سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

گرندپری آمریکا 2019؛ پیروزی بوتاس و ششمین قهرمانی همیلتون در فرمول یک اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی -  فرمول یک آمریکا 2019 با پیروزی والتری بوتاس از تیم مرسدس AMG‌ پتروناس به پایان رسید و لوئیس همیلتون و مکس وشتاپن به رده‌های دوم و سوم رسیدند؛ همیلتون نیز موفق به کسب ششمین قهرمانی جهان شد.

رقابت‌های فرمول یک فصل 2019 در مرحله‌ی نوزدهم به پیست آستین در آمریکا رسید. پیروزی در گرندپری آمریکا این‌بار به تیم مرسدس AMG پتروناس و والتری بوتاس اختصاص یافت. لوئیس همیلتون از مرسدس و مکس وشتاپن از ردبول نیز در رده‌های دوم و سوم گرندپری آمریکا ایستادند. لوئیس همیلتون با کسب جایگاه دوم در این مسابقه به مقام قهرمانی فرمول یک جهان رسید تا این عنوان را برای ششمین بار به دست بیاورد.
برخورد کارلوس ساینز و الکس آلبون در همان آغاز مسابقه باعث شد تا راننده‌ی ردبول برای مدتی کوتاه به پیت‌لین برود. البته آلبون در ادامه توانست به لطف لاستیک هارد و سبقت‌های متوالی خود را تا رده‌های بالای جدول برساند. از سوی دیگر، مکس وشتاپن نیز در گرندپری آمریکا عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست خود را در جایگاه مناسبی قرار دهد.
مسابقه با استارت ضعیف رانندگان فراری آغاز شد تا آن‌ها نتوانند فاصله‌ی مناسبی در ابتدای رقابت با سایر رانندگان ایجاد کنند. همان‌طور که توتو ولف اعلام کرده بود، خودروهای تیم فراری در گرندپری آمریکا قدرت خود را از دست داده‌اند. از دورهای ابتدایی مسابقه، خودروی سباستین فتل دچار مشکل بود و از جایگاه دوم تا ششم تنزل یافت. در ادامه به دلیل از کار افتادن تعلیق عقب خودرو ، فتل ناچار شد از مسابقه بیرون برود تا فراری برای ادامه‌ی کار به چارلز لکلرک جوان امید بندد.
بدشانسی فراری به خروج اجباری فتل ختم نشد؛ خودروی لکلرک نیز به نظر می‌رسید قدرت کافی را برای رقابت با تیم‌های مرسدس بنز و ردبول ندارد. هنگامی که والتری بوتاس برای تعویض لاستیک به پیت‌لین رفته بود، پشت سر لکلرک به پیست بازگشت؛ اما پس از دقایقی کوتاه توانست از خودروی لکلرک سبقت بگیرد تا ضعف خودروی فراری نمایان شود. پیت‌استاپ ضعیف 7/7 ثانیه‌ای لکلرک نیز باعث شد تا فاصله‌ی راننده‌ی موناکویی با پیشتازان مسابقه افزایش یابد. لکلرک که در دورهای پایانی دیگر امیدی برای کسب سکو از گرندپری آمریکا نداشت، تلاش خود را روی سریع‌ترین دور مسابقه متمرکز کرد.
استراتژی تیم مرسدس به این صورت تعیین شد که لوئیس همیلتون تنها یک پیت‌استاپ انجام دهد و مسابقه را با یک‌بار تعویض لاستیک به پایان برساند؛ درحالی‌که استراتژی تیمی برای والتری بوتاس با دو پیت‌استاپ انتخاب شد و مرسدس امیدوار بود که با چنین روشی بتواند به بیشترین امتیاز و عنوان قهرمانی دست یابد. استراتژی مرسدس در نهایت باعث شد تا والتری بوتاس بتواند پیروزی را در مسابقه کسب کند و همیلتون نیز برای ششمین بار به‌عنوان قهرمانی فرمول یک جهان برسد.
الکس آلبون را می‌توان یکی از بهترین رانندگان در گرندپری آمریکا نامید؛ راننده‌ی جوان ردبول درحالی‌که سه پیت‌استاپ در طول مسابقه انجام داده‌ بود، اما به خوبی توانست فاصله‌ی ایجاد شده با نفرات جلویی خود را کاهش دهد و سرانجام به جایگاه پنجم برسد. آلبون در سبقت‌های خود به‌راحتی از خودروهای تورو روسو، رنو و مک‌لارن عبور می‌کرد و هیچکدام قادر به دفاع در مقابل این راننده نبودند. مقاله‌های مرتبط:
فرمول یک موناکو 2019 با قهرمانی همیلتون به پایان رسید فرمول یک کانادا 2019 با پیروزی همیلتون پایان یافت
به این ترتیب، والتری بوتاس توانست با ثبت زمان یک ساعت و 33 دقیقه و 55/653 ثانیه در گرندپری فرمول یک آمریکا 2019 به پیروزی برسد. لوئیس همیلتون با اختلاف 4/148 ثانیه در رده‌ی دوم قرار گرفت و مکس وشتاپن نیز با 5/002 ثانیه اختلاف نسبت به پیشتاز مسابقه، سوم شد. چارلز لکلرک ، الکس آلبون ، دنیل ریکیاردو ، لندو نوریس ، کارلوس ساینز ، نیکو هالکنبرگ و دنیل کویات هم در رده‌های چهارم تا دهم ایستادند. هم‌اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، والتری بوتاس و چارلز لکلرک به ترتیب با 381 و 314 و 249 امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی نیز مرسدس‌ AMG پتروناس با 695 امتیاز قهرمان قطعی مسابقات است؛ درحالی‌ که فراری و ردبول با 479 و 366 امتیاز، برای جایگاه دوم تلاش می‌کنند.

رتبهرانندهامتیاز
1لوئیس همیلتون 381
2والتری بوتاس314
3چارلز لکلرک 249
4مکس وشتاپن235
5سباستین فتل230
6الکس آلبون 84
7 کارلوس ساینز 80
8پیر گسلی77
9 دنیل ریکیاردو46
10سرجیو پرز43
مرحله‌ی بیستم از فصل 2019، یک‌شنبه 26 آبان ماه در سائو پائولو برزیل برگزار می‌شود.
رتبه تیم امتیاز
1مرسدس AMG پتروناس695
2فراری479
3ردبول366
4 مک‌لارن 121
5 رنو 83
6تورو روسو65
7ریسینگ پوینت 64
8آلفا رومئو35
9هاس28
10ویلیامز1


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield