سیاست و بازاریابی
فرهنگ کسب و کار و تجارت در ایتالیا
شنبه 7 دي 1398 - 01:04:52
سیاست و بازاریابی - فرآیند جهانی شدن در حال رخ دادن است و هر روز کشورهای مختلف دنیا بیشتر به هم شبیه می شوند، اما به هر حال ملل هنوز هم برخی ویژگیهای منحصر به فرد خود را کم و بیش حفظ کرده اند، ویژگیهایی که بر فرهنگ کسب و کار هم تاثیر می گذارند. در اینجا به فرهنگ کسب و کار و برخی آمارهای کوتاه پیرامون ایتالیا این کشور اروپایی می پردازیم.
ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است. این کشور از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنیا در دریای مدیترانه تشکیل شده است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه یافته است و جزو هشت کشور صنعتی محسوب می‌شود. نکته جالب در مورد نقشه کشور ایتالیا شباهت آن با چکمه می‌باشد.
آمار کلی کشور ایتالیا
مساحت: 301338 کیلومتر مربع (رتبه 71 در میان کشورهای جهان)
جمعیت: 60 میلیون و 500 هزار نفر (رتبه 23 در میان کشورهای جهان)
تراکم جمعیت: 200 نفر در کیلومتر مربع (رتبه 54 در میان کشورهای جهان)
امید به زندگی: مردان 77 سال – زنان 84 سال
درصد افراد باسواد: 98 درصد
میزان طلاق در 1000 نفر: 8/0 نفر.
آمار اقتصادی
واحد پول: یورو
تولید ناخالص ملی: 2118 میلیارد دلار – سرانه 35435 دلار
اشتغال: کشاورزی 5 درصد - صنعت 32 درصد - خدمات 63 درصد - بیکاری 9 درصد
صادرات عمده: پارچه و منسوجات - انواع کفپوش – ماشین‌آلات صنعتی - مواد شیمیایی- خوراکی و آشامیدنی و تنباکو
مقاصد صادرات: آلمان 14 درصد - فرانسه 13 درصد - آمریکا 8 درصد - انگلستان 7 درصد - اسپانیا 7 درصد - سایر کشورهای اتحادیه اروپا 25 درصد
میزان صادرات به جهان: 1/566 میلیارد دلار
واردات عمده: محصولات مهندسی - وسایل حمل و نقل – حامل‌های انرژی – مواد غذایی و معدنی
منابع واردات: آلمان 18 درصد - فرانسه 11 درصد - هلند 6 درصد - انگلستان 5 درصد - آمریکا 4 درصد - سایر کشورهای اتحادیه اروپا 24 درصد.
میزان واردات از جهان: 8/566 میلیارد دلار
کشور ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که در بسیاری موارد بی‌شباهت به ایران نیست. این کشور همان‌قدر در هنر و ادبیات غرب تاثیرگذار بوده است که ایرانیان در فرهنگ شرق. جز شباهت‌های فرهنگی، روان‌شناسی اجتماعی هر دو کشور ویژگی‌هایی مشابه هم را نشان می‌دهد.
از نظر سنت ساختار بهره‌وری، ایتالیا به داشتن تعداد زیادی شرکت کوچک معروف است. با توجه به طبیعت محصول، شرکت‌های کوچک ایتالیایی روی بخش‌های قدیمی ‌متمرکز و سطح تکنولوژی آن‌ها در حد متوسط است.
کشور ایتالیا یکی از نمونه‌های بارز شناخته شده جهانی در عرصه حفاظت از میراث معنوی است. ایتالیا با وجود وفور میراث معنوی ملموس و آثار فاخر هنری و معماری در یکی از سرزمین‌های تاریخی جهان، توجه به باز‌شناسی میراث معنوی ناملموس را به عنوان پشتوانه و پس زمینه پاسداری از میراث فرهنگی و هنری ملموس در دستور کار برنامه‌ریزی و مدیریت فرهنگی کشور قرار داده است.
ایتالیا دارای یکی از گنجینه‌های بسیار عظیم فرهنگی است که حفاظت از آن پایه برنامه فرهنگی در این کشور است. ایتالیا برنامه مدیریت فرهنگی را بر اساس حفاظت از منظومه گنجینه‌های فرهنگی و خوشه‌های میراث ملموس و ناملموس فرهنگی قرار داده است و آن را مجموعه اقدامات منظم و برنامه‌ریزی شده‌ای می‌داند که گنجینه‌های موجود را در خوشه‌ها و صورت‌بندی‌های مرتبط با یکدیگر، برای دستیابی به اهداف کشور قرار می‌دهد.
فرهنگ کسب و کار در ایتالیا
در این هفته که به بررسی مجزای کشور ایتالیا اختصاص داده شده است، اطلاعات جامعی پیرامون فرهنگ تجاری و فضای کسب و کار این کشور ارائه می‌شود که می‌تواند یاریگر شما در تعامل موثر‌تر با مشتریان و شرکای ایتالیایی باشد. هرچند هر کدام از زیررده‌ها بر یک زمینه خاص در فرهنگ کسب و کار در ایتالیا تمرکز دارد، پیشنهاد می‌شود این بخش‌ها به ترتیب چاپ مورد بررسی قرار گیرند.
ممکن است پس از مطالعه این بخش پیرامون فرهنگ کسب و کار ایتالیا، به مطالعه فرهنگ تجاری سایر کشورهایی که با آن‌ها سر و کار دارید، احساس نیاز کنید. در آینده نزدیک این کشور‌ها نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 30 بهمن 1389 ترجمه کوشان غلامی

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/102104/فرهنگ-کسب-و-کار-و-تجارت-در-ایتالیا
بستن   چاپ