سیاست و بازاریابی
شبکه اجتماعی محبوب TikTok وارد صنعت گیم می‌شود
چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 09:40:16
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - ویجیاتو / شرکت چینی ByteDance و باارزش‌ترین استارت‌آپ دنیا، که توانسته با شبکه اجتماعی مخصوص ویدئوهای کوتاه TikTok بیش از 500 میلیون کاربر از سرتاسر دنیا جذب کند، قصد دارد به طور جدی وارد صنعت گیم شود. طبق گزارشات منتشر شده آن‌ها حتی قرار است در همین سال دو بازی منتشر کنند.
سایت Bloomberg گزارش می‌دهد که بایت‌دنس قصد دارد یک بخش تمام عیار گیمینگ با تمرکز روی «بازی‌های هاردکور یا غیرکژوال» تاسیس کند. طبق این گزارش، این بخش گیمینگ با این که تازه شروع به کار کرده، همین الان هم شامل بیش از هزار کارمند می‌شود و قرار است بهار امسال دو بازی منتشر کند. این بازی‌ها قرار است در سبک MMORPG و با المان‌های فانتزی چینی باشند و قرار است بازار موبایل را نیز هدف قرار دهند.
بایت‌دنس در چند ماه گذشته بدون سر و صدا مشغول خریداری استودیوهای گیمینگ، کسب حق انتشار انحصاری عناوین بازی و استخدام نیروهای باتجربه بوده است. یکی از این نیروها Wang Kuiwu از استودیوی متخصص ساخت بازی‌های MMORPG چینی Perfect World Games است.
بایت‌دنس با یوزربیس بسیار بزرگی که جمع کرده، می‌تواند مهره‌ای کلیدی در بازار گیمینگ چین و رقیبی جدی برای امپراطوری تنسنت باشد. دنیل احمد، تحلیلگر Niko Partners، در این باره این گونه نوشته است:
با جا انداختن خود به عنوان یک رهبر در ویدئوهای کوتاه و با بیش از یک میلیارد کاربر در میان تمام برنامه‌هایش، بایت‌دنس حالا مشغول ساخت چندین استودیوی بازی‌سازی و استخدام نیروهای باتجربه است. با یوزربیس عظیم و جهانی و سرمایه‌گذاری روی گیمینگ می‌تواند امسال آن‌ها را به یک مهره مهم در فضای گیمینگ تبدیل کند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/106696/شبکه-اجتماعی-محبوب-TikTok-وارد-صنعت-گیم-می‌شود
بستن   چاپ