سیاست و بازاریابی - شهر سخت افزار / شبکه اجتماعی Instagram به تازگی اعلام کرده است که به دلیل همهگیری ویروس کرونا در سطح جهان و در راستای جلوگیری از نشر اطلاعات نادرست و مخرب، در پذیرش جلوههای واقعیت افزوده درباره ویروس کرونا با جدیت بالا رفتار میکند. با ما همراه باشید.
اینستاگرام هم مانند شبکههای اجتماعی دیگر در قبال شرایط بحرانی حال حاضر در دنیا احساس مسئولیت کرده و اقدامات متناسبی را انجام داده است که از جمله آنها میتوان به همین اقدام درباره افکتهای واقعیت افزوده اشاره کرد. این شرکت میگوید که چنین اقدامی را برای جلوگیری از انتشار شایعات و اطلاعات غلط درباره موضوعات مربوط به این همهگیری انجام داده است.
در پستی که توسط گروه سازندگان AR این شرکت در فیسبوک منتشر شده، نوشته شده است که Instagram تمام افکتهای AR تا به حال منشتر شده را حذف کرده و هر درخواستی را که در صف بررسی انتشار بوده و در آنها ادعایی از پیشبینی، تشخیص، درمان و یا معالجه این ویروس وجود داشته باشد، رد میکند.
همچنین این پلتفرم به کاربران اجازه جستجو درباره جلوههای واقعیت افزوده COVID-19، همان بیماری که از شیوع ویروس کرونا به وجود میآید، را نمیدهد؛ البته به جز آن دسته از جلوههایی که توسط یک سازمان بهداشت معتبر توسعه داده شده باشند.
اخیراً بعضی از فیلترهای موجود در این پلتفرم از کاربران سوالاتی برای تشخیص ابتلا به این ویروس پرسیده و یا آنها را به خرید سریع بعضی اجناس به دلیل این همهگیری ترغیب میکردند. البته به غیر از جلوههای واقعیت افزوده، اینستاگرام کاربرانی را که هشتگهای خاص در این باره را جستجو میکنند به منابع اطلاعاتی قابل اعتماد هدایت میکند.
دی ماه همین امسال بود که شبکه اجتماعی اینستاگرام مسدودسازی و محدود کردن دسترسی به هشتگهایی که به نشر اطلاعات نادرست تخصیص یافته بودند را شروع کرد. پس از آن هم این پلتفرم پستهایی را که درمانهای تقلبی و یا روشهای پیشگیری اشتباه را تبلیغ میکردند، حذف کرد.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/114946/اینستاگرام-واقعیت-افزودههای-مربوط-به-کرونا-را-به-دقت-بررسی-میکند