سیاست و بازاریابی
بازاریابی موبایلی چیست؟
چهارشنبه 4 دي 1398 - 10:57:24
سیاست و بازاریابی - روزی 2 ساعت و 57 دقیقه، میانگین استفاده از موبایل در بین مردم آمریکاست. حالا این عدد در مورد مردم کشورمان چقدر است نمی‌دانیم (!) ولی کمی دور و بر خودمان را نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بعید است از این عدد کمتر باشد!
برای بازاریابی موبایلی تعاریف مختلفی وجود دارد که ساده‌ترین تعریف بازاریابی موبایلی این است که:
بازاریابی موبایلی ، به تمامی اقدامات بازاریابی می‌گویند که مخاطب را با استفاده از تلفن همراهش هدف می‌گیرند.
بازاریابی موبایلی یکی از شاخه‌های بازاریابی دیجیتال است. تبلت، PSP (همان کنسول دستی پلی‌استیشن) و PDA هم (در بحث ما) موبایل محسوب می‌شود. مردم چگونه از تلفن همراه استفاده می‌کنند؟
طبق تحقیق comScore, Inc ، مردم از تلفن همراه‌شان به این صورت استفاده می‌کنند:

74 درصد، با موبایلشان پیام متنی می‌دهند (SMS، تلگرام و…). 50 درصد، با موبایلشان اپلیکیشن دانلود می‌کنند (و خب بعد از دانلود، استفاده هم می‌کنند!). 49 درصد، از مرورگر (Browser) موبایلشان استفاده می‌کنند. 36 درصد از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند (دقت کنید که تلگرام را حساب نکرده است). 33 درصد، با موبایلشان بازی می‌کنند. 26 درصد، با موبایلشان موسیقی گوش می‌دهند.
نکته: در مورد 36 درصدی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند دقت کنید که تلگرام در خارج از ایران به اندازه ما محبوبیت ندارد و آن‌ها بیشتر از واتس‌اپ برای پیام رسانی استفاده می‌کنند که قاعدتا یک شبکه‌ی اجتماعی محسوب نمی‌شود .
اصلی‌ترین روش‌های بازاریابی موبایلی
تبلیغات پیامکی ( SMS ): یک سیم‌کارت ایرانسل بخرید، خودتان می‌فهمید تبلیغات پیامکی چیست! ارسال Notification به موبایل: به اپلیکیشن‌های پرمخاطب پول می‌دهید تا برای مخاطبانشان یک نوتیفیکیشن ارسال کند (که محتوای این نوتیفیکشن، تبلیغ کالا، خدمات، وب‌سایت و… شماست). تبلیغات بنری موبایلی: بنرهایی در داخل اپلیکیشن برای مخاطبان اپ، به نمایش گذاشته می‌شود. تبلیغات ویدیویی موبایلی: از مخاطب تقاضا می‌شود که (مثلا) برای رفتن به مرحله بعد بازی، باید یک ویدیوی 8 ثانیه‌ای را تماشا کند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/100463/بازاریابی-موبایلی-چیست؟
بستن   چاپ