سیاست و بازاریابی
شیوع کرونا به کام اپلیکیشن‌ ها تمام شد
جمعه 15 فروردین 1399 - 1:18:10 PM
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - زومیت / آمارها نشان می‌دهد که به‌لطف خودقرنطینگی کاربران، بیش از 30 میلیون اپلیکیشن نصب شده و درحدود 23/4 میلیارد دلار نیز صرف آن‌ها شده است.
با گسترش بیماری کرونا، شاهد خودقرنطینگی بسیاری از مردم سراسر دنیا بودیم. شرکت‌ها نیز به کارمندان خود اجازه دادند که به‌صورت دورکاری از خانه به فعالیتشان ادامه دهند. با این حال، حضور در خانه به‌معنی افزایش زمان فراغت است و آمارها نشان می‌دهد که کاربران برای پر کردن زمان خالیشان اقدام به نصب اپلیکیشن‌های مختلف ازجمله بازی کرده‌اند.
در حال حاضر اپلیکیشن‌های مختلفی را در زمینه‌های مختلف می‌توان یافت که شامل خرید، تناسب اندام و سلامت، دورکاری از خانه و موارد دیگر می‌شوند. طبق آمارهای ارائه شده، رکوردهای ثبت‌شده در سه‌ماهه اول سال 2020 شگفت‌آور است.
آمارها نشان می‌دهد که در سه‌ماهه اول سال 2020 شاهد هزینه بیشتر کاربران برای خرید اپلیکیشن بوده‌ایم. میزن زمان صرف‌شده روی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی و مبتنی بر iOS در سه‌ماهه اول سال 2020 نسبت به همین بازه زمانی در سال 2019 نیز با رشد 20 درصدی همراه بوده است.
در سه‌ماهه اول سال 2020 کاربران در سراسر دنیا بیش از 23/4 میلیارد دلار صرف خرید اپلیکیشن‌ها کرده‌اند. این در حالی است که 15 میلیارد از این هزینه به اپلیکیشن‌های مبتنی بر iOS و 8/3 میلیارد دلار نیز به اپلیکیشن‌های اندرویدی مرتبط است.
همچنین آمار هردو پلتفرم نشان می‌دهد که هزینه صرف‌شده برای خرید اپلیکیشن‌ها نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته با رشد 5 درصدی همراه بوده است. این خریدها شامل خود اپلیکیشن یا قابلیت‌های درون‌پرداختی مانند پول‌های مجازی داخل بازی می‌شود.
از میان اپلیکیشن‌های iOS که کاربران برای خرید آن‌ها یا قابلیت‌های درون‌پرداختی هزینه کرده‌اند، 65 درصد را بازی‌ها تشکیل می‌دهند. این آمار در اندروید به 85 درصد می‌رسد. درواقع کاربران اندروید و iOS نزدیک به 16/7 میلیارد دلار صرف خرید یا قابلیت‌های درون‌پرداختی بازی‌ها کرده‌اند.
کاربران ایالات متحده و چین بیشترین هزینه را صرف خرید اپلیکیشن‌های iOS کرده‌اند؛ اما برای اپلیکیشن‌های اندرویدی، بیشترین هزینه توسط کاربران ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده صورت گرفته است. اکثر کاربران اندرویدی پولشان را صرف بازی‌ها، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های سرگرمی مانند دیزنی پلاس یا توییچ کرده‌اند.
در این بین، کاربران iOS از پولشان برای خرید بازی‌، اپلیکیشن‌های سرگرمی و اپلیکیشن‌های مخصوص ویرایش عکس و ویدئو صرف کرده‌اند. جالب است بدانید به‌قدری از اپلیکیشن تیک‌تاک استفاده شده و کاربران جهت استفاده از قابلیت‌های آن هزینه کرده‌اند که در میان پنج اپلیکیشن برتر iOS قرار گرفته است.
نصب بیش از 31 میلیون اپلیکیشن در سه‌ماهه اول سال 2020
در بازه زمانی سه‌ماهه اول سال 2020 بیش از 31 میلیون اپلیکیشن دانلود و نصب شده است که نسبت به بازه زمانی سه‌ماهه چهارم سال 2019 با رشد 15 درصدی همراه است. جالب است بدانید که اصولا سه‌ماهه چهارم هر سال به دلیل شروع جشن سال نوی میلادی، آمار استفاده از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ویدیویی افزایش می‌یابد.
در گوگل پلی میزان دانلودها در سه‌ماهه اول سال 2020 نسبت به سه‌ماهه اول سال 2019 با رشد 5 درصدی همراه بوده است و بیش از 22/5 میلیارد بار اپلیکیشن و بازی دانلود شده‌اند. این آمار در iOS با رشد 15 درصدی همراه بوده و به رقم 9 میلیارد بار دانلود رسیده است.
جالب است بدانید که از میزان دانلود ذکر‌شده در iOS در حدود 65 درصد را اپلیکیشن‌هایی به غیر از بازی‌ها تشکیل می‌دهند و این یعنی خودقرنطینگی به فروش اپلیکیشن‌های کاربردی کمک کرده است. در اندروید نیز 55 درصد از دانلودها را اپلیکیشن‌هایی به غیر از بازی‌ها تشکیل می‌دهند.
بیشترین دفعات دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی به کاربران هندی و برزیلی اختصاص می‌یابد. در iOS نیز کاربران چینی و آمریکایی بیشترین دفعات دانلود اپلیکیشن را داشته‌اند. با این حال در هردو پلتفرم، شاهد رشد فروش بازی‌ها و زمان سپری‌شده برای انجامشان بوده‌ایم.
در سه‌ماهه اول سال 2020 آمار دانلود بازی‌ها نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی با رشد 20 درصدی همراه بوده است و به 13 میلیارد بار می‌رسد. از آمار اعلام شده، 10 میلیارد دانلود به گوگل پلی اختصاص یافته است و 3 میلیارد بار نیز بازی‌های مبتنی بر iOS دانلود شده‌اند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/116949/شیوع-کرونا-به-کام-اپلیکیشن‌-ها-تمام-شد
بستن   چاپ