سیاست و بازاریابی - رئیس شرکت اپیک گیمز لوت باکسها را محکوم کرد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6065036
٠
٠
گیم فا / رئیس شرکت اپیک گیمز (Epic Games)، تیم سویینی (Tim Sweeney)، در سخنرانی آغازین خود در اجلاس DICE امسال، انتقادات تندی از لوت باکسها و عناوینی که در آن با پرداخت پول میتوانید موفق شوید (Pay to Win) انجام داد. طبق گزارش هالیوود ریپورتر، سویینی گفته است که صنعت بازیسازی اگر میخواهد اعتماد مخاطبان خود را جلب کند باید از این حالت دشمنی با آنها دست بردارد.
ما باید به عنوان یک صنعت از خودمان بپرسیم، وقتی بزرگتر شدیم میخواهیم چه باشیم؟ آیا میخواهیم لاس وگاس باشیم، با ماشینهای شرطبندی و قمار، یا این که قرار است به عنوان سازندگان محصولاتی که مشتریان میتوانند به آنها اعتماد کنند، مورد احترام همگان قرار گیریم؟ فکر میکنم کم کم اغلب ناشران از لوت باکسها فاصله خواهند گرفت.
ما باید به شدت از خلق تجربهای که نتیجهی آن میتواند با پرداخت پول تحت تاثیر قرار گیرد، پرهیز کنیم. لوت باکس دقیقا بر مبنای همهی مکانیزمهای قمار کار میکند، به جز این که در آن احتمال به دست آوردن پول بیشتر وجود ندارد.
همین عدم توانایی برای بدست آوردن پول بیشتر باعث شده است که لوت باکسها توسط بعضی حوزههای قضایی به عنوان قمار شناخته نشوند. برای مثال کمیسیون قماربازی انگلستان در سال گذشته گفت به دلیل این که جوایز لوت باکسها نمیتوانند به صورت رسمی به پول تقویم شوند، آنها را نمیشود به عنوان قمار دستهبندی کرد.
اما بحثهای تکنیکی ماجرا کم کم در مقابل نگرانیهای منطقی رنگ میبازند و درخواست برای نوعی قانونگذاری در این مورد روز به روز در حال افزایش است.
سویینی به همین شکل از چیزی که آن را “حالت دشمنی با مشتریان” نام میگذارد انتقاد کرد. این چیزی است که بیشتر در شبکههای اجتماعی قابل مشاهده میباشد. او گفت:
کسب و کارهایی وجود دارند که از آسیب رساندن به مشتریانشان سود میبرند. فیسبوک (Facebook) و گوگل (Google) پرچمداران چنین کسب و کارهایی هستند. آنها خدمات رایگان ارائه میدهند و سپس هزینهی این خدمات را از طریق گرفتن حریم خصوصی و آزادی کاربرانشان تامین میکنند.
جدای از بحثهای اقتصادی این کسب و کار، سویینی سراغ سیاسی سازی فزایندهای که در گفتمان بازیسازی مشاهده میشود هم رفت. او گفت بازیها “درست همان قدری که یک تجربهی سرگرمکننده هستند، به یک پلتفرم ارتباطی هم تبدیل شدهاند” که این به دنبال خود “مسئولیتهای خاصی را دارد که ما باید به شدت آنها را جدی بگیریم.”
در حالی که هم محتوای بازیها و هم خود بازیسازها و گفتگوهایشان در سالهای اخیر به شدت سیاستزده شدهاند، سویینی معتقد است که راهحل حذف کامل سیاست از معادلات است.
اوضاع دنیا الان واقعا خراب است. در حال حاضر گرایشات سیاسی ما حتی معین میکند که برای خوردن مرغ سوخاری به کدام رستوران باید برویم و این واقعا احمقانه است. اصلا دلیلی ندارد که موضوعات تفرقهانگیزی مانند این را وارد صنعت بازی هم بکنیم.
او گفت که کسب و کار باید “زمین بیطرف” باشد که در آن، کارکنان و بازیکنان بتوانند “نظرات و دیدگاههای خودشان را داشته باشند و به خاطر آنها توسط ما قضاوت نشوند.”
ماموریت اپیک، ساخت تکنولوژی و بازیهای خارقالعاده است. و ما میتوانیم روی همهی کارکنان اپیک حساب کنیم یا حتی از آنها بخواهیم که پشت این هدف مشترک با یکدیگر متحد شوند. اما در تمامی موضوعات دیگر موظفیم به نظرات شخصی آنها احترام بگذاریم. این نظرات ممکن است با نظرات مدیران یا بقیهی کارکنان تفاوت داشته باشند.
سویینی گفت بهترین راه شرکتها برای پرهیز از “جنجالهای پیرامون سانسورهای سیاسی” در کشورهای بیگانه این است که “به کلی از سیاست طلاق بگیرند.”
سویینی سپس در یک توییت در مورد سخنرانیاش شفافسازی کرد و گفت که منظورش این نبوده که بازیها باید غیرسیاسی باشند بلکه منظورش این بوده که سیاستهایشان باید “از اعماق قلب سازندگانشان” بیایند، مانند رمان کشتن مرغ مقلد، و نه از طرف دپارتمانهای بازاریابی که به دنبال هر چه بیشتر کردن اختلافات و تفرقهها هستند.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/110969/رئیس-شرکت-اپیک-گیمز-لوت-باکسها-را-محکوم-کرد