سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

گام‌های پایانی در مسیر گازرسانی به استان قم وزارت نفت

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - توسعه گازرسانی در استان قم به گام‌های پایانی نزدیک می‌شود و یکی از مراکز فرهنگی دنیای اسلام تنها چند ماه دیگر تا تبدیل شدن به یکی از استان‌های سبز کشور فاصله دارد. به موازات گسترش روزافزون واحدهای صنعتی در این استان، گازرسانی نیز روندی شتابان داشته و سبب تقویت و رونق فعالیت‌های تجاری در این خطه شده است.

شرکت گاز استان قم که تاکنون در زمینه عمل به تعهدات، کارنامه‌ای درخشان داشته، در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز از برترین دستگاه‌های اجرایی کشور به شمار می‌آید؛ به گونه‌ای که برای انگیزه‌بخشی به کارکنان خود، طرح طبقه‌بندی مشاغل را اجرایی کرده است. این مجموعه اکنون رویکردهای کیفی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است و می‌کوشد با طراحی مجدد شبکه گاز استان قم، کیفیت خدمت‌رسانی به مشترکان را ارتقا دهد.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در شهرهای این استان از مرز 99.5 درصد عبور کرده است، می‌گوید: عملیات گازرسانی به شهرهای استان قم به پایان رسیده و نواحی باقی‌مانده که از آنها با عنوان حفره‌های خالی یاد می‌شود، بافت‌های مسکونی یا تجاری تازه‌ساخت هستند که به‌تازگی در حاشیه شهرها شکل گرفته‌اند و با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، این اقشار نیز در آینده نزدیک به شبکه گاز متصل می‌شوند.
به گفته علیرضا نصیری، ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی به 91 درصد رسیده است که با اتمام گازرسانی به 20 روستا در دهستان قاهان تا دهه فجر امسال، این عدد به 96 درصد می ‌رسد. با برنامه‌ریزی انجام شده در نظر داریم در 6 ماه نخست سال 99 عملیات گازرسانی به همه روستاهای بالای 20 خانوار در استان قم را تکمیل کنیم که با تحقق این مهم، نام استان قم به‌عنوان یکی از استان‌های سبز کشور مطرح خواهد شد.
جذب 5 هزار مشترک
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 در شتاب‌دهی به عملیات گازرسانی می‌گوید: افزایش 30 درصدی گازرسانی در بخش صنعتی و برخورداری 50 روستا از نعمت گاز، از مزایای اجرای بند «ق» در استان قم است که اجرای این فرآیند همچنان تداوم خواهد یافت، ضمن آنکه در 6 ماه نخست سال 98، موفق به جذب 5 هزار و 660 مشترک جدید شدیم که گازرسانی به یک‌سوم این مشترکان که در زمره بخش‌های تجاری و صنعتی قرار دارند، عمدتا در قالب بند «ق» انجام شد.
25 هزار مترمکعب گاز جایگزین سوخت‌های مایع
به دستور وزیر نفت و مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران، «کمیته سوخت و مبارزه با قاچاق سوخت» با محوریت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در استان قم تشکیل شده است و تنها در سال 98، 18 هزار مترمکعب گاز جایگزین سوخت‌های مایع‌شده است که قصد داریم تا پایان سال این مقدار را به 25 هزار مترمکعب افزایش دهیم.
نصیری درباره نحوه تعامل شرکت گاز استان قم با دیگر سازمان‌ها برای دریافت مجوز اجرای پروژه می‌گوید: سیاست ما همواره بر ایجاد تفاهم متقابل و همکاری بیشتر با مبادی ذی‌ربط استوار بوده است، از این رو تلاش کردیم در قالب برگزاری نشست‌های مشترک با سازمان‌های دیگر، زمینه‌های همکاری را ارتقا دهیم و فرآیند اخذ استعلام و مجوز را کوتاه‌تر کنیم. پیش‌تر نیز نشستی مشترک با مدیران کل منابع طبیعی، راهداری و آب منطقه‌ای برای رفع مشکلات موجود در محورهای خروجی استان برگزار شد و پس از بازدید میدانی همه ذی‌نفعان از محل‌های مورد نظر، مسائل ابهام‌آمیز به گونه‌ای کارآمد حل‌وفصل شد و به نتیجه رسید.
بازنگری و تجدید طراحی شبکه گاز
مدیرعامل شرکت گاز استان قم از بازنگری و تجدید طراحی شبکه گاز استان قم هم خبر می‌دهد و می‌گوید: از آنجا که عمده عملیات گازرسانی در استان به پایان رسیده است، رویکردهای جدید این شرکت بر ارتقای کیفیت ساختارهای موجود متمرکز شده است که در این میان با توجه به قدیمی بودن تاسیسات گازرسانی استان قم، اولویت بر طراحی مجدد شبکه شهر قم قرار گرفت. در برنامه‌های آتی نیز در نظر داریم شبکه‌های با قدمت طولانی را نوسازی کنیم و پروژه‌های مقاوم‌سازی را در دستور کار قرار دهیم. هم‌اکنون پروژه نوسازی شیرهای تاسیسات کنترلی و حفاظت از زنگ در دست اقدام قرار دارد تا استفاده حداکثری از سرمایه‌های ملی که در زیر خاک مدفون شده‌اند، انجام شود. در روستاها نیز در تلاشیم عملیات گازرسانی به قسمت‌هایی که پیش‌تر در بافت خالی روستا احداث شده‌اند یا اندک مناطق غیربرخوردار از گاز را با سرعت به پایان برسانیم تا امکان دستیابی به هدف استان سبز در نیمه نخست سال 99 فراهم شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان اینکه در سال 97 گازرسانی به روستاها فراتر از برنامه پیش‌بینی‌شده محقق شد و 25 روستا از نعمت گاز برخوردار شدند، به رشد چشمگیر واحدهای صنعتی در قم و فعالیت 13 شهرک صنعتی در این استان می‌پردازد و می‌گوید: با توجه به عدم اعطای مجوز جدید برای ایجاد واحدهای صنعتی تا شعاع 120 کیلومتری تهران، بسیاری از سرمایه‌گذاران به سمت اطراف تهران و به‌ویژه استان قم آمده‌اند. اکنون شهرک‌های صنعتی استان قم به طرز چشمگیری فعال شده‌اند و ما همگام با راه‌اندازی فازهای صنعتی این مجتمع‌ها، برنامه‌های گازرسانی را در دست اجرا داریم که انتظار می‌رود تا نیمه اول سال 99 به بهره‌برداری برسد.
کاهش مصرف گاز با فرهنگ‌سازی
در سال 97 باوجود افزایش خیره‌کننده تعداد مشترکان، مصرف گاز روند کاهشی داشته و به 2 میلیارد مترمکعب رسیده است که این مهم حاکی از رشد فرهنگ مدیریت مصرف در بین مصرف‌کنندگان استان قم است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اعلام اینکه شرکت تحت مسئولیتش با خلق دستاوردهای ارزشمند در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، موفق به دریافت جایزه سه ستاره در بحث تعالی سازمانی شده است، به تشریح دستاوردهای این شرکت در سه حیطه اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیست می‌پردازد و توضیح می‌دهد: در بخش اقتصادی که یکی از زیرمجموعه‌های مسئولیت اجتماعی به شمار می‌آید، پروژه‌های متعدد در زمینه مدیریت مصرف انرژی، توسعه گازرسانی به صنایع، استفاده از پیمانکاران بومی در اجرای پروژه‌ها، تامین کالا و تجهیزات با تکیه بر توان تولیدکنندگان داخلی، اولویت‌دهی در گازرسانی به صنایع تولیدی، کشاورزی و گردشگری در جهت توسعه اقتصادی و مشارکت فعال در راه‌اندازی صنایع راکد در دست اجرا قرار دارد.
مسئولیت اجتماعی، سرلوحه فعالیت‌ها
شرکت گاز استان قم در بخش فعالیت‌های اجتماعی نیز پروژه‌های متعددی در حال اجرا دارد که تشکیل صندوق خیریه حضرت فاطمه (س)، کمک به سیل‌زدگان، مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین، زیباسازی شهر و پیام‌های ایمنی، مشارکت در برنامه‌های صداوسیما به‌منظور آشنایی جامعه با مصرف بهینه، آموزش ایمنی در مدارس با تلاش کارکنان اچ‌اس‌یی، تولید و انتشار کتابچه‌های ایمنی، اجرای پروژه سامک (سامانه ارتباط مکانیزه با مشترکان)، اشتراک‌پذیری و گازرسانی رایگان به اماکن مذهبی، مدارس دینی و جانبازان بالای 25 درصد و مشارکت کارکنان در برنامه‌های اهدای خون و توسعه گازرسانی به روستاها از جمله این برنامه‌هاست.
استفاده از انرژی‌های نو در اداره‌های گاز
مدیرعامل شرکت گاز استان قم انجام فعالیت‌های زیست‌محیطی را یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی توصیف و اظهار می‌کند: در زمینه محیط‌زیست، افزون بر اجرای مدیریت الزام‌های زیست‌محیطی در پروژه‌ها و دریافت لوح تقدیر در زمینه OHSAS 18000، پروژه‌های متعددی در زمینه بهبود تعویض مهره ماسوره‌ای انعطاف‌پذیر در مسیر اجرای نقشه راه مدیریت کربن و جلوگیری از نشت گاز، اجرای فتوسل‌های فتوولتاییک در ساختمان مرکزی، کاهش زمان نشت‌یابی و امداد در زمان‌های نشت گاز، اجرای پروژه‌های بهبود رفع نشت‌یابی، کاهش زمان پرژینگ در عملیات تزریق گاز و تخلیه هوا، توسعه فضای سبز و مشارکت در برنامه‌های درخت‌کاری، استفاده از حرارت زمین در یکی از ادارات شهر قنوات، طرح‌ریزی و اجرا شده است. همچنین شرکت گاز استان قم در چهارمین همایش مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت به دلیل تدوین و ارائه گزارش عملکرد از مسئولیت‌های اجتماعی، مفتخر به دریافت سپاس‌نامه شد. در همین زمینه استاندار قم نیز در ابتدای سال 98، با اهدای لوح تقدیر از شرکت گاز قم به‌عنوان برترین دستگاه خدمت‌رسان در سطح استان تجلیل کرد.
کسب رتبه دوم رضایت‌مندی مشتریان
به گفته نصیری، شرکت گاز استان قم در ارزیابی سازمان امور اداری و استخدامی کشور، رتبه دوم کشوری را از نظر کسب رضایت مشتریان در میان شرکت‌های استانی گاز به خود اختصاص داد و با توجه به هدف‌گذاری راهبردی، در سال 1400 به کسب عنوان برترین شرکت گاز استانی کشور دست خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با تشریح موفقیت‌های این مجموعه در حمایت از سازندگان داخلی می‌گوید: با توجه به سوابق 38 ساله در صنعت گاز و حضور در پروژه‌های متعدد این عرصه، با قاطعیت عنوان می‌کنم که بومی‌سازی تجهیزات، پیشرفتی خیره‌کننده داشته است.
منبع: هفته‌نامه مشعل

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/97131/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود