سیاست و بازاریابی
نتفلیکس، یوتیوب، آمازون و اپل کیفیت و حجم محتوای استریم خود را کاهش می‌دهند
يکشنبه 3 فروردين 1399 - 13:38:00
سیاست و بازاریابی - نتفلیکس، یوتیوب، آمازون، اپل و بسیاری سرویس‌های استریم دیگر برای کاهش فشار بر شبکه اینترنت، تصمیم به کاهش کیفیت و حجم محتوای استریم خود گرفته‌اند.

نتفلیکس به‌عنوان بزرگ‌ترین سرویس استریم ویدئویی در جهان تصمیم گرفت تا کیفیت و حجم محتوای استریم خود را در اروپا کاهش دهد. تیری برتون، کمیسر اتحادیه‌ی اروپا در مذاکراتی با رید هستینگز، مدیرعامل نتفلیکس او را مجاب به کاهش کیفیت و حجم محتوا کرد. در شرایط کنونی که شیوع ویروس کرونا ، استفاده از شبکه‌ی اینترنت خانگی را افرایش داده است و فشار زیادی بر زیرساخت شبکه در سرتاسر جهان (خصوصا اروپا به‌عنوان یکی از مراکز شیوع) وارد می‌شود، کاهش کیفیت محتوا به کاهش فشار و افزایش سرعت کمک می‌کند. سخنگوی نتفلیکس در مصاحبه‌ای پیرامون تصمیم جدید گفت: نتفلیکس تصمیم گرفته است تا بیت‌ریت محتوای استریم را به‌مدت 30 روز در سرتاسر اروپا کاهش دهد. ما پیش‌‌بینی می‌کنیم که این تصمیم، ترافیک نتفلیکس را به‌میزان 25 درصد در همه‌ی شبکه‌های اروپایی کاهش دهد و کیفیت خوبی برای همه‌ی کاربران تضمین شود.

سیاست و بازاریابی

دورکاری و ترافیک بی‌سابقه روی شبکه اینترنت خانگی؛ آیا شبکه توان مدیریت دارد؟ یک ماه پس از اعلام انتشار کرونا در ایران؛ چرا مبارزه با کووید 19 به همگی ما بستگی دارد؟
نتفلیکس از سال 2011 تصمیم‌هایی برای ارائه‌ی استریم پایدار در مناطقی با پهنای باند پایین اتخاذ کرد. آن‌ها هم‌اکنون هم ابزاری خودکار را برای تشخیص پهنای باند شبکه و تنظیم کیفیت براساس آن به‌کار می‌گیرند. نمونه‌ی اولیه‌ی این ابزارها به‌نام Open Connect از زمان شروع استریم ویدئو در نتفلیکس در سال‌های 2010 و 2011 اجرا شد. همکاری نتفلیکس با اپراتورهای اینترنتی در سرتاسر جهان باعث می‌شود تا آن‌ها کیفیت بهینه را برای مخاطب پیش‌بینی کنند و محتوا به‌گونه‌ای پخش شود که هیچ نیازی به زمان بارگذاری پیش از تماشا نداشته باشد. اگر پهنای باند مشترک پایین باشد، کیفیت به‌صورت خودکار کاهش می‌کند و محتوا در رزولوشن پایین‌تری پخش می‌‌شود. ازطرفی اگر همه‌ی کاربران در یک شبکه و منطقه، درحال تماشای محتوای ویدئویی با کیفیت بالا باشند، نمی‌توان انتظار استریم با کیفیت HD و 4K را برای همه داشت. برتون درباره‌ی مذاکره با رید هستینگر و تصمیم جدید در توییتر نوشت: ما برای مقابله با کووید 19 در خانه می‌مانیم. کار کردن در خانه و استفاده از سرویس‌های استریم، بهترین گزینه به‌نظر می‌رسد، اما فشار زیادی به زیرساخت‌های شبکه وارد می‌کند. برای اطمینان از دسترسی همه به اینترنت مناسب، کیفیت را به‌حالت استاندارد کاهش می‌دهیم، چون در شرایط کنونی، کیفیت HD آن‌چنان مورد نیاز نیست.

سیاست و بازاریابی

باوجود اتخاذ تصمیم‌های جدید ازسوی سرویس‌های بزرگ، اپراتورهای اینترنت در اروپا ادعا می‌کنند که شبکه‌ی آن‌ها توانایی مدیریت افزایش تفاضا را دارد. به‌عنوان مثال، BT، اپراتور مخابراتی بریتانیا می‌گوید افزایش ترافیک در این مدت 36 تا 60 درصد بوده و هنوز به نصف اوج مصرف بعدازظهرها در شرایط عادی نرسیده است. به‌علاوه آن‌ها ادعا می‌کنند که هنوز فاصله‌ی زیادی تا رسیدن به حداکثر ظرفیت شبکه دارند. اپراتورهای دیگر بریتانیا مانند Vodafone و TalkTalk نیز اظهارنظرهای مشابه داشته‌اند. آمازون و اپل هم در بیانیه‌هایی مجزا اعلام کردند که کیفیت محتوای استریم را خصوصا در شبکه‌های اروپایی کاهش می‌دهند. سخنگوی آمازون در مصاحبه با گاردین گفت: ما از نیاز مدیریت دقیق سرویس‌های مخابراتی برای پاسخ به نیاز روزافزون به شبکه‌ی اینترنت حمایت می‌کنیم. درحال‌حاضر و با افزایش تعداد کاربران خانگی به‌خاطر شیوع کووید 19، این مدیریت اهمیت بیشتری پیدا کرده است. سرویس Prime Video در همکاری با مقام‌های محلی و اپراتورهای خدمات اینترنتی، در هر موقعیت مورد نیاز، راهکارهایی برای کاهش فشار بر شبکه اجرا می‌کند.

سیاست و بازاریابی

سرویس‌های استریم بازی‌های ویدئویی و وب‌سایت‌هایی همچون توییچ هم درحال آزمایش محدودسازی شبکه هستند. StreamElements از شرکت‌های تحقیقاتی صنعت استریم، در یک بررسی ادعا کرد که توییچ در هفته‌ی گذشته با افزایش 10 درصدی ترافیک روبه‌رو بوده است. طبق آمارهای همین شرکت، مشاهده‌ی زنده‌ی محتوای استریم در ایتالیا از هفته‌ی اول فوریه، به میزان 66 درصد افزایش داشت. افزایش تماشای محتوا هم ترافیک کانال‌های قبلی را افزایش می‌دهد و هم موجب افزایش تعداد کانال‌های مشاهده‌شده توسط کاربر می‌شود. سیاست فاصله‌گیری اجتماعی (Social Distancing) باعث شده است تا بسیاری از مردم کار در خانه و استفاده از شبکه‌ی اینترنت خانگی را در پیش بگیرند. درواقع امروز استفاده از اینترنت برای کارهایی که قبلا به‌صورت آفلاین انجام می‌شد هم رایج‌ شده است. کار کردن و شرکت در کلاس‌های آموزشی آنلاین و بهره‌گیری از سرویس‌های مکالمه‌ی ویدئویی، همگی فشار زیادی بر شبکه‌ی اینترنت وارد می‌کنند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/115811/نتفلیکس،-یوتیوب،-آمازون-و-اپل-کیفیت-و-حجم-محتوای-استریم-خود-را-کاهش-می‌دهند
بستن   چاپ