استفاده از صدای مومیایی 3000 ساله در بازیهای ویدیویی
يکشنبه 6 بهمن 1398 - 09:52:23
آخرین خبر فناوری
|
|
سیاست و بازاریابی - زومجی / دانشمندان موفق شدهاند که با استفاده از فناوری روز صدای یک مومیایی 3000 ساله را بازسازی کنند که میتوان از آن به عنوان یک افکت صدایی در بازیهای رایانهای استفاده کرد. در تولید رسانه، دیرزمانیست که از اشیاء و روشهای مختلف برای تولید صداهای منحصر به فرد استفاده میشود. هنر ساخت این صداها، صداسازی یا Foley نامیده میشود که در آن، هنرمندان سعی میکنند که صداهایی برای محتوای مورد نظر تولید کنند. بهطور مثال، در Star Wars از یک توپ دیسکو برای ساخت صدای غلتیدن BB-8 روی سطح شنی یک سیاره استفاده شده بود و صدای بیگانهها را هم در بازی Halo: Infinite، یک سگ نژاد پاگ تولید کرده است! در دنیای سورئال هنر امروز، میبینیم که صداسازان از روشهایی عجیب برای تولید صداهای بسیار ساده در بازیهای ویدیویی استفاده میکنند. در یکی از جالبترین این موارد، دانشمندان بهصورت موفقیتآمیزی توانستهاند یک مدل پرینت سه بُعدی از لولهی هوایی (نای) یک مومیایی سه هزار ساله بهنام نسیآمون را بازسازی کنند. این پرینت با قراردادن نسیآمون در یک دستگاه CT Scan و ثبت شکل لولهی هوایی او، انجام شد. این دانشمندان در مرحلهی بعدی مدل سه بُعدی را به یک حنجرهی الکترونیک متصل کردند که نتیجه، بازسازی صدای این راهب مصری بود. البته استفاده از پیکر یک راهب 3000 ساله بدون حواشی خود نبوده است. ممکن است حتی بعضیها ترس از طلسم شدن با صدای نسیآمون در بازی را داشته باشند! به هرحال، بهنظر میرسد که این صدا برای استفاده در یک بازی ویدیویی بسیار مناسب باشد؛ تصور کنید که در حال بازی هستید و با شنیدن یکی از افکتهای صدایی، میدانید که این صدا مربوط به یک مومیایی 3000 ساله است! باید صبر کرد و دید که این افکت در کدام بازیها استفاده میشود.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/107076/استفاده-از-صدای-مومیایی-3000-ساله-در-بازیهای-ویدیویی
|