سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تورنت چیست؟ آموزش دانلود فایل‌های تورنت استارت آپ

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - تورنت یک روش محبوب و کارآمد در زمینه دانلود و اشتراک‌گذاری فایل است. حدود 4 درصد از کل ترافیک اینترنت جهان از طریق اشتراک‌گذاری و دانلود فایل‌های تورنت در جریان است و نزدیک به 200 میلیون کاربر از پروتکل بیت‌تورنت استفاده می‌کنند.
برترین‌ها: تورنت یک روش محبوب و کارآمد در زمینه دانلود و اشتراک‌گذاری فایل است. حدود 4 درصد از کل ترافیک اینترنت جهان از طریق اشتراک‌گذاری و دانلود فایل‌های تورنت در جریان است و نزدیک به 200 میلیون کاربر از پروتکل بیت‌تورنت استفاده می‌کنند.
هرچند استفاده از تورنت از دیگر روش‌های دانلود و اشتراک‌گذاری فیلم، سریال، کتاب و هر نوع فایل دیگر پیچیده‌تر است، اما سرعت بالا و دسترسی به فایل‌های غیر رایگان باعث شده تا این پروتکل در کشور‌هایی که به نحوی از دسترسی به سرویس‌هایی پولی مثل نتفلیکس محروم هستند، به محبوبیت برسد.
تورنت چیست؟
تورنت یک سیستم اشتراک‌گذاری فایل بین کاربران اینترنتی است که با استفاده از آن می‌توان فایل‌های مختلف را به صورت همزمان دانلود و آپلود کرد. در واقع در زمان دانلود فایل از سرویس‌های تورنت، شما به کامپیوتر دیگر افراد متصل می‌شوید. در این بین کامپیوتر‌های دیگری نیز به سیستم شما متصل می‌شوند و به این صورت فایل‌های تورنت بین کاربران رد بدل می‌شود.
حجم اشتراکی بین سیستم‌های مختلف معمولا حدود 10 درصد است یعنی در صورت دانلود یک فایل 100 مگابایتی از تورنت، حجمی حدود 110 مگابایت از اینترنت شما مصرف می‌شود. بسیاری از کاربران بین‌المللی تورنت برای کمک به اشتراک‌گذاری فایل‌ها گاهی یک فایل را هزاران بار در اختیار دیگر کاربران قرار می‌دهند.
تورنت برخلاف سایت‌های دانلود فیلم، از سرور‌های اختصاصی برخوردار نیست و هر کاربر به عنوان بخشی از چرخه اشتراک‌گذاری فایل، نقش خود را ایفا می‌کند. فایل‌های تورنت قابل دانلود در سایت‌ها نیز تنها به اطلاعات دقیق و آدرس‌های مدنظر تورنت‌ها اشاره دارند و حجمی از فایل دانلودی را در خود جای نداده‌اند.

برنامه‌های دانلود تورنت
برنامه‌های زیادی برای دانلود تورنت در سیستم‌عامل‌های مختلف وجود دارد. برنامه‌هایی که هر کدام دارای خصوصیات مثبت و منفی خاص خود هستند. qBittorrent را می‌توان بهترین برنامه دانلود تورنت در سیستم‌های دسکتاپ دانست. این برنامه از تنظیمات پیچیده و قدرتمندی برای تمامی خصوصیات دانلود و اشتراک‌گذاری در این پروتکل برخوردار است.
uTorrent نیز برنامه رسمی پروتکل تورنت است که به دلیل تبلیغات بسیار زیاد، از محبوبیت کمتری برخوردار است. هرچند این برنامه علاوه بر ویندوز، در اندروید نیز در دسترس است و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کاربران موبایل باشد.

jstorrent lite یک برنامه تحت وب و جاوا اسکریپت است که می‌توان آن را در تمامی سیستم‌های دارای مرورگر کروم به صورت یک افزونه نصب کرد. هرچند نسخه رایگان این برنامه، محدودیت 20 دانلودی دارد، اما می‌توان با یک بار حذف و نصب دوباره، این محدودیت را پشت سر گذاشت.
برنامه‌های دیگری مثل Transmission، Vuze و Deluge نیز در بین کاربران محبوب هستند که البته امکانات کمتری را در برابر برنامه‌ای مثل qBittorrent ارائه می‌دهند.
بعد از نصب برنامه دانلود تورنت، شما باید محل دانلود، سرعت دانلود، آپلود و تعداد کانکشن را در برنامه مد نظر خود مشخص کنید. با انجام این تنظیمات کم و بیش ساده می‌توانید شروع به دانلود فایل‌های تورنت کنید.

جستجو فایل‌های تورنت
بعد از دانلود برنامه مورد نظر شما برای دریافت فایل‌های تورنت، نیاز به سایت یا موتور جستجویی برای دریافت فایل است. تعداد زیادی سایت در زمینه ارائه فایل‌های تورنت فعالیت می‌کنند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
torrentz2 یک موتور جستجو فایل‌های تورنت است که می‌تواند بیش از 15 سایت مختلف دانلود تورنت را در خود جای دهد. با جستجوی این عبارت در گوگل و مراجعه به این سایت می‌توانید به تعداد زیادی فایل ویدیویی، موسیقی و کتاب‌های آموزشی دسترسی داشته باشید.
zooqle یک موتور جستجو اختصاصی تورنت است که بیشتر بر روی سریال و فیلم تمرکز دارد. این موتور جستجو در صفحه اصلی خود، جدیدترین سریال‌ها و فیلم‌های دانلود شده را در اختیار شما قرار می‌دهد.

The Pirate Bay کامل‌ترین مجموعه فایل‌های تورنت است که در سال‌های اخیر با شکایات کشور‌ها و دولت‌های مختلف برای زیر پا گذاشتن قوانین کپی‌رایت روبرو شده. این موضوع البته باعث نشده تا فعالیت The Pirate Bay متوقف شود، بلکه تنها آدرس این سایت در بازه‌های زمانی مختلف، در حال تغییر است.
rarbg یک وب‌سایت مشهور دانلود فیلم و سریال است که فایل‌های تورنت را در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد. هرچند این وب‌سایت معمولا به آی‌پی‌های ایرانی روی خوش نشان نمی‌دهد.
از دیگر وب‌سایت‌های مشهور دانلود تورنت می‌توان به 1337X، Torlock، YTS، Torrent Download، LimeTorrents، Popcorn Time، ETTV و fossbytes اشاره کرد.

فایل تورنت یا لینک مگنت
با مراجعه به سایت‌های تورنت، ورود به صفحه دانلود و پشت سر گذاشتن تعداد زیادی تبلیغات خسته کننده، سرانجام به قسمتی می‌رسید که بین دانلود فایل و کلیک بر روی Magnet Link باید یکی را انتخاب کنید.
در صورتی که فایل را به صورت دستی دانلود کنید، باید فایل مربوطه را به برنامه تورنت منتقل کنید. دانلود مگنت، اما ساده‌تر است و با یک کلیک ساده تورنت به لیست دانلود‌های برنامه شما اضافه می‌شود.
به این موضوع باید دقت داشت که تنها چند برنامه مشهور و معرفی شده در این مقاله، از مگنت لینک پشتیبانی می‌کنند و در صورت عدم پشتیبانی باید به ناچار از گزینه دانلود فایل استفاده کرد.

خصوصیات یک تورنت خوب
فایل‌های تورنت زیادی در سطح اینترنت است که ممکن است از پشتیبانی‌های کامل برخوردار نباشد یا حتی به ویروس و بد‌افزار آلوده باشد. یکی از ساده‌ترین راه‌های تشخیص فایل‌های تورنت با کیفیت، دقت در امتیاز داده شده به تورنت و تعداد کامنت‌های مثبت است.
در نظر داشته باشید که اگر از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنید، بهتر است حتما یک آنتی‌ویروس قدرتمند را در کنار برنامه تورنت قرار دهید. آنتی‌ویروسی که در کمترین زمان ممکن پس از دانلود، فایل‌های تورنت رو آنالیز و بررسی کند.
تعداد Seeders که در برنامه تورنت مشاهده می‌کنید، نشان‌دهنده اشخاصی است که به صورت همزمان، فایل دانلودی را در فولدر تورنت خود ذخیره کرده‌اند یا در حال دانلود این فایل هستند. هرچه تعداد کاربران یک فایل بیشتر باشد، سرعت دانلود نیز بیشتر است.
به این موضوع دقت داشته باشید که در صورت محدود کردن سرعت آپلود، سرعت دانلود شما به حداکثر 10 برابر سرعت محدود شده خواهد رسید. برای مثال اگر سرعت آپلود را روی 10 کیلوبایت در ثانیه تنظیم کنید، سرعت دانلود نیز حداکثر به 100 کیلوبایت در ثانیه خواهد رسید.

امنیت استفاده از تورنت
هرچند ممکن است فایل‌های تورنت دانلودی ویروسی باشند، اما باز هم نمی‌توان امنیت این پروتکل را زیر سوال برد. درواقع اگر یک فایل ویروسی تورنت به سیستم شما راه‌پیدا کند، مقصر اصلی این موضوع شما هستید که در هنگام دانلود، از منابع مطمئن استفاده نکرده‌اید.
درست مثل تمامی فایل‌های موجود در اینترنت، تورنت نیز ممکن است با بدافزار و ویروس همراه باشد. ویروس‌هایی که فایل‌های دیگر سیستم شما را هدف می‌گیرند. از سوی دیگر، اما اغلب برنامه‌های مشهور دانلود تورنت متن‌باز و بسیار امن هستند و دسترسی خاصی به دیگر فایل‌های سیستمی و شخصی شما ندارند.
میزان دسترسی برنامه‌های تورنت به فایل‌های شخصی شما، در قسمت تنظیمات برنامه قابل دسترسی است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم که فایل‌های بسیار مهم را در حافظه‌ای غیر از حافظه اصلی دستگاه نگهداری کنید.

تورنت و حجم اینترنت
یکی از مسائل بسیار مهم در استفاده از تورنت، توجه به حجم اینترنت مصرفی است. برای مثال اگر یک سریال یا فیلم را دانلود کردید، برنامه تورنت را باز گذاشته‌اید و مشغول دیدن فیلم هستید، این برنامه به صورت خودکار، فایل دانلودی را بر روی دیگر سیستم‌ها آپلود می‌کند و حجم اینترنت شما را مصرف خواهد کرد.
بهتر است پس از دانلود فایل‌ها، برنامه تورنت را ببندید یا فایل دانلود شده را به فولدری جدید منتقل کنید. در این حالت برنامه دانلود تورنت به فایل دسترسی نخواهد داشت و شما نیز با مشکل خاصی در زمینه حجم اینترنت روبرو نخواهید شد.
هرچند باید به این موضوع اشاره کنیم که به طور کلی دانلود فایل تورنت در مقابل فایل‌های عادی اینترنت، حجم بیشتری از اینترنت شما را مصرف خواهد کرد. یا این حال دسترسی به فایل‌های خاص در این پروتکل آنقدر با اهمیت است که می‌توان این میزان مصرف بیشتر را نادیده گرفت.

آیا استفاده از تورنت قانونی است؟
تورنت در اغلب کشور‌های جهان، غیر قانونی نیست، اما با این حال ممکن است اشتراک‌گذاری بعضی از فایل‌ها به صورت غیر قانونی صورت بگیرد. برای مثال اگر در کشور آمریکا یک فیلم یا سریال را از طریق فایل تورنت دانلود کنید، درواقع قوانین کپی‌رایت را زیر پا گذاشته اید و احتمالا شامل جریمه و زندان خواهید شد.
تورنت در ایران نیز به صورت عمده مورد استفاده قرار میگیرد و استفاده از آن نیز شامل تمامی قوانینی می‌شود که فایل‌های عادی اینترنت نیز مورد استفاده قرار می‌دهند. استفاده از فایل‌های تورنت به صورت ناشناس صورت می‌گیرد، اما باز هم امکان ردگیری و پیگیری دولت‌ها وجود دارد و بهتر است پیش از استفاده از تورنت در کشور‌های مختلف، قوانین مرتبط با تورنت را مطالعه کنید.
سهیل بالینی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/99959/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

شیائومی 15 قبل از همه گوشی‌های دیگر به تراشه 2024 کوالکام مجهز می‌شود

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی

«متاورس» بازگشته است

قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

مدل‌های ریفربیشد سری گلکسی S23 سامسونگ با قیمت ارزان‌تر رسما عرضه شد

ویدیو واقعی پیکسل 8a لو رفت

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

متا سیستم‌عامل هدست‌های کوئست را در دسترس سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ساخت دستگاهی برای تولید برق از عرق بدن

تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان 2025 را خریداری می‌کند

اجرای آزمایشی برای اثبات قانون اول نیوتون

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

اطلاعات بیشتری از ردمی 13 5G فاش شد؛ ظرفیت باتری و سرعت شارژ

شببه‌سازی صحنه جالب از برخورد دو سیاهچاله!!

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

برخی از مشخصات سری Nova 13 هواوی فاش شد

محقق ایرانی کارایی توربین بادی را 10 درصد افزایش داد

افزایش سطح آنتی‌اکسیدان‌ گوجه فرنگی با نانوحباب هیدروژن

رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر

ژاپن به تاکتیک‌های تجاری گوگل معترض شد

زمان حدودی رونمایی ناتینگ فون 3 لو رفت

کلید موفقیت آیفون 16 در دستان بدترین آیفون تاریخ

نسل جدید ربات انسان‌نمای اطلس رونمایی شد

استفاده از این اپلیکیشن، گوشی های قدیمی سامسونگ را نابود می‌کند

ویدیویی از کاوشگرِ کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می‌دهد

اپل ویژن پرو در برزیل برای جراحی شانه به‌کار گرفته شد

کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا، مکانیسم نوآورانه دوربین آن را نشان می‌دهد

گوگل چگونه دوربین گوشی‌هایش را در آزمایشگاهی مخفی بررسی می‌کند؟