سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

حجره‌داران اینستاگرام اخبار

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - اقتصادآنلاین / در سال‌های اخیر آمارهای مربوط به اینستاگرام به‌شدت افزایشی است. اینستاگرام که یک نرم‌افزار تلفن‌همراه اشتراک‌گذاری تصاویر است، امروزه به یکی از شبکه‌های اجتماعی معتبر و کاربرپسند در سراسر دنیا تبدیل شده است.
نرم‌افزاری که روزهای ابتدایی‌اش به اشتراک‌گذاری تصاویر عکاسان و برخی افراد از لحظات شاد خود گذشت، حال بستر مناسبی برای معرفی و عرضه خدمات و کالاهای برندهای مختلف است تا بتوانند اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را در اختیار کاربران قرار دهند. با توجه به این موضوع، بررسی آمارهای این شبکه اجتماعی خالی از لطف نیست تا ببینیم چگونه بسیاری از برندها برای تعامل با مخاطبان خود، اینستاگرام را به‌عنوان بهترین راه ارتباطی در نظر می‌گیرند.
«تعداد کاربران اینستاگرام از یک میلیارد نفر گذشت.» این خبری بود که نظر بسیاری از مردم و برندها در سراسر جهان را به خود جلب کرد. البته کاربران ایرانی اینستاگرام هم کم نیستند و طبق آمارهای غیررسمی سال97 بیش از 24میلیون نفر کاربر ایرانی در اینستاگرام فعالیت داشته‌اند. به‌طور روزانه بیشتر از 500میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند که برای یک شبکه اجتماعی بر بستر تلفن‌همراه آمار بسیار خوبی است.
دومین شبکه اجتماعی جهان
اینستاگرام بعد از فیس‌بوک، دومین شبکه اجتماعی برتر از نظر تعامل کاربران است. تعامل کاربران و ایجاد هیجان و لذت در آنها یکی از شاخص‌های مهم در هر یک از شبکه‌های اجتماعی است که اینستاگرام توانسته در این شاخص آمار مناسبی را به خود اختصاص دهد. امروزه بسیاری از برندها برای ساخت فضای مناسب در شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام را برای تعاملات خود با مخاطبان انتخاب می‌کنند، چراکه این شبکه اجتماعی امکانات خوبی از جمله اشتراک‌گذاری فیلم و عکس، ایجاد استوری تعاملی و امکان برقراری ارتباط زنده با مخاطبان را در کنار هم در اختیار آنها قرار داده است.
شبکه اجتماعی جوان‌پسند
آمارها نشان می‌دهد 71درصد کاربران اینستاگرام را افراد زیر 35 سال تشکیل داده‌اند. از این رو به نظر می‌رسد اینستاگرام یک شبکه اجتماعی جوان‌پسند است. طبق این آمار بیشترین کاربران اینستاگرام، افراد بین 24 تا 35 سال هستند و بعد از آن 18 تا 24 ساله‌ها مقام دوم کاربران اینستاگرام را به خود اختصاص داده‌اند. اگر مخاطبان محصولات و خدمات برندها این رده سنی باشد، احتمالا یکی از اولین انتخاب‌ها برای تبلیغات و معرفی کالاها و خدمات، اینستاگرام است.
53 دقیقه در روز
یکی از آمارهای عجیب و جذاب منتشر‌شده در مورد اینستاگرام میانگین حضور کاربران در این شبکه اجتماعی است. طبق آخرین آمار منتشر شده، کاربران به‌طور روزانه حدود 53 دقیقه در اینستاگرام حضور دارند. بعد از فیس‌بوک که آمار آن حدود 58 دقیقه در روز است اینستاگرام با فاصله نسبتا کمی در مقام دوم ایستاده است. البته برای هر یک از برندها و مخاطبان آنها زمان‌های مناسب برای ارسال پست و تعامل کاربران متفاوت است که از طریق خود نرم‌افزار اینستاگرام می‌توان به این آمارها دسترسی داشت، ولی به‌طور کلی حدود یک ساعت از وقت کاربران صرف مشاهده پست‌ها و محتوای تولیدی برندهای مختلف می‌شود و این فرصت بسیار مناسبی برای تعامل با کاربران را فراهم کرده است.
کسب‌وکارها در اینستاگرام
در حال حاضر و طبق آخرین آمارها حدود 71درصد برندهای آمریکایی، حساب کاربری اینستاگرام دارند. این آمار در کشور ما به‌طور دقیق اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد در ایران هم با فاصله کمی نسبت به دیگر کشورها درصد زیادی از برندها و کسب‌وکارها دارای حساب کاربری اینستاگرام هستند. البته آمارهای رسمی معمولا کسب‌وکارهای ثبت شده را بررسی می‌کنند، ولی باید گفت بسیاری از کسب‌وکارها در کشور ما از بستر اینستاگرام برای تعاملات خود و فروش محصولات و خدمات به کاربران استفاده می‌کنند. داد و ستد اینستاگرامی در کشور به یکی از متداول‌ترین داد و ستدها تبدیل شده و جالب اینجاست بسیاری از مردم بدون در نظر گرفتن برخی مسائل امنیتی یا از بین رفتن احتمالی پول خود به کسب‌وکارهای اینستاگرامی اعتماد کرده و محصولات موردنظر خود را از آنجا می‌خرند. البته حضور رسمی بسیاری از برندهای ثبت شده و کسب‌وکارهای معتبر برای اطلاع‌رسانی و عرضه محصولات و خدمات جنبه دیگری است که در کشور ما نیز در این شبکه اجتماعی عکس‌محور وجود دارد.
تاثیرگذاری اینستاگرام
طبق بررسی‌های انجام شده و طبق گزارش‌های منتشر شده، 83درصد کاربران اینستاگرام معتقدند از طریق این شبکه اجتماعی از محصولات و خدمات برندهای مورد علاقه خود باخبر می‌شوند. این مساله نشان می‌دهد آنها اینستاگرام را به‌عنوان یک کانال ارتباطی به‌روز و شاید سریع‌تر از دیگر کانال‌های ارتباطی برای به‌دست آوردن آخرین اخبار مرتبط با برندهای مورد علاقه خود در نظر گرفته‌اند. البته در این گونه پژوهش‌ها فقط اطلاع‌رسانی مد نظر بوده و به ظرفیت‌های دیگر اینستاگرام مانند امکان خرید از طریق این شبکه اجتماعی اشاره نشده است. (این امکان در کشور ما به دلیل تحریم‌ها فعال نیست)
استوری اینستاگرام
سال 2016 اینستاگرام امکان ارسال استوری را به این شبکه اجتماعی اضافه کرد. امکانی که به کاربران اجازه می‌داد محتوایی را منتشر کنند که فقط 24 ساعت ماندگاری داشت. البته بعدها با اضافه شدن امکان‌هایلایت، کاربران توانستند استوری‌های خود را به‌صورت دسته‌بندی‌ شده ماندگار کنند. حدود نیمی از کاربران اینستاگرام از امکان استوری استفاده کرده‌اند و این یعنی 500 میلیون نفر از این امکان استفاده می‌کنند. با توجه به ماندگاری بالای استوری نسبت به پست در مواقعی که صفحه‌‌ها تعداد بالایی پست در روز دارند این امکان بستر مناسبی برای نمایش تبلیغات کاربران و برندهاست.
دنبال کردن برندها
اگر شما هم کاربر اینستاگرام باشید احتمالا حداقل یکی از برندهای مورد علاقه خود را دنبال کرده‌اید. طبق آمارهای منتشر شده از هر دو نفر کاربر اینستاگرام یکی از آنها حداقل یکی از برندهای مورد علاقه خود را دنبال کرده است. این یعنی 50درصد کاربران برندهای مورد علاقه خود را دنبال می‌کنند و اینستاگرام را بستر مناسبی برای بررسی اخبار و اطلاعات برند مد نظر خود می‌دانند. این آمار از چشم اینستاگرام نادیده گرفته نشده و این شبکه اجتماعی هر روز امکانات بیشتری را به صفحه‌های مرتبط با کسب‌وکار ارائه می‌دهد. برای تبدیل شدن صفحه کاربری شما به یک صفحه مخصوص کسب‌وکار فقط کافی است چند مرحله ساده را طی کنید تا بتوانید از امکانات رایگان صفحات کسب‌وکار استفاده کنید. بسیاری از کسب‌وکارها با قرار دادن شماره تماس و آدرس ایمیل خود این امکان را به کاربران می‌دهند تا بتوانند به‌راحتی از طریق همین شبکه اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کنند.
جذابیت و میزان علاقه‌ کاربران
در تعامل کاربران با صفحات شخصی یا صفحات مربوط به برندهای مختلف مساله جذابیت صفحه و میزان علاقه‌مندی کاربران از اهمیت خاصی برخوردار است. شبکه اجتماعی اینستاگرام یک شاخص را برای رتبه‌بندی و اندازه‌گیری میزان علاقه‌مندی کاربران به صفحات مختلف در نظر گرفته است. این عدد از محاسبه میانگین لایک و کامنت‌های ارسالی کاربران در تعامل با پست‌های ارسالی مختلف به‌دست می‌آید. کسب‌وکارها، افراد مشهور و بسیاری از برندها دنبال افزایش تعداد دنبال‌کننده و از طرف دیگر، افزایش میزان تعامل کاربران هستند. البته کاربران غیرواقعی، ربات‌ها و... تعداد دنبال‌کنندگان برخی از صفحات را غیرواقعی کرده‌اند، اما بررسی دقیق این صفحات و میزان تعامل کاربران می‌تواند معیار خوبی برای اثبات واقعی بودن کاربران دنبال‌کننده باشد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/98121/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردز حالا 150 میلیون کاربر ماهانه دارد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

مایکروسافت حجم آپدیت‌های ماهانه ویندوز 10 را به‌شدت کاهش داد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

گوشی خوش‌قیمت جدید اوپو از شارژ 100 وات پشتیبانی می‌کند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

اپل ظاهراً در تأمین نمایشگر OLED آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی روبه‌رو است

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!