سیاست و بازاریابی
اپل جایگاه پیشین خود بین شرکت‌های تریلیون دلاری را از مایکروسافت بازپس گرفت
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 20:03:39
سیاست و بازاریابی - با افزایش ارزش سهام شرکت‌ها در دو روز گذشته، اپل دوباره توانست یک‌تریلیون‌دلاری شود.

سرمایه‌گذاران بازار بورس در ایالات متحده‌ی آمریکا پس از انتظاری طولانی‌مدت، این هفته نفس راحتی کشیدند؛ زیرا روز سه‌شنبه، ارزش سهام شرکت‌ها بعد از مدت‌ها روندی صعودی در پیش گرفت و روز چهارشنبه نیز، این روند ادامه داشت. در یک‌ ماه گذشته، ویروس کرونا با از‌‌بین‌بردن میلیاردها دلار از ارزش شرکت‌ها، بازار سهام را به نابودی کشانده است. روز دوشنبه برای اولین‌بار در ماه‌های اخیر، مایکروسافت ، تنها شرکت آمریکایی بود که ارزش آن بیشتر از یک‌تریلیون دلار باقی ماند؛ بااین‌حال با بازگشت روند صعودی سهام در دو روز گذشته، اپل جایگاه پیشینش را بین شرکت‌های تریلیون‌دلاری بازپس‌ گرفت. درحالی‌که روز دوشنبه شرکت‌های فناوری دارای ارزش بیش از یک‌تریلیون دلار نتوانستد ارزششان را بیشتر از میزان یادشده حفظ کنند، مایکروسافت توانست ارزش سرمایه‌ی خودش را روی 1٫03 تریلیون دلار نگه دارد. مایکروسافت سومین شرکتی بود که آوریل سال گذشته‌ی میلادی ارزشش به بیش از یک‌تریلیون دلار رسید؛ بااین‌حال، با پیشی‌گرفتن از اپل و آمازون و آلفابت ، توانست در این روزهای پرتلاطم ارزش سهامش را کم‌وبیش حفظ کند. شرکت آرامکو عربستان صعودی، تنها مجموعه‌ای است که در خارج از ایالات متحده ارزشی برابر با 1٫5 تریلیون دلار دارد. مقاله‌های مرتبط:
مایکروسافت یک تریلیون دلاری شد ارزش سهام اپل در یک روز تقریبا هشت درصد سقوط کرد
دراین‌بین، این سؤال پیش می‌آید: چرا مایکروسافت روز دوشنبه توانست ارزش سهامش را حفظ کند؟ جواب این سؤال برای تحلیلگر مؤسسه‌ی Wedbush، دن ایوز ، ساده است: فضای ابری. ایوز آمار شرکت‌هایی همچون مایکروسافت و اپل را بررسی می‌کند و در گفت‌و‌گو با وب‌سایت Fortune می‌گوید بخشی از دلیل ایستادگی مایکروسافت در این طوفان تاریک، میزان نزدیکی و تکیه‌ی آن‌ها به فضای ابری است. ایوز خاطرنشان می‌کند تغییر رویه‌ی شرکت‌ها به دورکاری و یادگیری از راه دور، کاتالیزور کلی بلندمدتی برای زیرساخت‌های مبتنی‌بر فضای ابری است؛ زیرساخت‌هایی که هم‌اکنون نیز 70 درصد از کسب‌وکار مایکروسافت را تشکیل داده است. اگرچه کسب‌وکار سنتی کامپیوتر این شرکت متکی‌بر زنجیره‌ی تأمین و تقاضای مشتریان است، تجارت فضای ابری مایکروسافت را نیز شرکت‌های سازمانی حمایت می‌کنند. چنین دلیلی باعث شده است دن ایوز 80 تا 90 درصد ارزش مایکروسافت را وابسته به فضای ابری بداند.

سیاست و بازاریابی


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/116280/اپل-جایگاه-پیشین-خود-بین-شرکت‌های-تریلیون-دلاری-را-از-مایکروسافت-بازپس-گرفت
بستن   چاپ