سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

کپکام با بازسازی Resident Evil 3 بر لبه تیغ راه می‌رود نکات خواندني

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - ویجیاتو / بعد از به موفقیت رسیدن Resident Evil 2، همه چشم انتظار معرفی بازسازی Resident Evil 3 از سوی کپکام بودند. Resident Evil 3 با اینکه در زمان خودش بهترین نسخه سه‌گانه اصلی نبود اما به خاطر نمسیس تبدیل به یکی از خاص‌ترین و به یادماندی‌ترین بازی‌های نه تنها سری رزیدنت اویل بلکه تاریخ ویدیو گیم شد.
در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم
برای همین طبیعی است که الان وقتی در مورد معرفی بازسازی این نسخه صحبت می‌کنیم، خیلی‌ها هیجان زده شوند و تریلر معرفی بازی که دیروز در State of Play سونی منتشر شد را بارها ببینند. بارها دیدن این تریلر برای کسانی که بازی اصلی را تجربه کرده‌اند نکات جالبی داشت که شاید گیمرهای جوان‌تر خیلی متوجه آن‌ها نشدند.
نکاتی که واقعا نشان می‌دهد کپکام باز هم پایش را فراتر از یک بازسازی صرفا ساده گذاشته و اینطور به نظر می‌رسد، لیست تغییرات در بازسازی Resident Evil 3 حتی بیشتر از تغییراتی است که بازآفرینی نسخه دوم به خود دید. با این حال، ایجاد تغییرات اساسی عین راه رفتن بر لبه یک بوم است.
اما خب حالا با توجه به تریلر خیره‌کننده‌ای که از بازی دیدیم، بازسازی Resident Evil 3 قرار است از کدام سمت بوم بیفتد؟
خبر خوب اینجاست که به نظر می‌آید بیشتر این تغییرات در بازسازی قسمت سوم مثبت هستند. البته به جز یکی که در انتهای متن به سراغش می‌روم و احتمالا خودتان هم همین حالا می‌دانید که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنم.
اولین چیزی که در تریلر بازی نظرم را جلب کرد، تغییر در روند قصه‌گویی آن بود. بر اساس ساعت‌هایی که در دقایق ابتدایی بازی به نمایش‌ درآمدند، مشخص شد که همزمان بودن تایملاین بازی با وقایع Resident Evil 2 حفظ شده. با این حال، کپکام با حفظ این قضیه سعی نکرده نحوه روایت بازی را مثل نسخه اصلی نگه دارد. تریلر معرفی Resident Evil 3 با دویدن جیل در راهروهای یک خانه یا اداره‌ شروع می‌شد.
معلوم بود که او در حال فرار است و دلیل فرارش هم خیلی زود با افتادن یک موجود عظیم‌الجثه از سقف و شنیدن صدای استارز مشخص شد. بله نمسیس به دنبال عضو سابق استارز است اما این تعقیب و گریز ترسناک دقیقا در چه زمانی دارد اتفاق می‌افتد. اگر اشتباه نکنم و صحنه‌ای که بعد از رسیدن جیل به انتهای آن راهرو صرفا شبیه چیزی که در بازی اصلی دیده بودم نباشد، باید بگویم که این اتفاق مربوط به جایی است که Resident Evil 3 اورجینال از آن جا شروع می‌شد.
در Resident Evil 3 اصلی، شروع بازی با انفجار خانه‌ای بود که موج آن جیل را به درون یک کوچه پر از زامبی پرت می‌کرد. دلیل این انفجار و اینکه اصلا چرا جیل در آن ساختمان بوده، حتی تا انتهای بازی هم مشخص نمی‌شد. اما فکر می‌کنم که کپکام در بازسازی قسمت سوم به این موضوع توجه کرده و سعی داشته مشکل را برطرف کند.
احتمالا بهترین راه حل، نمسیس بوده و آن‌ها می‌خواهند با یک تعقیب و گریز هیجان انگیز مشکل شروع خط داستانی Resident Evil 3 اصلی را برطرف کنند. اما بعید به نظر می‌آید که بازی به محض شروع، به جدال جیل و نمسیس بپردازد و بدون شک در بازسازی Resident Evil 3 شاهد یک پرولوگ متفاوت نسبت به بازی اصلی خواهیم بود.
با توجه به تریلری که دیدم، احساسم بر این است که جیل قرار نیست دیگر یک کاراکتر با صلابت باشد که بعد از وقایع قسمت اول هیچ اتفاق خاصی برایش نیفتاده و دارد در راکون سیتی زندگیش را می‌کند. برای همین به نظرم منطقی است که بازی در دقایق ابتداییش به مشکلات روحی و روانی جیل، پس از فرار از عمارت اسپنسر بپردازد.
دلیلم هم برای طرح این موضوع، سکانسی از تریلر است که جیل در آن جلوی آینه ایستاده و خود را به چشم یک زامبی می‌بیند. این سکانس قطعا بی‌دلیل در تریلر جای داده نشده و این احتمال وجود دارد که جیل پس از اولین رویاروییش با زامبی‌ها و کشته شدن برخی از اعضای تیمش توسط آن‌ها، PTSD گرفته باشد.
اگر این موضوع واقعیت پیدا کند، قطعا با جیل ولنتاین شکننده‌تری نسبت به جیلی که در Resident Evil 3 اصلی با آن همراه بودیم، طرف هستیم. PTSD داشتن جیل هم در نوع خود می‌تواند جالب باشد. این کار، جدای از اینکه جیل را از یک شخصیت ساده به کاراکتری چند بعدی و واقعی‌تر تبدیل می‌کند، ممکن است روی گیم‌پلی و داستان بازی هم تاثیر بگذارد.
البته اینطور که در تریلر بازی دیدیم، مثل اینکه جیل قرار نیست تنها کاراکتر پردازش شده بازی باشد. برای مثال به نظر می‌رسد که برد ویکرز قرار نیست فقط حکم یک قربانی برای نمسیس را داشته باشد. برد در بازی اصلی مثل کم اهمیت‌ترین کاراکتر یک فیلم اسلشر بود که مرده و زنده‌اش برای کسی مهم نبود و همان ابتدای کار به دست نمسیس کشته می‌شد. اما اینطور که کپکام در تریلر بازسازی قسمت سوم به ما نشان داد گویا برای برد تصمیمات متفاوتی گرفته‌اند.
حداقل تغییر ممکن، اضافه شدن تایم اسکرین برد خواهد بود اما در بهترین شرایط کپکام با شخصیت پردازی و روایت قصه‌ای مناسب کاری می‌کند که پایان او از نظر احساسی برای مخاطب اهمیت زیادی پیدا کند. این قضیه شاید در مورد کاراکترهای دیگر هم مثل کارلوس، ویکتور و نیکولای هم صادق است و حتی ممکن است بازی به پیش‌زمینه خود نمسیس هم بپردازد. قطعا جالب می‌شود که در مورد نمسیس، یکی از بهترین باس‌های تاریخ ویدیو گیم، بیشتر بفهمیم.
البته به شرطی که حداقل توضیح خوبی برای چهره عجیب و نه چندان خوبش هم ارائه شود.
این همان بخش منفی ماجراست که در ابتدای متن برایتان گفتم. چهره نمسیس از موقعی که اولین پوستر بازی فاش شد، مدام سوژه بحث طرفداران بازی بوده. متاسفانه ظاهر جدید نمسیس با اینکه شباهت‌های بسیاری به چهره اورجینالش دارد اما واقعا آن چیزی نیست که طرفداران بازی انتظارش را داشتند.
بگذارید واضح‌تر صحبت کنم. انتظار ما از ظاهر تازه نمسیس چنین چیزی بود:
اما آن چه به دستمان رسید تقریبا چنین چیزی است:

شاید بخندید ولی واقعا نمسیس در بازسازی Resident Evil 3 عین محصولی است که از اینترنت خریده‌اید و وقتی به دستتان رسیده هیچ شباهتی به تصاویرش ندارد. ردیت همین حالا پر شده از تصاویر خنده‌داری که ظاهر تازه نمسیس را با آن‌ها مسخره می‌کنند. دلیلش هم دو چیز بیشتر نیست؛ دندان‌های بلند و صاف نمسیس و پیدا شدن سر و کله یک بینی کج و کوله در صورت او.
حالا شاید باز بشود با دندان‌های عجیب نمسیس که شباهت زیادی به دندان‌های زورگ دارند، کنار آمد اما واقعا دلیل اضافه شدن بینی به صورتش را متوجه نمی‌شوم. کپکام با اضافه کردن بینی رسما ماهیت خاص صورت نمسیس که بخیه‌های بزرگ روی چشم و لب و بینی بریده شده توصیف‌گر آن بودند را زیر سوال برده.
جالب اینکه شاید طراحان با خودشان فکر می‌کردند که وجود یک بینی کج و معوج می‌تواند ظاهر یکی از ترسناک‌ترین باس‌های دنیای ویدیو گیم را ترسناک‌تر هم بکند اما راستش را بخواهید آن‌ها باعث شدند تا همان تایرنت ترسناک به مضحکه دست کاربران اینترنتی بدل شود. با توجه به حجم بالای این انتقادات، بعید نیست نمسیس هم به سرنوشت سونیک دچار شود و کاربران کپکام را مجبور به بازطراحی او بکنند.
از آنجایی که تریلر منتشر شده از بازی خیلی روی ظاهر نمسیس مانور نمی‌داد بعید نیست این اتفاق بیفتد. به هر حال، بعد از طراحی عالی مستر ایکس طبیعی هم بود که انتظارات برای طراحی دوباره نمسیس بالا برود اما قطعا این چیزی هم نبود که طرفداران سری از کپکام انتظار داشتند.
در هر صورت نسخه بازسازی Resident Evil 3 پروژه مهمی است. بازی می‌تواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد و حتی از خیلی جهات بهتر از بازسازی قسمت دوم عمل کند. با توجه به کاگردانی خوب تریلر بازی هم انتظار می‌رود که چنین اتفاقی رخ دهد اما سوال اینجاست که آیا ظاهر بد نمسیس آنقدر مهم می‌شود که دیگر نتوانیم خوبی‌های بازی را ببینیم؟ نظر شما چیست؟

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/99169/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

مدل جدید گوشی ارزان گلکسی F15 سامسونگ عرضه شد

موج تعدیل نیرو به خالق هوش مصنوعی Stable Diffusion رسید

لحظه‌ای بزرگ در انتظار لپ‌تاپ‌های ویندوزی است

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد