سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

هوش مصنوعی جدیدی که حرکات چهره را در تصویر هر فردی تغییر می دهد نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / تصور کنید میتوانستید خصوصیات چهره یک شخصیت تاریخی، سیاستمدار و یا مدیرعامل را به شکلی واقعی دستکاری کنید و برای این منظور صرفا به یک وبکم و عکس از شخص مورد نظر نیاز داشتید. پژوهشگران یک شرکت تحقیقاتی کره ای به نام Hyperconnect با کمک تکنیک های پیشرفته یادگیری ماشینی ابزاری به نام MarioNETte ساخته اند که دقیقا همین کار را انجام می دهد. این محققان ادعا می کنند ابزار مذکور حتی در مواردی که چهره فرد واقعی با چهره شخصی که قرار است دستکاری شود تفاوت چشمگیر داشته باشد، بهتر از تمامی الگوریتم های توسعه یافته برای این منظور عمل می کند.
ابزارهایی که پیشتر با چنین قابلیتی توسعه یافته اند باید دست کم برای چند دقیقه ای از طریق دیتاهای عظیم آموزش داده شوند و صرفا میتوانند چهره چند شخصیت از پیش تعریف شده را دستکاری کنند.
MarioNETte اما شامل سه مشخصه تازه به شرح زیر است:
image attention block (بلوک توجه تصویر)
target feature alignment (چیدمان ویژگی هدف)
landmark transformer (تغییر دهنده نشانه اختصاصی)
attention block امکانی را برای الگو فراهم می کند که موقعیت های مرتبط با خصوصیات فیزیکی نگاشته شده را دنبال کند.target feature alignment یا چیدمان ویژگی هدف مصنوعات، انحراف ها و جمع شدگی ها را کاهش می دهد و landmark transformer نیز بدون نیاز به دیتای برچسب گذاری شده ژئومتری یا هندسه چهره فرد نخست را با چهره فرد دوم مطابقت می دهد.
محققان کره ای برای آموزش و تست MarioNETte از دو مجموعه عکس و فیلم بزرگ مشاهیر و هنرمندان به نام VoxCeleb1 و CelebV استفاده کردند. آنها مدل ها و الگوهای خود را با بیش از 1200 تصویر از چهره هنرمندان در VoxCeleb1 آموزش دادند و سپس با کمک مجموعه ای شامل 2000 عکس که به صورت تصادفی از 100 ویدیوی VoxCeleb1 به دست آمده بود و 2000 عکس از CelebV آن را مورد ارزیابی و آزمایش قرار دادند.
نتیجه چه بود؟ الگوریتم توسعه یافته توسط آنها از کلیه مدل های دیگر به جز PSNR بهتر عمل کرد.
به لطف این تکنولوژی مدرن امید می رود در آینده نه چندان دور تدوینگران ویدیویی امکانی پیدا کنند که با کمترین هزینه و بدون در اختیار داشتن تجهیزات دنبال کننده حرکت چهره شخصیت های مورد نظرشان را به حالات دلخواهشان درآورند. با این حال امکان سوء استفاده از این فناوری نیز چندان بعید نیست و پیش بینی می شود که برخی با کمک آن اقدام به ساخت ویدیوهای دیپ فیک بسیار واقعی نمایند؛ ویدیوهایی که در آنها حالات چهره افراد در تصاویر و ویدیوها با شخص دیگری جایگزین می شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

آیا موفقیت استارت آپ در گرو سرمایه گذاری است؟

بیت کوین اس وی چیست؟ – معرفی کیف پول های آن

ویزیتوری چیست؟ – ویزیتور موفق چه ویژگی هایی دارد؟

چگونه در هنگام وسوسه خرید، علت و چرایی خرج کردن پول خود را دریابیم؟

دیجیتال برندینگ یا برندسازی دیجیتال چیست؟

چگونه از اطلاعات خود محافظت کنیم؟

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

مهمترین مهارت یک رهبر چیست؟

4 راهکار عملی برای موفقیت اهداف مالی در سال جدید

واکنش زاکربرگ به تحریم از سوی 530 شرکت

چالش هایی که مک دونالد را به بازسازی برند خود واداشت

ظهور عصر بازاریابی در مسیر ویژه هتل نارنجستان+عکس

اینفوگرافی: هزینه بالای کارکنان ناراحت

یک تیم با دوام تشکیل دهید !

زمانی که سیستم‌های مدیریت شکست می‌خورند

تقلید صحت از تبلیغ آمریکایی+ویدیو

نکاتی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

کمپین تبلیغاتی تویوتا در مارس 2013

پنج نکته کلیدی برای گذر از تحولات عظیم سازمانی

بررسی یک تبلیغ: Renault Fluence

شرکت پایانه‌های نفتی نگاه ویژه‌ای به بومی‌سازی تجهیزات دارد

3 گام تا تسلط بر تکنیک تعالی NLP

بهبود مهارت های ارتباطی با NLP

چگونه هوش مالی را به کودکان آموزش دهیم؟

تقویت عادات و رفتارهای مناسب برای موفقیت

ریتارگتینگ چیست؟ راه اندازی کمپین تبلیغات ریتارگتینگ چگونه است؟

زندگینامه اندرو کارنگی و رازهای موفقیت شغلی او

آشنایی با رابرت کیوساکی ، نویسنده کتاب مشهور پدر پولدار، پدر بی‌پول

21 مهارت اجتماعی که باعث می‌شود فورا محبوب شوید

نصب به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های مک در Bis Sur سریع‌‌تر می‌شود

برادران میلیاردر خودساخته !

نگاهی به مدیریت کیفیت جامع TQM

نگاه اقتصادی-سیاسی اکونومیست به ایران

مروری بر 5 نیروی رقابتی در صنعت بانکداری

سوء مدیریت یا تحریمها ...

واکنش نادرست مدیر در مواجهه با تلاطم بازار

راهکارهای محافظت از کسب و کار

سلطان شکر آسیا

تحلیل SWOT ابزاری برای ممیزی سازمان و محیط

مراحل برنامه ریزی

داستان سرگی برین در گوگل!

افزایش اعتماد به نفس با 10 روش

نقش کارآفرین در بهبود کیفیت زندگی جامعه

سئو برای عکاسان: 3 راه برای سئوی سایت عکاسی

مقایسه بازاریابی و فروش – شباهت ها و تفاوت های آنها

چگونه با استفاده از سایت برای کسب و کار خود بازاریابی کنیم؟

اهداف مالی هوشمندانه ای که باید در طول زندگی دنبال کنید

پروموشن چیست و انواع آن کدامند؟

ارزیابی استارت آپ ها چگونه است؟

3 رهنمود برای موفقیت در زندگی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی