسلماً با حافظه‌های رم همراه با این تراشه در داخل یک گوشی هوشمند اجرای برنامه‌ها و فراخوانی آنها بسیار سریعتر اتفاق خواهد افتاد و در بخش سخت‌افزار حداقل هیچ نکته منفی در این بخش باقی نخواهد ماند.
با توجه به علاقه بسیار زیادی که شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند به استفاده از دوربین‌های بزرگتر با پیکسل‌های بیشتر روی گوشی‌ها اخیر خود گرفته‌اند سامسونگ نیز به این مورد توجه ویژه‌ای داشته و توانایی پشتیبانی و راه‌اندازی دوربین‌های تا 108 مگاپیکسل را در این تراشه جای داده است که بسیار فراتر از نسل قبل با حداکثر رزولوشن 22 مگاپیکسل است.
هوش مصنوعی
یکی از مهمترین بخش‌های هر تراشه پرچمدار جدید واحد پردازش عصبی است که در این مورد نیز سامسونگ با ارتقایی قابل توجه اعلام نموده که میزان توان پردازشی هسته‌های NPU و DSP تراشه E990 به بیش از 10 TOPs می‌رسد که می‌تواند در مقابل توان پردازش عملیاتی 1.86 TOPs نسل قبل، جهشی بسیار قابل توجه باشد.
در این حالت انتظار می‌رود عملکرد این چیست در پردازش هوش مصنوعی به نحو قابل توجهی رشد داشته باشد و بالاخره شاهد رفع نقیصه چند سال گذشته سامسونگ در عملکرد هوش مصنوعی در تراشه‌های اگزینوس باشیم.
مودم منفرد Exynos Modem 5123
اما در بخش مودم و تجهیزات ارتباطی 5G مهمترین اتفاق جداسازی مودم داخلی 5G و تجهیز کردن چیپست به قابلیت جفت شدن با مودم خارجی است. سامسونگ این بار تصمیم گرفته که به دلایلی نامشخص که به نظر باید بیشتر جنبه اقتصادی داشته باشند، مودمی خارجی را همراه با این چیپست مورد استفاده قرار دهد که حالت عمومی دارد.
این چیپست که استفاده از سری مودم‌های Exynos Modem 5100 مورد استفاده در سال جاری در چیپست‌های دیگر شرکت را تکرار می‌کند، یک مودم چند بانده همه کاره با توان ارائه خدمات روی بسترهای مخابراتی از 2G تا 5G را داشته و با استفاده از آن قابلیت ارائه حداکثر پهنای باند دستگاه به نحو قابل توجهی ارتقا خواهد یافت.
در ارتباط عادی 4G این مودم به دستگاه توانایی دانلود با سرعت تا 3 گیگابیت بر ثانیه را می‌دهد که در بخش آپلود نیز به سرعت بسیار خوب 422 مگابیت بر ثانیه می‌رود. اما هنگامی که به 5G Sub-6GHz برویم مشاهده می‌شود که سرعت دانلود تا 5.1 گیگابیت بر ثانیه و در ارتباط بر پایه شبکه‌های mmWave نیز توانایی رسیدن به سرعت بسیار هیجان‌انگیز 7.35 گیگابیت بر ثانیه وجود دارد.
این چیپ توانایی استفاده از تجمیع سیگنال‌های 8 حامل یا همان 8CA را دارد که مدولاسیون 1024 QAM را نیز پشتیبانی کرده و باید آن را قدرتمندترین مودم مستقلی بدانیم که تا به امروز برای استفاده در دنیای موبایل ارائه شده است.
نکته بسیار جالبی که در مورد این تراشه مودم وجود دارد این است که سامسونگ توانایی استفاده مودم Exynos 5123 در کنار تراشه Exynos 990 را نیز فراهم کرده است و با این اوصاف باید بگوییم با توجه به ویژگی‌های فنی مودم 5123 به احتمال بسیار زیاد، همه گوشی‌های پرچمداری که این شرکت در سال آینده معرفی خواهد کرد توانایی پشتیبانی از 5G را دارند و دیگر شاهد عرضه نسخه 4G مستقل نخواهیم بود.
زمان عرضه و اولین دستگاه‌ها
سامسونگ اعلام نموده که تا پایان سال تولید تراشه‌های Exynos 990 خود را به سطح انبوه خواهد رساند و با این اوصاف باید بگوییم به احتمال فراوان گوشی‌های هوشمندی مانند Galaxy S11 اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که سامسونگ در داخل آنها از این تراشه سطح بالا و ترکیب بسیار جذاب آن با مودم Exynos Modem 5100 استفاده خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/94079/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

مدل جدید گوشی ارزان گلکسی F15 سامسونگ عرضه شد

موج تعدیل نیرو به خالق هوش مصنوعی Stable Diffusion رسید

لحظه‌ای بزرگ در انتظار لپ‌تاپ‌های ویندوزی است

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد