سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

گزارش زومیت از سالن فرصت 2019 نمایشگاه اتوکام اصفهان اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - بیست‌وپنجمین نمایشگاه اتوکام اصفهان در سالنی اختصاصی به‌نام فرصت 2019 میزبان استارتاپ‌ها بود که در آن ایده‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

نمایشگاه اتوکام اصفهان، از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران محسوب می‌شود. بیست‌وپنجمین دوره از این نمایشگاه با شعار «زندگی هوشمند»، هشتم تا دوازدهم آبان‌ماه سال جاری در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد. اتوکام در سال‌های اخیر علاوه بر پوشش دادن موضوعات همیشگی یعنی کامپیوتر و اتوماسیون اداری، بخشی اختصاصی را نیز به استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده است. امسال، استارتاپ‌ها در سالن اصلی نمایشگاه حضور داشتند و آخرین ایده‌ها و محصولات خود را در معرض نمایش عموم قرار دادند. زومیت به‌عنوان حامی رسانه‌ای رویدادهای حوزه‌ی فناوری و کسب‌وکار، در نمایشگاه اصفهان حضور داشت. مقاله‌های مرتبط:
گزارش زومیت از استارتاپ‌های حاضر در اتوکام 2018 اصفهان، سالن فرصت‌ ها گزارش زومیت از کارگاه فریلنسینگ اصفهان در نمایشگاه اتوکام 2018
اتوکام اصفهان لقب باسابقه‌ترین نمایشگاه استان را یدک می‌کشد که یک سال پس از الکامپ تهران، فعالیت خود را شروع کرد. بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری اصفهان ابتدا با تمرکز بر حوزه‌های اتوماسیون اداری فضایی را برای ارائه‌ی محصولات و خدمات شرکت‌های فعال فراهم می‌کرد و با گذشت سال‌ها، به‌مرور صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین استارتاپ‌ها نیز به آن افزوده شدند. بیست‌وپنجمین نمایشگاه اتوکام که برخلاف سال‌های گذشته در ساعات بیشتری (10 صبح تا 7 بعد از ظهر) برگزار می‌شد، علاوه بر سالن اختصاصی استارتاپ‌ها، سه سالن دیگر را به معرفی شرکت‌های آموزشی، سخت‌افزاری و نمایشگاه کار اختصاص داد. نمایشگاه کار امسال برای اولین بار در اصفهان و به همت جاب ویژن برگزار شد. سالن اختصاصی استارتاپ‌ها در نمایشگاه اتوکام 2019 به نام سالن فرصت‌ها شناخته می‌شد که میزبان بیش از 70 گروه استارتاپی و شرکت دانش‌بنیان بود. استارتاپ‌هایی که در حوزه‌های متنوع و فازهای متفاوتی از مراحل ایده‌پردازی تا اجرا، خود را در ارتباط نزدیک با علاقه‌مندان، کارشناسان، سرمایه‌گذاران و مدیران مسئولان حوزه‌ی فناوری اطلاعات و کسب‌وکار محک زدند. استارتاپ‌های حاضر در سالن فرصت 2019 (سالن میرداماد نمایشگاه بین‌المللی اصفهان) در دسته‌بندی‌های متنوعی از گروه‌های مستقل تا شرکت‌های تحت حمایت مراکز تسهیل‌گری و همچنین شرکت‌های با مجوز دانش‌بنیان، به ارائه‌ی دستاوردهای خود پرداختند. شایان ذکر است، گروه‌های نوآفرین علاوه بر اصفهان از شهرهای تهران و مشهد نیز در سالن فرصت 2019 حضور داشتند.
در سال‌های اخیر مراکز تسهیل‌گری همچون شتاب‌دهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی در اکوسیستم استارتاپی اصفهان رشد کرده‌اند. به‌علاوه دانشگاه‌ها و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برنامه‌های متنوعی در جهت حمایت از کسب‌وکارهای نوپا دارند. از میان مراکز تسهیل‌گری که در سالن فرصت 2019 استارتاپ‌های تحت حمایت خود را معرفی کردند، می‌توان به فضای کار اشتراکی آبی سفید، شتاب‌دهنده‌ی هاب، شتاب‌دهنده‌ی مشاهیر، شرکت عتیق‌گشت، شهرداری اصفهان، دانشگاه‌ فنی سمیه، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی و انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان اشاره کرد. تنوع حوزه‌ی فعالیت استارتاپ‌های حاضر در سالن فرصت 2019، نکته‌ی مهم و قابل توجه رویداد امسال بود. خدمات C2C یکی از حوزه‌های پررنگ فعالیت استارتاپ‌ها محسوب می‌شد که پلتفرم‌های ارتباط بین کارفرما و کارجو، بخش مهمی از هدف‌گذاری آن‌ها را به خود اختصاص می‌داد. دسته‌ی دیگری از شرکت‌کننده‌های سالن فرصت 2019، محصولاتی سخت‌افزاری را برای ارائه به علاقه‌مندان آماده کرده بودند و به‌نوعی از ظرفیت‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات برای بازاریابی و فروش کالاهای خود استفاده می‌کردند. شرکت‌های فعال در حوزه‌ی خدمات B2B نیز حضور قابل‌توجهی از سالن فرصت 2019 داشتند که بخشی از تمرکز خود را به ارائه‌ی خدماتی همچون بازایابی دیجیتال به استارتاپ‌های دیگر معطوف کرده بودند. سالن فرصت 2019 میزبان مسئولان بازدیدکننده‌ی استانی و کشوری متعددی بود که از نزدیک با تفکر کاری، دغدغه‌ها و چالش‌های گروه‌های استارتاپی آشنا می‌شدند. از میان میهمانان ویژه می‌توان به دکتر امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران اشاره کرد که در پنل گفت‌وگویی نیز برای دیدار نزدیک با فعالان استارتاپی اصفهان شرکت کرد. ناظمی در این رویداد به طرح نوآفرین و برنامه‌های پیش‌ رو برای تسهیل هرچه بیشتر فعالیت استارتاپ‌ها اشاره کرد و همچنین گفت‌وگویی در ارتباط با چالش‌های استارتاپ‌ها در استفاده از این طرح انجام داد. معاون وزیر ارتباطات در بازدیدی که از سالن فرصت‌ها داشت، علاوه بر اشاره به پیشرفت قابل‌توجه کمّی و کیفی گروه‌های حاضر، ظرفیت بالایی را برای رشد هرچه بیشتر اکوسیستم استارتاپی اصفهان برشمرد.
روسای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از استان‌های دیگر، رئیس و دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران و شهرداری و اعضای شورای شهر اصفهان از میهمانان دیگر سالن فرصت 2019 بودند. مدیران حوزه فناوری اطلاعات در بازدید از استارتاپ‌ها، ظرفیت حوزه‌ی B2B در ارتباط با صنعت باسابقه‌ی اصفهان و همچنین گردشگری را برای ورود استارتاپ‌ها بالا بیان کردند. انجمن نساجی اصفهان نیز به‌عنوان نماینده‌‌ی یکی از قدیمی‌ترین صنایع استان، حضوری فعال در نمایشگاه اتوکام 2019 داشت و در بازدید از گروه‌های استارتاپی، چالش‌ها و نیازهای خود را با گروه‌های نوآور مطرح و برای همکاری در جهت توسعه‌ی راهکارهای فناورانه در صنعت، اعلام آمادگی کرد. استارتاپ‌های B2B صنعتی و فعالان گردشگری فضای رشد زیادی در اصفهان دارند
سالن فرصت 2019 علاوه بر میزبانی از گروه‌های استارتاپی، میزبان اولین مسابقات کشوری اتوکام گیمز هم بود که در حوزه‌ی ورزش‌های الکترونیکی برگزار می‌شد. علاقه‌مندان به بازی‌های ویدئویی که در ایام پیش از نمایشگاه برای حضور در مسابقات ثبت‌نام کرده بودند، در دسته‌های PES، FIFA و CS:GO با هم رقابت کردند. در روز پایانی نمایشگاه به برترین شرکت‌کننده‌های اتوکام گیمز که با حمایت شرکت MSI برگزار می‌شد، جوایزی اهدا شد. بخش دیگری از سالن فرصت 2019 در بیست‌وپنجمین نمایشگاه اتوکام، میزبان رویدادهای آموزشی، پنل‌های گفت‌وگو و رویدادهای بین‌المللی همچون تدکس و صبح خلاق بود. در ایام نمایشگاه، پنل‌های گفت‌وگوی متعددی با محوریت کسب‌وکارهای نوپا برگزار شد که کارشناسان و فعالان فضای استارتاپی در آن‌ها حضور داشتند. به‌علاوه کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های متنوع مدیریت، بازاریابی، فناوری‌های نو و امنیت در ایام نمایشگاه در استیج سالن فرصت‌ها برگزار شد.
نمایشگاه اتوکام اصفهان در سال 1398 برای دومین سال متوالی میزبان سالنی اختصاصی برای استارتاپ‌ها بود. سالن فرصت 2019 تفاوتی بنیادی با سال گذشته داشت و در فضایی بزرگ‌تر با طراحی جدید، امکان ارتباط گروه‌های استارتاپی را با علاقه‌مندان فراهم کرده بود. نکته‌ی حائز اهمیت درباره‌ی سالن امسال، اختصاص فضاهای متنوع از لحاظ ابعادی به استارتاپ‌ها بود که امکان تأسیس غرفه با طراحی حرفه‌ای‌تر و بزرگ‌تر را برای گروه‌های علاقه‌مند فراهم می‌کرد. شایان ذکر است، برخی از گروه‌های حاضر در سالن فرصت 2019 از طراحی و جانمایی موقعیت‌های نمایشگاهی رضایت کافی نداشتند و مسیریابی و مشاهده‌ی دستاوردها را برای بازدیدکننده‌ها دشوار می‌دانستند. به‌علاوه برخی دیگر نیز از فضای محدود برای نمایش محصولات خود گله‌مند بودند که لزوم تخصیص فضای بزرگ‌تر و طراحی بهینه‌تر را در سال‌های آتی نشان می‌دهد. نمایشگاه اتوکام اصفهان احتمالا سال آینده در پروژه‌ی بزرگ نمایشگاهی این شهر برگزار خواهد شد و می‌توان انتظار داشت که فرصت 2020 در سالنی بزرگ‌تر میزبان گروه‌های استارتاپی باشد. سالن فرصت 2019 در روز پایانی شاهد رقابت استارتاپ‌‌های برتر در رویداد ارائه (Pitch) بود. از میان بیش از 70 گروه حاضر در نمایشگاه امسال، 20 گروه برای ارائه‌ی ایده‌ها و محصولات و خدمات انتخاب شدند که روی استیج سالن فرصت‌ها در حضور داورانی از اکوسیستم استارتاپی ایران به رقابت پرداختند. استارتاپ‌ها سه دقیقه زمان برای معرفی خود داشتند و سپس به پرسش‌های داوران درباره‌ی ایده و محصول خود پاسخ دادند. درنهایت سه استارتاپ برتر از میان شرکت‌کننده‌ها انتخاب می‌شوند که جوایزی به رسم یادبود به‌ آن‌ها اهدا خواهد شد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

