سیاست و بازاریابی
فناوری تشخیص چهره قادر به درک احساسات نیست
چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 17:58:04
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - مهر /علیرغم پیشرفت فناوری تشخیص چهره، سیستم‌های مبتنی بر این فناوری هنوز نمی‌توانند احساسات انسانی را به دقت تشخیص دهند.
بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که دستگاه‌های تشخیص هویت در درک احساسات و عواطف انسانی خطا می‌کنند و به برآوردهای آنها در این زمینه نمی‌توان اعتماد کرد.
تحقیقی که در این زمینه در دانشگاه اوهایو انجام شده، ثابت می‌کند دستگاه‌های یادشده به علت ضعفشان در بررسی وضعیت و حالات چهره انسان‌ها، عواطف و احساسات آنها را هم به غلط درک کرده و این اطلاعات را به اشتباه تفسیر می‌کنند. از همین رو باید برای درک دقیق عواطف انسانی سیستم‌های تشخیص چهره ارتقا یابند.
پژوهشگران دانشگاه اوهایو می‌گویند در آینده باید سیستم‌های احراز هویت دقیق‌تر شوند و با ظرافت بیشتری حرکات عضلات صورت افراد را بررسی کنند تا بتوانند احساسات انسانی را به درستی درک کنند.
آنها معتقدند که در این زمینه باید به تفاوت‌های فرهنگی و هویتی ملل مختلف نیز توجه شود. باید توجه داشت که لبخند زدن لزوماً به معنای شادی نیست و هر فرد شادمان هم لزوماً لبخند نمی‌زند و لذا اتکای صرف به دستگاه‌های تشخیص هویت انسان‌ها را به بیراهه می‌برد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/112479/فناوری-تشخیص-چهره-قادر-به-درک-احساسات-نیست
بستن   چاپ