سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

چین انتشار ویدیوهای دیپ فیک را ممنوع کرد نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / وزارت فضای مجازی چین قانونی وضع کرده که در آن هر تولید کننده محتوای صوتی و ویدیویی موظف است در صورت جعلی بودن محتوا، آن را علنا اعلام کند. بر اساس قانون جدید که از یکم ژانویه سال جدید میلادی اجرا می‌شود، هر گونه محتوای تولید شده با هوش مصنوعی یا واقعیت افزوده که تکنولوژی دیپ فیک داشته باشد، باید به صورت واضح آن را اعلام کرده باشد.
قانون جدید که مستقیما از سمت وزارت فضای مجازی چین (CAC) به پلتفرم‌های ویدیویی و صوتی این کشور ابلاغ شده، آن‌ها را موظف کرده تا اگر ویدیو و صوتی تولید می‌کنند، جعلی یا موثق بودن آن را حتما اعلام کنند. در غیر این صورت اقدام آن‌ها جرم حساب می‌شود. استفاده از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده باعث به وجود آمدن ویدیو‌های جعلی شده که اصطلاحا به آن دیپ فیک می‌گویند.
بدین ترتیب از یک ژانویه سال 2020، تمام تولید کنندگان محتوا موظف هستند که از قانون جدید پیروی کنند. البته پدید آمدن اخبار جعلی، یکی از عمده‌ترین دلایل CAC برای وضع این قانون عنوان شده است. در وب سایت CAC آمده است که:
تکنولوژی دیپ فیک می‌تواند امنیت ملی را به خطر بیاندازد، نظم و پایداری جامعه را بر هم زند و حق و حقوق قانونی دیگران را پایمال کند.
البته پیش از این یکی از مراجع قانونی چین در نظر داشت تا تکنولوژی دیپ فیک را غیر قانونی اعلام کند. چندی پیش یکی از برنامه‌های چینی به نام ZAO به کاربران اجازه می‌داد تا با تغییر صورت خود به یک فرد مشهور، ویدیو‌های جعلی بسازند. این برنامه در چند ساعت اول انتشار آن، بالغ بر میلیون‌ها بار دانلود شد.
اما سوءاستفاده از حریم خصوصی کاربران باعث شد تا توسعه‌دهندگان این برنامه از کاربران عذرخواهی کنند و طی بیانیه‌ای اعلام کردند که هیچ گاه از اطلاعات بیومتریک کاربران استفاده نخواهند کرد.
پلتفرم‌های ویدیویی که موظف به رعایت قانون جدید در چین هستند عبارتند از:
Tencent Video
Youku
iQIYI
Kuaishou
Douyin
دو پلتفرم صوتی این کشور به نام‌های Himalaya و Dragonfly FM نیز از این پس باید در صورت جعلی بودن محتوا، آن را اعلام کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

واکنش زاکربرگ به تحریم از سوی 530 شرکت

چالش هایی که مک دونالد را به بازسازی برند خود واداشت

ظهور عصر بازاریابی در مسیر ویژه هتل نارنجستان+عکس

اینفوگرافی: هزینه بالای کارکنان ناراحت

یک تیم با دوام تشکیل دهید !

زمانی که سیستم‌های مدیریت شکست می‌خورند

تقلید صحت از تبلیغ آمریکایی+ویدیو

نکاتی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک

کمپین تبلیغاتی تویوتا در مارس 2013

پنج نکته کلیدی برای گذر از تحولات عظیم سازمانی

بررسی یک تبلیغ: Renault Fluence

شرکت پایانه‌های نفتی نگاه ویژه‌ای به بومی‌سازی تجهیزات دارد

3 گام تا تسلط بر تکنیک تعالی NLP

بهبود مهارت های ارتباطی با NLP

چگونه هوش مالی را به کودکان آموزش دهیم؟

تقویت عادات و رفتارهای مناسب برای موفقیت

ریتارگتینگ چیست؟ راه اندازی کمپین تبلیغات ریتارگتینگ چگونه است؟

زندگینامه اندرو کارنگی و رازهای موفقیت شغلی او

آشنایی با رابرت کیوساکی ، نویسنده کتاب مشهور پدر پولدار، پدر بی‌پول

21 مهارت اجتماعی که باعث می‌شود فورا محبوب شوید

نصب به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های مک در Bis Sur سریع‌‌تر می‌شود

برادران میلیاردر خودساخته !

نگاهی به مدیریت کیفیت جامع TQM

نگاه اقتصادی-سیاسی اکونومیست به ایران

مروری بر 5 نیروی رقابتی در صنعت بانکداری

سوء مدیریت یا تحریمها ...

واکنش نادرست مدیر در مواجهه با تلاطم بازار

راهکارهای محافظت از کسب و کار

سلطان شکر آسیا

تحلیل SWOT ابزاری برای ممیزی سازمان و محیط

مراحل برنامه ریزی

داستان سرگی برین در گوگل!

افزایش اعتماد به نفس با 10 روش

نقش کارآفرین در بهبود کیفیت زندگی جامعه

سئو برای عکاسان: 3 راه برای سئوی سایت عکاسی

مقایسه بازاریابی و فروش – شباهت ها و تفاوت های آنها

چگونه با استفاده از سایت برای کسب و کار خود بازاریابی کنیم؟

اهداف مالی هوشمندانه ای که باید در طول زندگی دنبال کنید

پروموشن چیست و انواع آن کدامند؟

ارزیابی استارت آپ ها چگونه است؟

3 رهنمود برای موفقیت در زندگی

توقف تفکر نقادانه با NLP

فالوئرهای واقعی اینستاگرام را بشناسید

با یکی از منعطف‌ترین هدفون‌های جهان آشنا شوید

گوشی بخرید تا قیمت آن برای شما پیامک شود

موبایل پرچمدار شارپ عرضه شد

مدیریت جزییات

بررسی یک تبلیغ خوشمزه از KFC

آشنایی با قراردادهای آتی

پخش و توزیع مویرگی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی