سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

کسب‌وکارها بدون گوگل چه کردند؟ نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ایسنا / اگرچه مسوولان معتقدند با اتکا به ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات و در غیاب اینترنت بین‌الملل، کسب‌وکارها با استفاده از سرورهای داخلی توانستند سر پا بمانند و کمتر دچار مشکل شوند، اما موضوعی که ممکن است از نظرها جا مانده باشد، این است که خیلی از کسب‌وکارها مراجعه‌شان از طریق موتور جست‌وجوی گوگل انجام می‌شود.
در روزهای قطعی اینترنت بین‌الملل که پس از بروز ناآرامی‌ها و در راستای جلوگیری از سوءاستفاده از این ابزار ارتباطی اتفاق افتاد، اگرچه وب‌سایت‌های ایرانی با بهره‌گیری از سرورهای داخلی به فعالیت ادامه دادند، اما بسیاری از کاربران اینترنت، از دانشجویان و برنامه‌نویسان تا کسب‌وکارهای کوچک که فعالیتشان در بستر شبکه جهانی اینترنت جریان داشته، با مشکلات بسیاری مواجه و بعضا متحمل ضررهای جبران‌ناپذیری شدند.
همچنین بخش خصوصی این حوزه معتقد است با وجود آمادگی نسبی در لایه شبکه و زیرساخت و برقراری خدمات پایه، دچار کمبود در لایه خدمات و محتوا بودیم و این موضوع باعث وارد آمدن خسارات گسترده به کسب‌وکارها از جمله وجود اختلال در خدمات کسب‌وکارهای بالغ‌تر به دلیل عدم آمادگی سرویس‌دهندگان متوسط و کوچک، ایجاد هزینه‌های مالی و انسانی چند برابری برای کسب‌وکارها یا کاهش شدید جریان ورودی مشتریان کسب‌وکارها شده است.
در این راستا، آرش محمدی -کارشناس فناوری اطلاعات- درباره مراجعه به وب‌سایت‌ها توضیح داد: درصد خیلی بالایی از لود هر وب‌سایتی از طریق سرچ در گوگل است و اینطور نیست که کاربران برای مراجعه به بر وب‌سایت، URL آن را تایپ کنند و این موضوع حداقل برای حدود 80 درصد وب‌سایت‌های خبری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات صدق می‌کند. بنابراین مراجعه مشترکان به وب‌سایت‌ها از طریق سرچ کلمات کلیدی در گوگل اتفاق می‌افتد.
وی در ادامه با بیان این‌که به همین دلیل در شرایطی که گوگل در دسترس نباشد، وب‌سایت‌ها چیزی حدود 80 درصد ترافیک را از دست می‌دهند، افزود: این موضوع و کلمات کلیدی برای کسب‌وکارهایی که خدمات ارائه می‌دهند هم خیلی مهم است؛ کسانی که در حوزه فروش بلیت سفر، فروش آنلاین دارو یا خدمات دیگر کار می‌کنند، خیلی بیش‌تر از این ترافیک را از دست می‌دهند. بنابراین صرف این‌که یک وب‌سایت از داخل ایران لود شود، باعث بالا ماندن کسب‌وکار نیست.
این کارشناس فناوری اطلاعات ادامه داد: نکته دیگر را هم در نظر بگیرید که بسیاری از وب‌سایت‌ها خدماتی ارائه می‌دهند که از یک سری سرویس‌های بین‌المللی استفاده می‌کند و در زمان قطع اینترنت، با این‌که ‌وب‌سایت از داخل ایران در دسترس است، اما دسترسی‌پذیری مدیران وب‌سایت و وب‌سرویس‌ها مختل می‌شود. برای مثال درمورد اپلیکیشن‌های حمل و نقل، ممکن است خود اپلیکیشن لود شود و کار کند اما احتمالا نقشه‌اش کار نمی‌کند، چون داشته از API‌های منبع باز گوگل استفاده می‌کرده است.
محمدی با بیان این‌که تمام سرویس‌های آنالیتیک و هوش تجاری وب‌سایت‌های ایرانی، غیرایرانی هستند، گفت: ما هیچ سرویس هوش تجاری وب‌بیس ایرانی برای وب‌سایت‌هایمان نداریم. تقریبا همه توسعه‌دهندگان وب از APIهای منبع باز خارجی یا حتی سرویس‌هایی که گوگل برای توسعه‌دهندگان ارائه داده، استفاده می‌کنند و در زمان قطع وب آن‌ها هم مختل می‌شود.
او در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اتفاقی که برای ترافیک می‌افتد، موضوع گوگل است. همه ما وقتی می‌خواهیم به یک کسب‌وکار مراجعه کنیم، حتی در شرایطی که اسم یک وب‌سایت را می‌دانیم، اسم آن را نمی‌نویسیم بلکه آن را در گوگل سرچ می‌کنیم. حتی در خیلی موارد حتی اسم کسب‌وکار را هم نداریم، برای مثال می‌نویسیم خرید آنلاین بلیت و در نتایج جست‌وجو به ارائه‌دهندگان خدمات می‌رسیم و به همین دلیل عدم دسترسی به گوگل موجب کاهش ترافیک می‌شود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

زندگینامه لس مونوس ، رئیس و مدیرعامل شرکت سی بی اس کورپ

استفاده از تست A/B در کمپین‌های بازاریابی

نکاتی که پیش از انجام صادرات و واردات باید بدانید

فورک (Fork) در بلاک چین به چه معناست؟

اتریوم کلاسیک چیست و چه آینده ای دارد؟

5 خصوصیت افرادی که هیچ گاه در راه رسیدن به قله های موفقیت کم نمی آورند!

چرا هوش مالی اهمیت دارد؟ – دیدگاه 7 متخصص این حوزه را بخوانید

رمزارز یا کریپتوکارنسی به چه معناست؟

نقشه سفر مشتری چیست؟ – ترسیم نقشه سفر مشتری

تأثیر آلودگی هوا بر اقتصاد جهان و ایران

آموزش NLP با ویدئوی مارک بوندرات

درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) چیست؟

بیت کوین‌ کش (Bitcoin Cash) ‌چیست؟

ثروت جف بزوس کل بازار بیت‌کوین را در جیب می‌گذارد

هواوی برگ برنده پرچمدارانش را رو کرد

زنجیره تامین چیست؟

چند نکته برای صنعت، معدن و تجارت از زبان رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران

تبلیغ گوگل برای سرویس جدید JAM بر روی کروم

فصل تازه بازاریابی در تالیا

هنر قیمت گذاری در نمونه های واقعی کسب و کار

حکایت پرواز شاهین

مولتی کافه فقط یک کمپین نیست !

زمان پروژه، محدودیت یا هدف؟

استراتژی های پاسخ گویی به سخت ترین سوالات مشتریان

مصاحبه HBR با مدیر عامل Unilever - قسمت اول

فیلیپ کاتلر کیست؟ + 27 درس بازاریابی از او

7 مرحله برای بازیابی توان پس از شکست در کسب و کار

تاثیر اختلالات روانی بر کارآفرینی

بازاریابی مستقیم چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات کلیکی PPC چیست؟ – بهترین پلتفرم‌های تبلیغات کلیکی کدام‌اند؟

10 نکته برای حفظ سلامتی در محل کار

10 نکته تاثیرگذار در مورد زبان بدن

زندگینامه اپرا وینفری ، مجری مشهور آمریکایی

آلت کوین چیست؟‌

بازاریابی ویروسی یا وایرال چیست؟ چگونه کمپین بازاریابی ویروسی راه بیاندازیم؟

3 نگرش به موفقیت از دید پیتر یوبو

13 اشتباه در تحلیل های گوگل آنالیتیکس

آشنایی با مفهوم تمرکز زدایی در بلاک چین

نشست بررسی برنامه های تحول دیجیتال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد

برخورد با گران‌فروشی اینترنت آغاز شد

مشخصات گوشی ردمی K30 اولترا فاش شد

اینتل درگیر اختلافات آمریکا و چین شد

جذاب، خوش قیمت و قدرتمند؛ موتورولا One Fusion رسماً معرفی شد

شیائومی شارژری با توان باورنکردنی عرضه می کند

هواوی در پی دگرگون کردن لنز‌های زوم در گوشی‌های هوشمند

تفاوت فاحش میان واردات و میزان تقاضا در بازار موبایل!

ال جی برای تسلا باتری می سازد

کاراکتر محبوب دنیای مارول‌ها به بازی Fortnite اضافه شد

مایکروسافت بسته امنیتی برای مقابله با آسیب‌پذیری فایل‌‌های تصویری منتشر کرد

تغییری پس از 60 سال در انتظار سونی!

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی