سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

ایلان ماسک: برای ساخت شهر مریخی به هزار فروند استارشیپ نیاز خواهد بود اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ایلان ماسک به‌تازگی اعلام کرد که ساخت شهری دائمی و پایدار روی مریخ، مستلزم ساخت هزار فروند فضاپیمای استارشیپ و صرف 20 سال زمان خواهد بود.

مدیرعامل اسپیس‌ایکس چندی پیش درباره‌ی جدول زمانی و وسایل نقلیه‌ی مورد نیاز برای رسیدن به مریخ و همچنین برپایی پایگاهی پایدار روی سیاره‌ی سرخ که بتواند به‌عنوان شهری واقعی به‌کار بیاید و از جمعیت محلی پشتیبانی کند، جزئیاتی تازه ارائه داد. گذشته از تمام جذابیت‌های استعمار مریخ، هدف ماسک چشم‌اندازی بلندمدت برای وی و شرکت هوافضایش محسوب می‌شود. جدول زمانی مورد بحث که ماسک به‌تازگی در پاسخ به طرفداران در توییتر بدان اشاره کرد، می‌تواند بسته به زاویه‌ی دید افراد، فوق‌العاده چشمگیر یا فوق‌العاده بلندپروازانه باشد. ایلان ماسک در پاسخ به سوالی درباره‌ی اظهاراتش در رویداد پشتیبانی از کسب‌وکارهای نوپای نیروی هوایی ایالات متحده در کالیفرنیا، گفت که بیان داشته است برای ساخت شهری پایدار روی مریخ هزینه‌ی هر پرواز استارشیپ باید تنها درحدود 2 میلیون دلار باشد. ماسک در ادامه افزود، طبق برآوردهایش به‌منظور تبدیل آن شهر به واقعیت، اسپیس‌ایکس باید نزدیک به هزار فروند استارشیپ را بسازد و به پرواز درآورد تا محموله، زیرساخت و خدمه‌ی مورد نیاز در طول مسیری تقریبا 20 ساله به مریخ فرستاده شود. طولانی‌بودن این زمان بدین خاطر است که زمین و سیاره‌ی سرخ هر دو سال یک‌بار در نزدیک‌ترین فاصله به یکدیگر قرار می‌گیرند. مقاله‌های مرتبط:
استارشیپ، موشک مریخی اسپیس ایکس، یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شد اختلاف میان ناسا و اسپیس ایکس بر سر پروژه استارشیپ از کجا نشئت می‌گیرد؟ ماسک در صحبت‌های خود به موارد استفاده‌ی کوتاه‌مدت‌تر استارشیپ نیز اشاره کرد، از جمله مقدار ظرفیتی که این فضاپیما برای حمل‌ونقل‌های زمینی قادر به حمل خواهد بود. هدف از طراحی استارشیپ، حداکثرسازی استفاده‌ی مجدد است و ماسک نیز در همین راستا اشاره کرد که فضاپیمای نسل بعدی‌اش در حالت ایده‌ال می‌تواند روزانه سه بار پرواز کند. در صورت تحقق این هدف، استارشیپ سالانه بیش از هزار پرواز انجام خواهد داد؛ بدین معنا که اگر اسپیس‌ایکس بتواند درنهایت به تعداد راکت‌های فالکون ساخته‌شده تاکنون (تقریبا 100 فروند) استارشیپ بسازد و هرکدام از آن‌ها نیز قادر به حمل‌ونقل 100 تن محموله به فضا باشند، در آن صورت خواهد توانست در هر سال 10 میلیون تن محوله را به مدار پرتاب کند.
نسخه درحال ساخت Mk1 از استارشیپ برای درک بهتر رقم یادشده، ماسک خاطرنشان کرد که اگر تمام فضاپیماهای باری فعال کنونی را درنظر بگیریم، مجموع ظرفیت محموله‌ی آن‌ها تنها 500 تن در سال است که راکت‌های سری فالکون ساخت خود اسپیس‌ایکس به‌تنهایی نزدیک به نیمی از این ظرفیت را تشکیل می‌دهند. توانایی ناوگان استارشیپ‌ها برای حمل محموله درخورتوجه است؛ با این حال، احتمالا در مقیاس زمانی کوتاه‌مدت متناسب با ظرفیت آن‌ها تقاضا وجود نخواهد داشت؛ اما درحقیقت ماسک آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که در آن، فضای مداری، مکانی بسیار شلوغ‌تر و جایگاهی برای حمل‌ونقل مداری و سوخت‌گیری مجدد خواهد بود تا فضاپیماهای عازم ماه و مریخ بتوانند خود را برای سفری طولانی آماده کنند. البته برای ساخت شهری دائمی و پایدار روی مریخ، باید نخست با پروازی سرنشین‌دار بدان‌جا برسیم. همچنین تا آن زمان باید گام مهم دیگری را نیز برداریم که شامل بازگردانندن فضانوردان به سطح ماه است. ناسا 2024 را به‌عنوان سال هدف خود برای تحقق این دستاورد تعیین کرده؛ اما اسپیس‌ایکس امیدوار است که استارشیپ را تا سال 2022 روی ماه فرود بیاورد. ماسک درگذشته اظهار داشته بود که مأموریت سرنشین‌دار به مریخ نیز تا سال 2024 به‌وقوع خواهد پیوست؛ اما باتوجه به وضعیت کنونی، این هدف همچون دیگر جداول زمانی‌اش به‌شدت بلندپروازانه به‌نظر می‌آید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

داستان سرگی برین در گوگل!

افزایش اعتماد به نفس با 10 روش

نقش کارآفرین در بهبود کیفیت زندگی جامعه

سئو برای عکاسان: 3 راه برای سئوی سایت عکاسی

مقایسه بازاریابی و فروش – شباهت ها و تفاوت های آنها

چگونه با استفاده از سایت برای کسب و کار خود بازاریابی کنیم؟

اهداف مالی هوشمندانه ای که باید در طول زندگی دنبال کنید

پروموشن چیست و انواع آن کدامند؟

ارزیابی استارت آپ ها چگونه است؟

3 رهنمود برای موفقیت در زندگی

توقف تفکر نقادانه با NLP

فالوئرهای واقعی اینستاگرام را بشناسید

با یکی از منعطف‌ترین هدفون‌های جهان آشنا شوید

گوشی بخرید تا قیمت آن برای شما پیامک شود

موبایل پرچمدار شارپ عرضه شد

مدیریت جزییات

بررسی یک تبلیغ خوشمزه از KFC

آشنایی با قراردادهای آتی

پخش و توزیع مویرگی

برنامه بازاریابی و استفاده ی هوشمندانه Nike از جام جهانی

بررسی پیشرفت پروژه ها با استفاده از متد ارزش بدست‌آمده

محاسبه سهم خرید مشتری

بازار گوشی تلفن همراه آمریکا، در دست کره جنوبی

مرور تصویری بر تبلیغات قدیمی در ایران (1)

نشت گاز کلر در پتروشیمی کارون مهار شد

زندگینامه لس مونوس ، رئیس و مدیرعامل شرکت سی بی اس کورپ

استفاده از تست A/B در کمپین‌های بازاریابی

نکاتی که پیش از انجام صادرات و واردات باید بدانید

فورک (Fork) در بلاک چین به چه معناست؟

اتریوم کلاسیک چیست و چه آینده ای دارد؟

5 خصوصیت افرادی که هیچ گاه در راه رسیدن به قله های موفقیت کم نمی آورند!

چرا هوش مالی اهمیت دارد؟ – دیدگاه 7 متخصص این حوزه را بخوانید

رمزارز یا کریپتوکارنسی به چه معناست؟

نقشه سفر مشتری چیست؟ – ترسیم نقشه سفر مشتری

تأثیر آلودگی هوا بر اقتصاد جهان و ایران

آموزش NLP با ویدئوی مارک بوندرات

درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) چیست؟

بیت کوین‌ کش (Bitcoin Cash) ‌چیست؟

ثروت جف بزوس کل بازار بیت‌کوین را در جیب می‌گذارد

هواوی برگ برنده پرچمدارانش را رو کرد

زنجیره تامین چیست؟

چند نکته برای صنعت، معدن و تجارت از زبان رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران

تبلیغ گوگل برای سرویس جدید JAM بر روی کروم

فصل تازه بازاریابی در تالیا

هنر قیمت گذاری در نمونه های واقعی کسب و کار

حکایت پرواز شاهین

مولتی کافه فقط یک کمپین نیست !

زمان پروژه، محدودیت یا هدف؟

استراتژی های پاسخ گویی به سخت ترین سوالات مشتریان

مصاحبه HBR با مدیر عامل Unilever - قسمت اول

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی