سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

شیائومی قابلیت Space Compression دوربین می نوت 10 را تشریح کرد اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - شیائومی می نوت 10 به‌لطف بهره‌مندی از لنز سوپر تله‌فوتو، قابلیت جالبی در زمینه‌ی عکاسی با نام Space Compression دارد که فاصله‌ی بین سوژه‌ی اصلی و پس‌زمینه را تغییر می‌دهد.

می سی‌سی 9 پرو (Xiaomi Mi CC9 Pro) که در خارج از چین با نام می نوت 10 (Mi Note 10) شناخته می‌شود، جدیدترین گوشی هوشمند شیائومی است که در دسته‌ی محصولات میان‌رده جای می‌گیرد و ضمن بهره‌مندی از سخت‌افزار مناسب، در پنل پشتی از پنج دوربین مجزا استفاده می‌کند. می نوت 10 پس از نوکیا 9 پیور ویو ، دومین گوشی پنج‌دوربینه‌ی دنیا به‌شمار می‌آید و از این حیث محصولی بااهمیت است. در پنل پشتی می نوت 10 افزون بر دوربین عریض معمولی و دوربین فوق عریض، شاهد دو دوربین تله‌فوتوی مجزا نیز هستیم. یکی از آن‌ها لنزی سوپر تله‌فوتو است که بزرگ‌نمایی هیبریدی 10 برابری را ارائه می‌دهد. شیائومی می‌گوید، لنز سوپر تله‌فوتوی ویژ‌ه‌ی می نوت 10 قابلیت بسیار جالب و منحصربه‌فردی را با نام «متراکم‌سازی فضا» (Space Compression) ارائه می‌دهد. چینی‌ها ساعاتی پیش با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ویبو به‌صورت رسمی جزئیاتی را درمورد قابلیت Space Compression ارائه کردند. شیائومی برای تفهیم بهتر قابلیت Space Compression تصویر زیر را منتشر کرده است:
شیائومی در این‌ زمینه می‌گوید: تقریبا تمامی کاربران از نحوه‌ی عملکرد لنزهای عریض و فوق عریض که به‌طور معمول در بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی پیدا می‌شوند، مطلع هستند. در ضمن کاربران می‌دانند که چگونه از طریق این لنزها، تصاویری بسیار خوب ثبت کنند. شیائومی می CC9 پرو افزون بر این لنزهای معمولی، از یک لنز سوپر تله‌فوتو بهره‌مند است که بزرگ‌نمایی هیبریدی 10 برابری را ارائه می‌دهد. در تصاویر ثبت‌شده از طریق لنز تله‌فوتو، کاربران ممکن است متوجه شوند که سوژه‌ی دورتر با جزئیات و اندازه‌ی بزرگ‌تری به‌نظر می‌رسد؛ به‌عبارت دیگر، دقیقا همچون تلسکوپ، شاهد ثبت سوژه‌ای هستید که بدون لنز تله‌فوتو امکان عکس‌برداری پرجزئیات از آن وجود ندارد. بااین‌حال احتمالا می‌دانید که لنزهای تله‌فوتو هنگام ثبت تصاویر پرتره نیز قابلیت جالب و قدرتمندی با نام S pace Compression دارند. شیائومی در توضیح قابلیت Space Compression با اشاره به تصویر بالا می‌گوید که این تصویر، فاصله‌های کانونی مختلف را هنگام ثبت عکس نشان می‌دهد. در این فاصله‌های کانونی مختلف،‌ سوژه‌ی اصلی و پس‌‌زمینه‌ی عکس ثابت هستند؛ اما فاصله‌ی کانونی لنز تغییر می‌کند. وقتی که دوربین دارای فاصله‌ی کانونی 28 میلی‌متر است، لنز عریض می‌تواند گستره‌ی بیشتری از محیط را در تصویر نهایی بگنجاند. در این حالت، پس‌زمینه‌ بخش کوچکی از تصویر را شامل می‌شود و بسیار دور به‌نظر می‌رسد. از طرفی، وقتی بدون تغییر موقعیت سوژه‌ی اصلی و پس‌زمینه، از لنز دارای فاصله‌ی کانونی بیشتر نظیر 50، 135 یا 200 میلی‌متر استفاده می‌کنید، به‌منظور ثبت جزئیات اولیه در عکس باید با دوربین به‌سمت عقب بروید. هرچه فاصله‌ی کانونی لنز بیشتر باشد، کاربر باید برای ثبت گستره‌ی مشابه از عکس، بیشتر به سمت عقب حرکت کند. درواقع هرچه فاصله‌ی کانونی لنز بیشتر باشد، گستره‌ی کمتری از محیط در تصویر نهایی جای می‌گیرد و هرچه گستره‌ی تصویر کمتر شود، مقدار کمتری از پس‌زمینه در عکس نهایی حضور پیدا می‌کند. به‌طور معمول برای ثبت تصاویر پرتره از لنزهای فوق عریض، عریض و تله‌فوتو استفاده می‌کنید. تصاویر ثبت‌شده از طریق این لنزها، چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ تصویر متحرک زیر تفاوت موردبحث را نشان می‌دهد:
در تصاویر بالا از لنزهای فوق عریض، عریض و تله‌فوتو استفاده شده است تا سوژه‌ی اصلی در کنار پس‌زمینه‌ی آن به‌خوبی به‌تصویر کشیده شوند. با نگاهی به تصویر متحرک بالا می‌توانید ببینید که پس‌زمینه به‌طور مداوم در حال تغییر است. در تصویر ثبت‌شده با لنز عریض، تفاوت بین سوژه‌ی اصلی و پس‌زمینه به‌وضوح قابل‌مشاهده است. هرچه فاصله‌ی کانونی لنز افزایش می‌یابد، اندازه‌ی پس‌زمینه در تصویر نهایی بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود تا اینکه در تصویر نهایی حس می‌کنید سوژه‌ی اصلی به‌طور کامل توسط پس‌زمینه محصور شده است. برای تفهیم بهتر تفاوت بین لنزها، بهتر است نگاهی دقیق به تصاویر زیر که توسط دوربین شیائومی می CC9 پرو ثبت‌ شده‌اند نیز بیاندازیم:
تصویر بالا از طریق لنز اصلی دوربین می نوت 10 که فاصله‌ی کانونی 25 میلی‌متر دارد، ثبت شده است به‌طور معمول دوربین اصلی گوشی‌های هوشمند امروزی دارای لنزی با فاصله‌ی کانونی 24 تا 28 میلی‌متر هستند و شیائومی می نوت 10 نیز از این قاعده مستثنی نیست. دوربین اصلی این گوشی از لنزی با فاصله‌ی کانونی 25 میلی‌متر بهره می‌گیرد. در تصویر ثبت‌شده با لنز دارای فاصله‌ی کانونی 25 میلی‌متر،‌ می‌بینیم که سوژه‌ی اصلی اندازه‌ای بسیار بزرگ دارد و پس‌زمینه در فاصله‌ی بسیار دوری جای گرفته است؛ دور بودن پس‌زمینه باعث می‌شود که در تصویر نهایی، کوچک‌ به‌نظر برسد. در حوزه‌ی عکاسی به این رابطه‌ی بین سوژ‌ه‌ی اصلی و پس‌زمینه، اصطلاحا «نزدیکِ بزرگ و کوچک» گفته می‌شود.
تصویر بالا از طریق لنز ثانویه‌ی دوربین می نوت 10 که فاصله‌ی کانونی 50 میلی‌متر دارد، ثبت شده است در تصویر ثبت‌شده با لنز دارای فاصله‌ی کانونی 50 میلی‌متری می‌توانید به‌وضوح ببینید که فاصله‌ی بین سوژه‌ی اصلی و پس‌زمینه به‌شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است. در مقایسه‌ی این تصویر با تصویر ثبت‌شده از طریق دوربین اصلی، می‌توانیم ببینیم که بخش کمتری از پس‌زمینه در تصویر نهایی جای دارد. در مقایسه‌ای کوتاه می‌توانید ببینید در تصویر دوم، بخشی از ریل قطار و همچنین جنگل اطراف حضور ندارند. تنها سوژه‌ی اصلی و قطار پشت سر او در تصویر باقی مانده‌ و توجه ما را به‌خود جلب می‌کنند.
تصویر بالا از طریق لنز سوپر تله‌فوتوی دوربین می نوت 10 ثبت شده است در تصویر ثبت‌شده از طریق لنز سوپر تله‌فوتو می‌بینیم که فاصله‌ی بین سوژه‌ی اصلی و پس‌زمینه بسیار کمتر شده است. هرکسی که تصویر بالا را ببیند، قطعا فکر می‌کند که سوژه‌ی اصلی در فاصله‌ی بسیار کمی از قطار حضور دارد. شیائومی می‌گوید، این کاهش فاصله‌ی بین سوژ‌ه‌ی اصلی و پس‌زمینه «متراکم‌سازی فضا» نامیده می‌شود. باری دیگر به سه‌ تصویر بالا نگاه کنید؛ به‌خوبی می‌توانید ببینید که موقعیت سوژه‌ی اصلی و پس‌زمینه بدون‌تغییر باقی مانده است. تفاوت بین فاصله‌‌های کانونی مختلف، به‌ ثبت چنین تصاویری منجر می‌شود. در تصویر نهایی، تمامی بخش‌های اضافی محیط از فریم بیرون انداخته شده‌اند و روی سوژه‌های اصلی تمرکز شده است. دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد قابلیت‌های جالب دوربین می نوت 10 چیست؟ قیمت به‌روز ، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود. مشاهده لیست گوشی‌های شیائومی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/95972/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اندروید 15 برنامه‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

مدل جدید گوشی ارزان گلکسی F15 سامسونگ عرضه شد

موج تعدیل نیرو به خالق هوش مصنوعی Stable Diffusion رسید

لحظه‌ای بزرگ در انتظار لپ‌تاپ‌های ویندوزی است

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند