سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آمازون بازار اسپیکرهای هوشمند را تصاحب کرد نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ایسنا / آمارها حاکیست که اسپیکرهای هوشمند آمازون گوی رقابت را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی از گوگل ربوده و بخش اعظمی از بازارهای جهانی را به تصاحب کرده‌اند.
اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت‌هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است.
در سال‌های اخیر تعداد زیادی از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند معرفی و روانه بازارهای جهانی شدند که در این میان یکی از بزرگترین رقابت‌ها، عرضه اسپیکرهای هوشمند توسط دو غول تکنولوژی آمریکایی یعنی آمازون و گوگل بود. البته تنها این دو شرکت به رقابت بر سر تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند نپرداخته‌اند، بلکه شرکت‌های دیگر بسیاری همچون بایدو و علی بابا در چین نیز به تولید این گجت‌های کاربردی و دوست داشتنی روی آورده‌ و توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار اسپیکرهای هوشمند را به خود اختصاص دهند.
تازه ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت androidcentral نشان می دهد که آمازون موفق شده است 10.4 میلیون دستگاه در بازه زمانی سه ماهه سوم 2019 میلادی بفروشد و این بدان معناست که سهم آن 36.6 درصد از بازارهای جهانی بوده است.
این در حالیست که بزرگترین رقیب آن با یک کاهش 40 درصدی در میزان فروش اسپیکرهای هوشمند در این بازه زمانی مواجه شده است. این غول تکنولوژی در این مدت تنها 3.5 میلیون دستگاه فروخته و سهم آن نیز 12.3 درصد از بازار بوده است.
همچنین برخی دیگر از شرکت های نوظهور در این عرصه همچون شرکت های چینی بایدو و علی بابا نیز موفق شده اند رشد و افزایش قابل توجهی را در میزان فروش و عرضه اسپیکرهای هوشمند تجربه کنند.
کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز با بررسی های صورت گرفته از آمارهای منتشر شده نشان می دهد که فروش اسپیکرهای هوشمند در سومین فصل 2019، مجموعا 44.9 درصد رشد داشته و به 28.6 میلیون دستگاه رسیده است.
بر اساس جدول و اطلاعات مندرج در آن، بعد از آمازون، دو شرکت چینی علی بابا و بایدو موفق شده اند به ترتیب در جایگاههای دوم و سوم این رده بندی قرار بگیرند و سهمی معادل 13.6 درصد و 13.1 درصد از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند. گوگل و شیائومی نیز به ترتیب با سهم 12.3 درصد و 12 درصد در رتبه چهارم و پنجم ایستاده اند. این در حالیست که گوگل در مدت مشابه سال گذشته سهمی معادل 29.8 درصد داشته و بدین ترتیب کاهشی 40.1 درصدی را تجربه کرده است.
پیشتر نیز بسیاری از تحلیلگران برآورد و اعلام کرده بودند که تا پیش از پایان سال 2019 میلادی، 200 میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند به فروش خواهد رسید.
به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید گفت که این گجت‌های هوشمند به کاربران امکان می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، به‌عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار روز مطلع شوند، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال کنند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.
از معروف‌ترین و محبوب‌ترین اسپیکرهای هوشمند می‌توان به آمازون اکو دات، گوگل هوم ( مینی و ماکس) و هوم پاد اپل اشاره کرد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تریلر جدید از گیم‌پلی بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد

فرستنده پیامک‌های مزاحم را به 195 گزارش دهید

رم آیفون 12 پرو چقدر است؟

لزوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای ورود 5G

3 رمز موفقیت در کسب و کار

از خواسته های مشتری تا درک بازار

گوشی جدید موتورولا رسما معرفی شد

از بلندگوی هوشمند جدید گوگل رونمایی شد

پیشرفت طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان نرگسی بررسی شد

تشریح راهکارها برای قطع وابستگی بودجه به نفت

نسخه بتا عمومی iOS 14 و iPadOS 14 منتشر شدند

80 درصد از فروش بازی‌های کپکام به صورت دیجیتالی بوده است

فرهنگ کسب و کار در ژاپن

در زمینه تولید تلفن همراه داخلی شکست خورده‌ایم

مشاهده 15 فیلم تبلیغاتی از 15 شرکت مهم دنیا

500 هزار گوشی موبایل معطل ترخیص شدن است

عمر باتری گلکسی A31 مشخص شد

رقابت،عاملی که پپسی را موفق کرد.

متمایزسازی استراتژیک

کدام نسخه اندروید بالاترین نرخ نصب را داشته است؟

وان پلاس Nord از نمایشگر AMOLED بهره می‌برد

تصویر رسمی باکس آرت بازی‌های پلی استیشن 5 منتشر شد

مشخصات کلیدی تبلت گلکسی تب S7 پلاس فاش شد

نسخه جدید دسک‌تاپ دل XPS معرفی شد

آشنایی با مفهوم توسعه و استراتژی توسعه

آینده در گذشته 1: پیتر دراکر

سرمایه گذاری سنگین سونی در اپیک گیمز

چه زمانی شایعه پراکنی در سازمان مفید است

چگونه یک وبلاگ گروهی پردرآمد بسازیم

تریلر جدیدی از بازی Street Power Soccer منتشر شد

وان پلاس بادز با گوشی نورد می‌آید

2020؛ سالِ ویروس و فرار، سالِ به بن‌بست رسیدن

افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها

بررسی یک تبلیغ، اگهی چاپی Stihl برای ابزارهای دستی

استراتژی هلدینگ ها و سبکهای تعامل با شرکتهای تابعه

چند توصیه پیرامون ایجاد شبکه ی اجتماعی مؤثر برای کارآفرینان جوان

سوال پرسیدن، یک مهارت مدیریتی

بشقاب خود را نیز میل کنید! نمونه ای از جایگزینی پلاستیک ها با مواد اولیه تجدید شونده

آنالیز مشتریان، به عنوان یک مزیت رقابتی

نگاهی به ابزارهای مدیریت نوآوری

فناوری های اجتماعی در خدمت گسترش سازمانها

برنامه ریزی سریع پروژه با نرم افزار Project Kickstart

مصاحبه Harvard business با مدیرعامل کوکاکولا (1)

تبلیغ فیلیپس : راهی برای گرد و خاک نمانده

مانیتور گیمینگ MSI Optix G32CQ4 برای خوره‌های بازی معرفی شد

سرویس اشتراکی برای توئیتر عرضه می‌شود

شهریور منتظر سیستم عامل Harmony OS 2.0 هواوی باشید

مافیای جدید مهر می‌آید

ویندوز 10 به سمت سهم بازار 85 درصدی حرکت می‌کند

بانکداری مشترک استرالیا و نیوزیلند

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی