سیاست و بازاریابی
اپیک گیمز آمار مالی خود در سال 2019 را منتشر کرد
سه شنبه 24 دي 1398 - 23:34:10
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - گیم فا / فروشگاه اپیک گیمز که توانست در سال اخیر خود را به عنوان رقیب جدی استیم ثابت کند، برخی آمار و ارقام مربوط به سال 2019 را منتشر کرد که قسمت‌های مختلف عملکرد مالی این فروشگاه را برملا کرد.
در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم
این فروشگاه در سال 2019 توانست 108 میلیون مشتری به خود جذب کند که این 108 میلیون در مجموع 680 میلیون خرج خرید بازی کرده‌اند. 251 میلیون دلار از این رقم، صرف بازی‌های Third-Party و بسته‌های الحاقی شده است که یعنی سهم اصلی مختص به بازی Fortnite است. جالب‌تر اینجاست که این 251 میلیون دلار، ورای سهم فروشگاه اپیک گیمز بوده است و در واقع این بازی‌سازان بوده‌اند که 251 میلیون دلار از طریق فروشگاه اپیک گیمز در سال 2019 درآمد داشته‌اند.
اپیک رده‌بندی دقیق بهترین بازی‌ها از نظر فروش را منتشر نکرد، هر چند اعلام کرد که بازی‌های World War Z، Borderlands 3، The Division 2، Control، Metro Exodus، The Outer Worlds، Dauntless، Satisfactory و Untitled Goose Game جز بهترین‌ها بوده‌اند.
اپیک 73 بازی رایگان در سال 2019 عرضه کرد که در مجموع 200 میلیون نسخه از این بازی‌ها توسط بازی‌بازان خریداری شد. اپیک اعلام کرده است که برنامه‌ی عرضه‌ی یک بازی رایگان به صورت هفتگی در سال 2020 هم ادامه خواهد داشت. رئیس کل اپیک، آقای تیم سوئینی (Tim Sweeney) اعلام کرد که اپیک قصد تغییر سیاست‌هایش جهت جذب مشتری را ندارد و اینکه فروش بازی‌های Third-Party در این فروشگاه، 60 درصد بیش از حد پیش‌بینی شده بوده است:
درآمد بازی‌های Third-Party از طریق فروشگاه اپیک گیمز، چیزی حدود 60 درصد بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه‌ی ما است. همچنین سرعتی که بازی‌بازان از بازی‌های رایگان ما استقبال کردند، بسیار بیش از حد انتظار ما بود.
استیو الیسیون (Steve Allison)، مدیر برنامه‌های فروشگاه اپیک گیمز، اعلام کرد که 90 درصد بازی‌های جدید در این فروشگاه انحصار این فروشگاه هستند. علی‌رغم این رقم، این شرکت قصد ندارد تا این رقم را کاهش دهد. در واقع، الیسون می‌گوید که 90 درصد درآمد بازی‌های Third-Party در سال 2019 را انحصاری‌های اپیک تشکیل داده‌اند. وی گفت:
بازی‌های انحصاری، آن هم وقتی سال 2019 را به گونه‌ای آغاز می‌کنید که 90 درصد بازار توسط رقیب مستقیم‌تان تصاحب شده، بسیار حیاتی هستند. کسب بازی‌های انحصاری به این معنا است که می‌توانیم سرمایه‌ی بیشتری را خرج بازار کنیم، بازی‌های رایگان بیشتری به کاربرها ارائه دهیم و مشتری‌های بیشتری جذب کنیم.
نظر شما چیست؟ آیا اپیک گیمز می‌تواند استیم را وادار به تقسیم مساوی بازار کند؟

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/105936/اپیک-گیمز-آمار-مالی-خود-در-سال-2019-را-منتشر-کرد
بستن   چاپ