سیاست و بازاریابی
افت 14 درصدی فروش جهانی گوشی هوشمند در فوریه 2020
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 16:53:13
سیاست و بازاریابی - آمارها از کاهش مجدد فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر نقاط دنیا خبر می‌دهد و شیوع بیماری کرونا نیز دلیل اصلی این اتفاق است.

پس از شیوع بیماری کرونا ضربه سختی به بازار گجت‌های هوشمند وارد شد. در کنار خلوت شدن بازارها و درنتیجه کاهش فروش محصولات مختلف، بسیاری از گجت‌ها نیز با تاخیر در عرضه مواجه شدند. محصولات موجود در بازار مانند سری آیفون 11 نیز با کمبود موجودی در فروشگاه‌های فیزیکی دست‌وپنجه نرم می‌کند. مقاله‌های مرتبط:
هواوی در انتظار افت فروش در سال 2020 افت 15درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه دوم سال جاری
شاید همین عوامل سبب شده است که فروش بسیاری از شرکت‌ها در ماه فوریه نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته یا در مقایسه با ماه ژانویه با خلل مواجه شده و کاهش داشته باشد. درحالی‌که چندی پیش اعلام شد بازار لوازم جانبی کامپیوتر مانند نمایشگر، ماوس و کیبورد با رشد فروش همراه بوده است؛ اما گزارشی منتشر شده که از افت فروش 14 درصدی گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا خبر می‌دهد. آمارهای ماه فوریه نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند پس از گسترش بیماری کرونا در چین و سپس نقاط دیگر دنیا با افت 14 درصدی همراه بوده است. تحلیلگران معتقد هستند که آمارها برای ماه مارس نیز ناامیدکننده خواهد بود. یکی از مهم‌ترین بازارهای دنیا برای فروش گوشی‌های هوشمند، بازار در حال رشد چین است. جمعیتی بیش از 1/5 میلیارد باعث می‌شود که هر شرکتی برای حضور پررنگ‌تر در بازار چین برنامه‌ریزی کند. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها مجبور به تعطیلی موقت فروشگاه‌هایشان در چین شدند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود. این اقدام ضربه بدی به فروش محصولات شرکت‌های مختلف ازجمله اپل زده است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که اپل در ماه فوریه کمتر از 500 هزار آیفون در چین فروخته است. فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین با افت 38 درصدی در ماه فوریه نسبت به سال گذشته همراه بوده است. با این حال نشانه‌هایی از بازگشت وضعیت بازار چین به حالت قبل مشاهده می‌شود و بسیاری از فروشگاه‌ها در حال بازگشایی هستند.

سیاست و بازاریابی


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/116258/افت-14-درصدی-فروش-جهانی-گوشی-هوشمند-در-فوریه-2020
بستن   چاپ