سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

دبیر شورایعالی مناطق آزاد به ایسنا اعلام کرد؛

گره ارزی و قانونی در ترخیص خودروهای دپو شده در مناطق آزاد منطقه آزاد کیش

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -

آن‌طور که مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌گوید "برخی مسائل ارزی از اهم گره‌های ترخیص خودرهای دپو شده به شمار می‌رود، اما رایزنی‌هایی در رابطه با ترخیص خودروهایی که قبل از مقررات جدید وارد شده و مشکلی از این نظر ندارند، در حال انجام است اما در مورد خودروهایی که بعد از محدودیت‌های ارزی و ثبت سفارش وارد شده و ممنوعیت دارند، وضعیت متفاوت است، چراکه اساسا ورود آنها به کشور ممنوع خواهد بود".
مرتضی بانک در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با این‌که خودروهای دپو شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مدت‌هاست که درگیر حواشی بوده و آیا در این رابطه از سوی مناطق مشکلی وجود دارد؟ اینگونه توضیح داد که در مجموع کالاها و یا خودروهای وارد شده به مناطق آزاد یک نوع دپوی کالا به شمار می‌روند و این کالاها بعد از این‌که وارد می‌شوند با انجام مقررات گمرکی به تدریج از مناطق خارج و به سرزمین اصلی می‌رود که این هیچ ایراد قانونی نداشته و تنها از مسیر این مناطق چه خودرو و چه هر کالای دیگر مورد نیازی وارد می شود.
به گفته وی در مورد خودروها و البته برخی اقلام کالایی دیگر دپو شده محدودیت‌هایی در رابطه با زمان ورود آنها قبل از مقررات مربوط به ثبت سفارش و یا شرایط ارزی و بعد از آن وجود دارد؛ به طوری که برخی از این خودروها براساس مقررات و رویه‌های داخلی وارد و دپو شدند، اما برخی دیگر به شرایط جدید برخورد کردند که مربوط به تغییر سیاست‌های ارزی و محدودیت‌های ثبت سفارش است. در این حالت تعارضی بین بخشی از کالاهایی که قبل از محدودیت‌های ثبت سفارش و ارزی وارد شدند و آنهایی که بعد از این مقررات بودند ایجاد شد که برای سرمایه‌گذاران تا حدی مشکل‌ساز شده است.
شرایط ارزی و ثبت سفارش در ترخیص خودروهای دپو شده
مشاور رییس جمهور با اشاره به حدود 13 هزار خودروی دپو شده‌ای که بخشی از آن تحویل و بخشی دیگر در مناطق در گمرکات باقی مانده‌اند، گفت: تعدادی از این خودروها که بعد از وضع مقررات جدید بنا به شرایط خاص کشور و محدودیت‌های ثبت سفارش و ارزی موجود وارد شده‌اند به نظر می‌رسد که باید تعیین تکلیف شوند چون اساسا ورود آنها به کشور مردود و ممنوع است. اما در رابطه با آنهایی که قبل از محدودیت‌ها وارد شدند باید تشریفاتی انجام شده و مطابقت با مقررات ترخیص آنها صورت گیرد.
مرتضی بانک با بیان این‌که دولت و گمرک به دنبال حل و فصل موضوع خودروهایی که مشکل مقرراتی نداشته و وارد شده‌اند، اظهار کرد: در این بین نظر بانک مرکزی در مورد تامین ارزی و تطابق با شرایط ارزی قابل توجه است به هر حال سرمایه‌گذارانی که قرار است خودروهای خود را ترخیص کنند باید رویه‌های قانونی وگمرکی را طی کنند، از این‌رو این مساله باید بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و بانک مرکزی حل شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید بر این‌که مناطق آزاد در نقش انبار انواع کالاهای وارداتی مورد نیاز سرزمین اصلی هستند، افزود: بنابراین ما نه مسئول متروکه اعلام شدن و یا نشدن این خودروها هستیم و نه در ورود به سرزمین اصلی رای نهایی را صادر می‌کنیم بلکه باید طبق مقررات و تشریفات مربوطه این اقدام انجام شود.
این در حالی است که طی رایزنی‌هایی که در حال انجام است احتمال این‌که 1100 دستگاه از خودروهای دپو شده‌ای که دارای پروانه گمرکی هستند اما به دلیل پایان مهلت ترخیص در گمرک باقی مانده‌اند ترخیص شوند، وجود دارد، البته هنوز این موضوع نهایی نشده و مذاکرات ادامه دارد.
خودروهای دپو شده حدود 13 هزار دستگاه بودند که از حدود دو سال پیش به دلایل مختلف از جمله تغییر شرایط ارزی و اعمال محدودیت‌هایی در ثبت سفارش در گمرکات، مناطق آزاد و بنادر باقی ماندند تا این‌که از نیمه دوم سال گذشته و طی مصوبه هیات دولت قرار بر ترخیص خودروها با انجام تشریفات گمرکی شد براین اساس حدود 7000 دستگاه ترخیص شدند اما 1100 دستگاه دیگر که پروانه گمرکی نیز دریافت کرده بودند به دلیل پایان مهلت و انجام سایر تشریفات از ترخیص بازماندند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

