سیاست و بازاریابی - سوپراسپرت جدید مکلارن الوا، نه سقف دارد و نه شیشه جلو؛ اما با مهندسی آیرودینامیک این محصول، سرنشینان آن در امنیت و راحتی کامل به سر میبرند.
مکلارن الوا که سال گذشته رونمایی شد، بههمراه مدلهای سنا و اسپیدتیل، در صف سری آاتیمیت مکلارن قرار دارند. در ساخت این خودرو از مدل الوا M1A (محصول دههی 60 میلادی) الهام گرفته شده است و تمام ویژگیهای یک خودرو با عملکرد بالا را القا میکند. مقالههای مرتبط:
نگاهی نزدیک به مشخصات مکلارن سنا ابرخودروی مک لارن اسپیدتیل؛ جانشین F1 معرفی شد
یکی از ویژگیهای جالب توجه این سوپراسپرت ، این است که شیشه جلو ندارد. درواقع؛ آیرودینامیک الوا، سازنده را از تعبیهی شیشه برای محافظت از سرنشینان بینیاز کرده است. در این خودروی روباز ، یک سقف و سایهبان مجازی از برخورد هوا با سرنشینان جلوگیری میکند.
این سامانه از سرعت 100 الی 115 کیلومتربرساعت فعال میشود و به سرنشینان اجازه میدهد با خیال راحت در خودرو نشسته و نگران نامرتب شدن موهایشان نباشند. در این سرعت، با بلندکردن دستها، همان حسی تجربه میشود که هنگام خارجکردن دست از شیشهی خودروهای دیگر قابل احساس است. علت آن این است که دستها از محدودهی هوای ساکن داخل خودرو خارج شده و با جریان هوای بیرون برخورد میکنند. همچنین، در سامانهی هدایت هوای مکلارن، یک بال نیز در داخل کاپوت محفوظ شده است که در سرعتهای بالا از کاپوت خارج میشود و عملکرد سامانه را ارتقا میبخشد. میزان بیرونآمدن این باله متناسب با سرعت خودرو است. البته این سامانه را میتوان غیرفعال کرد که درنتیجهی آن، کانالهای جریان هوا بسته میشوند.
لینک دانلود
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/116471/آیرودینامیک-و-سیستم-هدایت-هوا-در-مک-لارن-الوا-چگونه-کار-میکند