سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

اتهامی جدید به نام گوگل ثبت شد نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومیت / گوگل طبق گزارشی از وال استریت ژورنال متهم به جمع‌آوری اطلاعات بیماران شده بود که با رونمایی از اطلاعات پروژه‌ی خود، به اتهام‌ها پاسخ داد.
در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم
گوگل در لوای نام یک سرویس‌دهنده‌ی خدمات سلامتی به‌صورت مخفیانه اطلاعات میلیون‌ها بیمار را در 21 ایالت آمریکا جمع‌آوری کرده است. وال استریت ژورنال ابتدا چنین ادعایی را مطرح و نام Project Nightingale را برای آن بیان کرد. طبق گزارش منتشرشده، هیچ‌یک از پزشکان سرویس‌دهنده‌ی خدمات سلامت یا بیماران، از جمع‌آوری اطلاعات آگاهی نداشتند.
نویسنده‌ی گزارش وال استریت ژورنال، راب کوپلند، ادعا می‌کند که اطلاعاتی همچون جواب آزمایش‌های پزشکی، تشخیص‌ پزشکان و آمار بستری بیماران در این پروژه جمع‌آوری شده‌اند. درواقع گوگل متهم به جمع‌آوری اطلاعات کامل سلامتی بیماران می‌شود که با ذکر نام و تاریخ تولد بیماران ذخیره شده‌اند. به‌علاوه احتمالا حدود 150 کارمند گوگل به اطلاعات دسترسی داشته‌اند. نیویورک تایمز در همان روز انتشار گزارش اولیه بخش عمده‌ای از ادعاهای آن را تأیید کرد و تخمین زد که برخی از کارمندان گوگل، اطلاعات حساس را دانلود کرده باشند.
گوگل در پاسخ به ادعاهای مطرح‌شده، در جوابیه‌ای به رسانه‌ی ورج از رویکرد استاندارد صنعت خدمات سلامت در اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس بیماران صحبت کرد. آن‌ها ادعا می‌کنند که شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات سلامتی تحت برخی قراردادهای مرسوم، امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات بیماران با کارمندان شرکت‌های فناوری طرف قرارداد را دارند. در بخش دیگری از جوابیه گوگل گفته می‌شود که طبق قرارداد، نیازی به اطلاع‌رسانی به بیماران درباره‌ی جمع‌آوری اطلاعات نیست و از آن اطلاعات تنها با هدف توسعه‌ی ابزارهایی برای شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات استفاده می‌شود.
سخنگوی گوگل در پاسخ به رسانه‌ها هرگونه اتهام به جمع‌آوری اطلاعات میلیون‌ها شهروند آمریکایی را رد می‌کند. او می‌گوید طبق قرارداد امضاشده، هدف از بررسی اطلاعات تنها ارائه‌ی سرویس به شرکت خدمات‌دهنده‌ی سلامتی بوده است. به‌علاوه پروژه به این دلیل رسانه‌ای نشد که هنوز در فازهای اولیه قرار داشت.
گوگل برای جمع‌آوری اطلاعات با شرکت Ascension از پیش‌گامان صنعت سلامت آمریکا همکاری می‌کند. شرکت مذکور در سنت لوئیس قرار دارد و در 21 ایالت آمریکا خدمت‌رسانی می‌کند. این شرکت خود را در دسته‌بندی مذهبی کاتولیک معرفی کرده و از شعار «بهبود خدمات سلامت با بهره‌گیری از فناوری» استفاده می‌کند. وال استریت ژورنال در گزارش خود ادعا می‌کند که گوگل برای شرکت Ascension نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه می‌دهد. نرم‌افزار مذکور، خدمات سلامت شخصی‌سازی شده را برای هر بیمار ارائه خواهد کرد.
بررسی‌های عمیق روی قرارداد همکاری گوگل، توسط رسانه‌های متعدد انجام شد. فوربز می‌گوید، شرکت Ascension برای اجرای بخشی از قرارداد، اطلاعات بیماران را در سرورهای Google Cloud بارگذاری کرده است. در ادامه‌ی گزارش فوربز، به ارائه‌ای پیرامون پروژه‌ی نایتینگل اشاره می‌شود. در این بخش، خدمات ابری گوگل برای توسعه‌ی سیستمی به کار گرفته می‌شوند که جست‌وجوی بیماران را براساس نام و دیگر مشخصات ممکن می‌کند. در نتایج جست‌وجو علاوه بر نام، مشخصات کاملی از سابقه‌ی بیماری شامل اسناد اسکن‌شده هم دیده می‌شود.
گوگل از مدت‌ها پیش در حوزه‌ی سلامت فعالیت می‌کند. آن‌ها اخیرا و با احساس خطر از سوی رقبایی همچون آمازون و اپل، تلاش‌های خود را افزایش داده‌اند. سال گذشته یک مدیر اجرایی باسابقه‌ی صنعت سلامت توسط گوگل استخدام شد تا برنامه‌های متعدد شرکت را مدیریت کند. به‌علاوه در همان زمان گوگل اعلام کرد که قصد جذب بخش سلامت دیپ‌مایند را دارد تا دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی برای بیماران و پزشکان توسعه دهد.
گوگل می‌گوید اطلاعات طبق یک قرارداد قانونی جمع‌آوری شده‌اند
اتهام اخیر، اولین چالش گوگل در صنعت خدمات سلامت نیست. آن‌ها قبلا با مرکز پزشکی داشگاه شیکاگو همکاری داشتند و متهم به جمع‌آوری صدها هزار گزارش پزشکی از طریق آن همکاری شدند. همکاری با دانشگاه شیکاگو نیز با هدف توسعه‌ی ابزارهای یادگیری ماشین با قابلیت پیش‌بینی دقیق رخدادهای پزشکی انجام شد؛ پیش‌بینی مواردی همچون بستری، زمان بستری، وخیم‌تر شدن شرایط با وجود دریافت خدمات درمانی و غیره. گوگل در پستی وبلاگی به شرح همکاری با دانشگاه پرداخت و قابلیت‌هایی همچون «پیش‌بینی نیاز بیمار پیش از رخ دادن» را نیز برای آن برشمرد.
شرکت Ascension پس از انتشار گزارش وال استریت ژورنال بیانیه‌ای پیرامون پروژه‌ی مشترک با گوگل منتشر کرد. شرکت ادعا می‌کند که همکاری با گوگل «در جهت بهبود سلامت و بهداشت افراد و جوامع و ارائه‌‌ی خدمات متنوع سلامت» انجام می‌شود. به‌علاوه در بخش دیگری از بیانیه می‌خوانیم که «همه‌ی فعالیت‌های مشترک با کوگل طبق HIPAA انجام شده‌اند و براساس ابزار حفاظت و امنیت داده‌ی پیچیده در Ascension مورد تأیید قرار گرفته‌اند».
گوگل در پایان روز بیانیه‌ای در ارتباط با پروژه‌ی مذکور منتشر و نام Nightingale را برای آن تأیید کرد. در بخشی از بیانیه‌ی گوگل، نوشته‌شده توسط مدیر خدمات ابری، طارق شوکت می‌خوانیم:
داده‌های Ascension در این قرارداد، هیچ کاربردی به‌جز ارائه‌ی خدمات به خود شرکت و تحت شرایط قرارداد ندارند. به‌علاوه اطلاعات بیماران با هیچ نوع داده‌ی در اختیار گوگل، ترکیب نمی‌شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

زندگینامه لس مونوس ، رئیس و مدیرعامل شرکت سی بی اس کورپ

استفاده از تست A/B در کمپین‌های بازاریابی

نکاتی که پیش از انجام صادرات و واردات باید بدانید

فورک (Fork) در بلاک چین به چه معناست؟

اتریوم کلاسیک چیست و چه آینده ای دارد؟

5 خصوصیت افرادی که هیچ گاه در راه رسیدن به قله های موفقیت کم نمی آورند!

چرا هوش مالی اهمیت دارد؟ – دیدگاه 7 متخصص این حوزه را بخوانید

رمزارز یا کریپتوکارنسی به چه معناست؟

نقشه سفر مشتری چیست؟ – ترسیم نقشه سفر مشتری

تأثیر آلودگی هوا بر اقتصاد جهان و ایران

آموزش NLP با ویدئوی مارک بوندرات

درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) چیست؟

بیت کوین‌ کش (Bitcoin Cash) ‌چیست؟

ثروت جف بزوس کل بازار بیت‌کوین را در جیب می‌گذارد

هواوی برگ برنده پرچمدارانش را رو کرد

زنجیره تامین چیست؟

چند نکته برای صنعت، معدن و تجارت از زبان رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران

تبلیغ گوگل برای سرویس جدید JAM بر روی کروم

فصل تازه بازاریابی در تالیا

هنر قیمت گذاری در نمونه های واقعی کسب و کار

حکایت پرواز شاهین

مولتی کافه فقط یک کمپین نیست !

زمان پروژه، محدودیت یا هدف؟

استراتژی های پاسخ گویی به سخت ترین سوالات مشتریان

مصاحبه HBR با مدیر عامل Unilever - قسمت اول

فیلیپ کاتلر کیست؟ + 27 درس بازاریابی از او

7 مرحله برای بازیابی توان پس از شکست در کسب و کار

تاثیر اختلالات روانی بر کارآفرینی

بازاریابی مستقیم چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات کلیکی PPC چیست؟ – بهترین پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی کدام‌اند؟

10 نکته برای حفظ سلامتی در محل کار

10 نکته تاثیرگذار در مورد زبان بدن

زندگینامه اپرا وینفری ، مجری مشهور آمریکایی

آلت کوین چیست؟‌

بازاریابی ویروسی یا وایرال چیست؟ چگونه کمپین بازاریابی ویروسی راه بیاندازیم؟

3 نگرش به موفقیت از دید پیتر یوبو

13 اشتباه در تحلیل های گوگل آنالیتیکس

آشنایی با مفهوم تمرکز زدایی در بلاک چین

نشست بررسی برنامه های تحول دیجیتال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد

برخورد با گران‌فروشی اینترنت آغاز شد

مشخصات گوشی ردمی K30 اولترا فاش شد

اینتل درگیر اختلافات آمریکا و چین شد

جذاب، خوش قیمت و قدرتمند؛ موتورولا One Fusion رسماً معرفی شد

شیائومی شارژری با توان باورنکردنی عرضه می کند

هواوی در پی دگرگون کردن لنز‌های زوم در گوشی‌های هوشمند

تفاوت فاحش میان واردات و میزان تقاضا در بازار موبایل!

ال جی برای تسلا باتری می سازد

کاراکتر محبوب دنیای مارول‌ها به بازی Fortnite اضافه شد

مایکروسافت بسته امنیتی برای مقابله با آسیب‌پذیری فایل‌‌های تصویری منتشر کرد

تغییری پس از 60 سال در انتظار سونی!

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی