سیاست و بازاریابی
مایکروسافت سهم خود را برای حل «بحران فوری اقلیمی» ادا می‌کند
جمعه 27 دي 1398 - 13:47:26
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / بعد از آنکه ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت شرایط کنونی را «بحران فوری اقلیمی» خواند شرکت تحت مدیریت او تمام تلاش خود را به کار گرفت تا سهمش را برای حل این بحران ادا کند و در همین راستا اعلام کرده که حتی یک گام از فعالیت بدون کربن نیز فراتر می رود. نادلا روز گذشته وعده داد که تصاعدات گازهای گلخانه ای مایکروسافت تا سال 2030 منفی می شوند و در نهایت تا سال 2050 کلیه گازهای گلخانه ای که به واسطه فعالیت هایش [از زمان تاسیس تا امروز] به جو زمین وارد شده را جبران نماید.
نادلا در جریان کنفرانس خبری خود در این رابطه گفت:
امروز ما تعهد می دهیم که تا سال 2030 سطح تولیدات کربنی مان منفی شود. تا سال 2050 نیز تمام کربنی که از سال 1975 (سال تاسیس مایکروسافت) تا امروز وارد محیط زیست کرده ایم را از بین ببریم.
در سال 2012 کربن از فعالیت های مایکروسافت حذف شد اما این شرکت حالا تلاش دارد پای را یک گام فراتر بگذارد و برای مثال با گسترش مقیاس فعالیت های زیست محیطی اش نتنها تصاعداتی که به شکل مستقیم تولید می کند بلکه تصاعدات ایجاد شده به واسطه مصرف انرژی و همچنین تصاعدات تامین کنندگان خود را هم به صفر برساند. رقمی که امروز برابر با 16 میلیون تن است.
این شرکت همچنین یک میلیارد دلار را در یک صندوق نوآوری اقلیمی که هدفش کاهش تصاعدات کربنی است سرمایه گذاری کرده است.
فشارهای اجتماعی روی شرکت ها برای کاهش تصاعدات گازهای گلخانه ای مرتبا در حال افزایش است هرچند که این فشارها همواره هم با الزامات قانونی یا حمایت سیاسی دولت ها همراه نیست. آتش سوزی های گسترده و ادامه دار در استرالیا چندی است که مسئله تغییرات اقلیمی را در کانون توجه قرار داده است و حالا دانشمندان تلاش دارند صدای اعتراض خود را در مورد آنچه «وضعیت اضطراری اقلیمی» می خوانند به گوش مقامات مسئول برسانند.
نادلا در صحبت های خود پیرامون این وعده گفت:
[روی این مساله] یک اجماع علمی وجود دارد. جهان حالا با بحران فوری تغییرات اقلیمی روبروست. علم به ما می گوید اگر تصاعدات را محدود نکنیم باید منتظر عواقب بدی باشیم.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/106132/مایکروسافت-سهم-خود-را-برای-حل-«بحران-فوری-اقلیمی»-ادا-می‌کند
بستن   چاپ