زندگینامه لس مونوس ، رئیس و مدیرعامل شرکت سی بی اس کورپ

استفاده از تست A/B در کمپین‌های بازاریابی

نکاتی که پیش از انجام صادرات و واردات باید بدانید

فورک (Fork) در بلاک چین به چه معناست؟

اتریوم کلاسیک چیست و چه آینده ای دارد؟

5 خصوصیت افرادی که هیچ گاه در راه رسیدن به قله های موفقیت کم نمی آورند!

چرا هوش مالی اهمیت دارد؟ – دیدگاه 7 متخصص این حوزه را بخوانید

رمزارز یا کریپتوکارنسی به چه معناست؟

نقشه سفر مشتری چیست؟ – ترسیم نقشه سفر مشتری

تأثیر آلودگی هوا بر اقتصاد جهان و ایران

آموزش NLP با ویدئوی مارک بوندرات

درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) چیست؟

بیت کوین‌ کش (Bitcoin Cash) ‌چیست؟

ثروت جف بزوس کل بازار بیت‌کوین را در جیب می‌گذارد

هواوی برگ برنده پرچمدارانش را رو کرد

زنجیره تامین چیست؟

چند نکته برای صنعت، معدن و تجارت از زبان رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران

تبلیغ گوگل برای سرویس جدید JAM بر روی کروم

فصل تازه بازاریابی در تالیا

هنر قیمت گذاری در نمونه های واقعی کسب و کار

حکایت پرواز شاهین

مولتی کافه فقط یک کمپین نیست !

زمان پروژه، محدودیت یا هدف؟

استراتژی های پاسخ گویی به سخت ترین سوالات مشتریان

مصاحبه HBR با مدیر عامل Unilever - قسمت اول

فیلیپ کاتلر کیست؟ + 27 درس بازاریابی از او

7 مرحله برای بازیابی توان پس از شکست در کسب و کار

تاثیر اختلالات روانی بر کارآفرینی

بازاریابی مستقیم چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات کلیکی PPC چیست؟ – بهترین پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی کدام‌اند؟

10 نکته برای حفظ سلامتی در محل کار

10 نکته تاثیرگذار در مورد زبان بدن

زندگینامه اپرا وینفری ، مجری مشهور آمریکایی

آلت کوین چیست؟‌

بازاریابی ویروسی یا وایرال چیست؟ چگونه کمپین بازاریابی ویروسی راه بیاندازیم؟

3 نگرش به موفقیت از دید پیتر یوبو

13 اشتباه در تحلیل های گوگل آنالیتیکس

آشنایی با مفهوم تمرکز زدایی در بلاک چین

نشست بررسی برنامه های تحول دیجیتال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد

برخورد با گران‌فروشی اینترنت آغاز شد

مشخصات گوشی ردمی K30 اولترا فاش شد

اینتل درگیر اختلافات آمریکا و چین شد

جذاب، خوش قیمت و قدرتمند؛ موتورولا One Fusion رسماً معرفی شد

شیائومی شارژری با توان باورنکردنی عرضه می کند

هواوی در پی دگرگون کردن لنز‌های زوم در گوشی‌های هوشمند

تفاوت فاحش میان واردات و میزان تقاضا در بازار موبایل!

ال جی برای تسلا باتری می سازد

کاراکتر محبوب دنیای مارول‌ها به بازی Fortnite اضافه شد

مایکروسافت بسته امنیتی برای مقابله با آسیب‌پذیری فایل‌‌های تصویری منتشر کرد

تغییری پس از 60 سال در انتظار سونی!

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی