سیاست و بازاریابی
بررسی تبلیغ لیپتون برای Ice Tea
سه شنبه 10 دي 1398 - 03:01:23
سیاست و بازاریابی - در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و ... باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید.
تبلیغ تلویزیونی لیپتون
برای مشاهده تیزر تبلیغاتی به ادامه مطلب بروید
احتمالاً لیپتون تنها برند اسکاتلندی شناخته شده در ایران است ! حتی اگر ندانید که لیپتون یک برند اسکاتلندی است ولی حتماً با این برند آشنایی دارید. موفقیت این برند تا حدی است که بسیار از مردم ایران پس از سالها هنوز چای کیسه ای (به عنوان یک محصول) با نام چای لیپتون (به عنوان یک برند) صدا می زنند !
یکی از نکات قابل توجه در مورد لیپتون، تمرکز این برند بر روی چای است. برخلاف بسیاری از برندهای دیگر در زمینه نوشیدنیهای غیر الکلی که می توانیم گستره وسیعتری از محصولات را ببینیم، در لیست محصولات لیپتون جز انواع چای فرآوری شده محصول دیگری یافت نمی شود و شاید یکی از دلایل موفقیت این برند و میزان نفوذش همین تمرکز بر بازار باشد. بررسی دقیق تر محصولات لیپتون در بازار نشان می دهد که این محصول در میان محصولات با قیمت متوسط ارزیابی می شود (این ارزیابی در سطح بین المللی است نه بازار ایران).
تبلیغ تلویزیونی پیش رو که صرفاً به معرفی یخ چای (Ice Tea) شرکت لیپتون پرداخته است از ایده اصلی بسیار ساده و ابتدایی بهره گرفته است. فردی که حجم بالایی از کارها را در شرکت دارد، با نوشیدن یخ چای لیپتون، برای لحظاتی محیط خسته کننده کار برایش به یک فضای شاد و پرهیجان تبدیل می شود.
اما در مورد بازار Ice Tea نکته جالبی وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که حدود 60% مردم بدون آن که Ice Tea را آزمایش کرده باشند، ادعا می کنند که طعم آن را دوست ندارند ! لیپتون پیش از نمایش این تبلیغ، کمپین تبلیغاتی را پیام محوری Don’t knock it ‘til you’ve tried it پیاده کرد که توانست کمی از نگرش منفی نسبت به این محصول استراتژیک لیپتون بکاهد و در واقع این تبلیغ کوتاه و ساده در ادامه کمپین تبلیغاتی مذکور اجرا شده است.
Advertising Agency: DDB, Paris, France
Creative Directors: Nick Bell, Pierrette Diaz, Matthieu Elkaim
Copywriter: Francois Guyomard
Art Director: Nicolas Berthier
Agency Producer: Lucinda Ker
Account Supervisors: Aimée Betancourt, Magali Heberard, Philippe Berthelot
Strategic Planner: Alexandra Evan
Advertiser"s Supervisors: Rebecca Mueller, Anthony Barr, Mark Olney
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.
دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/103464/بررسی-تبلیغ-لیپتون-برای-Ice-Tea
بستن   چاپ