سیاست و بازاریابی
5 چیزی که پرچمدار بعدی موتورولا برای رقابت با رقیبانش نیاز دارد
دوشنبه 21 بهمن 1398 - 12:09:25 PM
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - 5 چیزی که پرچمدار بعدی موتورولا برای رقابت با رقیبانش نیاز دارد 4
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6055327
١٥٠
٠
آی تی رسان / ما سال‌هاست که یک گوشی پرچمدار واقعی از موتورولا ندیده‌ایم. آخرین دستگاه شرکت که این ویژگی را داشت موتو Z2 Force بود که در سال 2017 معرفی شد؛ در حالیکه همه هندست‌های بعد از آن، یا از پردازنده‌‌های میان‌رده استفاده کردند یا از چیپست‌های پرچمدار سال قبل‌شان.
خوشبختانه این شرکت در دسامبر 2019 اعلام کرد که تصمیم دارد اوایل امسال سریع‌ترین گوشی 5G دنیا را بر پایه پلت‌فرم پرچمدار کوالکام معرفی کند. این بدین معنی است که ما احتمالا باید منتظر یک اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 از طرف موتورولا باشیم. براساس شایعات، این گوشی پرچمدار، موتورولا اج پلاس نام خواهد داشت.
اما موتورولا برای اینکه مطمئن شود اولین گوشی پرچمدارش به یک موفقیت تجاری خوب دست می‌یابد، نیاز به انجام کارهایی دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
کنار گذاشتن موتو مادها
این دیدگاه شاید کمی بحث‌برانگیز باشد، اما باید بگوییم که الان زمان بسیار مناسبی است که موتورولا اکوسیستم موتو مادهای خود را کنار بگذارد. ضمن اینکه، شرکت به وعده خود درباره پشتیبانی از مادها به مدت سه نسل عمل کرده است.
اما بهترین دلیلی که برای توجیه کنار گذاشتن موتو مادها می‌توان آورد این است که موتورولا با این کار می‌تواند طراحی پرچمدار خود را به نحو موثری تغییر دهد. بد نیست بدانید که همه گوشی‌های سری موتو Z، برای اطمینان از سازگاری با موتو مادها، دارای طراحی و شکل‌های پایه یکسانی هستند و این یکی از نقاط آن‌هاست.
کنار گذاشتن موتو مادها همچنین می‌تواند باعث شود که موتورولا بالاخره از شر پین‌های اتصال در پشت گوشی‌هایش خلاص شود و در عمل بتواند یک اسمارت‌فون واقعا مقاوم در برابر آب ارایه کند. شرکت همچنین می‌تواند فناوری شارژ بی‌سیم را بدون نیاز به یک موتو ماد جانبی در اختیار مشتریان قرار دهد.
یک تجربه دوربین عالی در کلاس جهانی
این‌روزها یکی از چیزهایی که نقش مهمی در متفاوت‌بودن یک گوشی ایفا می‌کند، تجربه دوربین آن است. بنابراین، موتورولا نیاز خواهد داشت که بهبودهایی را در بخش دوربین پرچمدار خود ایجاد کند.
اگر بخواهیم مثالی در این‌باره بزنیم می‌توانیم به گوشی موتو Z4 اشاره کنیم که دوربین آن دارای ضعف‌های عمده‌ای، از جمله شات‌های ناسازگار در هنگام روز، افکت‌های خشن برای سلفی‌ها و یک حالت شب ناامیدکننده است. بنابراین موتورولا نیاز به این دارد که بهبودهای بزرگی را در بخش دوربین ایجاد کند. البته باید بگوییم که حالت شب، تا حدود زیادی در موتورولا وان زوم بهبود یافته است.
ضمن اینکه ما حالا در عصر گوشی‌های چند دوربینه قرار داریم و موتورولا هم تاحدودی با خانواده موتورولا وان خود به این جمع پیوسته است. اما اگر برند موتو می‌خواهد که همچنان در کورس رقابت با پرچمداران سایر شرکت‌ها باقی بماند، کمترین انتظاری که از پرچمدار آینده موتورولا می‌رود این است که دارای یک چیدمان دوربین سه‌گانه نرمال/واید/تله‌فوتو در پشت خود باشد. ضمن اینکه، ما اخیرا شاهد ست‌آپ‌های دوربین چهارگانه و پنچ‌گانه شامل سنسورهای زوم و ماکرو هم بر روی گوشی‌ها بوده‌ایم.
با این‌حال، یکی از ویژگی‌های مثبت دوربین گوشی‌های موتورولا، حالت‌های دوربین سرگرم‌کننده و جالب آن‌هاست. ما قابلیت‌های Spot Color ،Cinemagraphs و افکت‌های Live Filter را بر روی دستگاه‌های این شرکت دیده‌ایم. این موارد گرچه تغییردهنده بازی نبوده‌اند، اما تاحدودی به موتورولا کمک کرده‌اند تا متفاوت‌تر از رقبای خود عمل کند. بنابراین خوشبختانه شرکت می‌تواند افکت‌های سرگرم‌کننده‌ای را برای گوشی پرچمدار خود داشته باشد.
موتورولا همچنین قابلیت خوب دوربین اکشن را بر روی هندست میان‌رده موتورولا وان اکشن خود ارایه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در حالی‌که گوشی‌ را در حالت عمودی (پرتره) گرفته‌اند، ویدیوهای واید افقی ضبط کنند. این یک راهکار بسیار جالب برای سندرم ویدیوی عمودی است، اما ما امیدواریم که اگر پرچمدار آینده موتورولا چنین قابلیتی را داشت، برای عکس‌برداری هم قابل کاربرد باشد (یکی از نقاط ضعف موتورولا وان اکشن).
یک باتری بزرگ و شارژ سریع‌تر
گوشی‌های موتورولا گرچه در زمینه مصرف انرژی راندمان خوبی دارند، اما این را هم باید بگوییم که دستگاه‌های پرچمدار این شرکت عمدتا باتری‌های متوسطی داشته‌اند.
شرکت‌هایی مانند هواوی، سامسونگ و وان‌پلاس همگی در سال گذشته باتری‌های بزرگ‌تری را برای گوشی‌های پرچمدارشان ارایه کردند؛ بنابراین موتورولا نیاز به این دارد که برای عقب نماندن از کورس رقابت، قدم‌های موثرتری را در این زمینه بردارد. ضمن اینکه شرکت باید شارژهای سیمی سریع‌تری را برای رقابت با فناوری‌های شارژ سریع 20 واتی، 30 واتی و حتی 65 واتی موجود در بازار معرفی کند.
استراتژی عرضه دو گوشی
موتورولا مطمئنا در زمان توسعه پرچمدار جدید خود به این فکر کرده است که آیا یک پرچمدار کاملا پیشرفته معرفی کند یا یک پرچمدار مقرون‌به‌صرفه؟
باید بگوییم که حتما لازم نیست که شرکت یکی از این دو راه را انتخاب کند. اگر بخواهیم مثالی در این‌باره بزنیم می‌توانیم به سری گلکسی S10 سامسونگ اشاره کنیم که یک پرچمدار ارزان‌تر گلکسی S10e را در کنار گلکسی S10 پلاس رده‌بالاتر معرفی کرد.
با اینکه گلکسی S10e در مقایسه با مدل پلاس، تعداد دوربین‌های کمتر، رزولوشن صفحه پایین‌تر و حافظه رم کمتری دارد، اما این دو گوشی، تجربه پایه یکسانی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. گلکسی S10e همچنین به جای حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر S10 پلاس، از یک اسکنر اثر انگشت کناری استفاده کرده و باتری کوچک‌تری هم نسبت به آن دارد.
موتورولا با اتخاذ چنین رویکردی می‌تواند یک هندست ارزان‌تر برای به چالش کشیدن شرکت‌هایی مانند شیائومی و وان‌پلاس عرضه کند و یک گوشی پرچمدار هم برای رقابت با گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ و اپل.
اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر به پوسته اندروید استوک
یکی از مهم‌ترین دلایل خرید گوشی‌های موتورولا توسط مشتریان، ارایه پوسته اندروید استوک بر روی آن‌هاست. خوشبختانه، شرکت در طول این سال‌ها قابلیت‌های متعددی را به آن اضافه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ژست‌هایی برای فعال کردن دوربین یا فلاش و امکان ناوبری سیستم با استفاده از اسکنر اثر انگشت اشاره کرد.
موتورولا مطمئنا می‌تواند چیزهای دیگری از جمله یک گزینه Rules (چیزی شبیه به Smart Settings ال‌جی)، یک حالت PC، و شخصی‌سازی‌های بیشتری را هم به این پوسته اضافه کند. هیچ‌کدام از این قابلیت‌ها، سنگین نیستند و می‌توانند به پرچمدار موتورولا کمک کند تا متفاو‌ت‌تر از سایر دستگاه‌های استوک باشد.
نظر شما درباره پرچمدار آینده موتورولا چیست؟ فکر می‌کنید که موتورولا چه چیزهای دیگری را باید به آن اضافه کند؟

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/110573/5-چیزی-که-پرچمدار-بعدی-موتورولا-برای-رقابت-با-رقیبانش-نیاز-دارد
بستن   چاپ