موفقیت چیست؟ – 26 راز رسیدن به موفقیت در زندگی و کار

قیف فروش چیست و چگونه کار می کند؟

رازهای ثروتمندی سام والتون مؤسس فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت

مدیرکل تعاون، کار و راه اجتماعی سمنان از پرداخت 233میلیاردتومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری خبر داد

خالق لینوکس دیگر برنامه نویسی نمی‌کند

قیمت انواع تبلت مایکروسافت در بازار

توقف 10 سال مشوق‌های صادرات نرم افزار

عوامل مهم برای بازاریابی در فروشگاه

فرهنگ کسب و کار و تجارت در ایتالیا

آیا واقعاً بازاریابی لازم است ؟

چگونه دیگران را به سمت تغییر هدایت کنیم

درآمد وایبر و واتس اپ و تلگرام از چیست؟

شرکت هلدینگی که مالک بزرگترین بانک تجاری آمریکاست

شعار تبلیغاتی؛ مزیت رقابتی یک کسب و کار

زنانگی در تار و پود حوزه محیط زیست

پلمپ دو واحد صنفی به علت گرانفروشی

اتمام طرح زیرساختی هزار میلیارد ریالی فیبر نوری در کیش

رمزارز ورج چیست و استخراج آن چگونه است؟

7 کارآفرین که بر ناممکن‌ها غلبه کردند

دریافت و ارسال 2 میلیارد لیتر نفت و فرآوده با خطوط لوله منطقه غرب

اقتصاد بدون نفت در کشور پی‌ریزی شده است

شیائومی با AI Shutter در پی بهبود تجربه عکاسی با موبایل است

تاثیر مدیریت زمان بر عملکرد خود مدیریتی

بررسی یک تبلیغ،سالگرد چهل سالگی استارباکس

کارآفرینی چیست؟

فواید کانبان برای شما و سازمان

پنج نیروی رقابتی پورتر

رایتل و تقلید از ایده و فرم تبلیغات at&t

سامسونگ و ال جی؛ خالق برند ملی کره جنوبی در ایران

3 بازی کاربردی برای آموزش هوش مالی

مسئولیت پذیری چیست؟ 11 ویژگی افراد مسئولیت پذیر

8 اهمیت مهارت مذاکره در بازاریابی دیجیتال

بزرگ‌ترین بازی رایانه‌ای جهان عرضه شد

افزایش تعرفه اینترنت موبایل تکذیب شد!

اهمیت انگیزش در مدیریت سازمان

راه‌های ایجاد ارتباطات موثر یک برند

رفتار مصرف کننده و نقش کلیدی‌اش در موفقیت کسب و کارها

رویای خروج تولید از بحران !

بررسی یک تبلیغ، مک دونالد و تبلیغی برای کودکان

در مذاکره چه کسی گفت‌وگو را‌ آغاز کند؟

تبلیغات هدفمند؛ چرا و چگونه ؟

راز افزایش تولید ملی، در افزایش حضور بخش خصوصی است

چگونه تفکر کارآفرینی داشته باشیم؟

اصول مدیریت در شرایط آشوب

سقوط تولید و صادرات نفت ونزوئلا

کیف پول دیجیتالی آپ هولد (Uphold) چیست و از چه رمزارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

اینفودمی ویروس کرونا و شایعه زدایی از حواشی مربوط به آن

سینما را با وضوح 5K به خانه بیاورید

تکیه Horizon Zero Dawn بر صدر بازی‌های پرفروش استیم

بسته‌های حذف شده اینترنت باید برگردد

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی