پایگاه خبری تحلیلی شهر بررسی کرد
دلیل ناموجود بودن برخی کالاها در فروش آنلاین فروشگاه شهروند چیست؟
يکشنبه 24 فروردين 1399 - 10:06:34
|
|
سیاست و بازاریابی - همه کالاها در فروش مجازی و آنلاین شهروند به دلیل گنجایش خاص تعریف نشده است؛ اما این به معنی کمبود و یا ناموجود بودن کالا در فروشگاهها نیست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، در روزهای اخیر، فروش اینترنتی بسیاری از فروشگاههای زنجیرهای به دلیل مراجعه زیاد به سایت و همینطور کمبود نیروی انسانی با مشکل مواجه شده است. تا آنجا که در برخی از کالاها مانند لوازم خانگی در فروش آنلاین، تقریبا هیچ کالایی موجود نیست، این موضوع حتی در برخی کالاهای اساسی هم مصداق دارد، مثلا در سایت فروش آنلاین فروشگاه شهروند تنوع کالایی در کالاهای اساسی مانند انواع روغن و یا حتی شوینده بسیار محدود شده و برندهای دیگر ناموجود هستند. این مشکل البته فقط درباره فروشگاه شهروند نیست، فروشگاه آنلاین رفاه و کوروش هم با همین معضل روبهرو هستند. غلامعلی پیرحبشی، معاون فروشگاهی شرکت فروشگاههای شهروند در گفتگو با شهرنوشت، میگوید: «همه کالاها در فروش مجازی و آنلاین شهروند به دلیل گنجایش خاص تعریف نشده است. اما این به معنی کمبود و یا ناموجود بودن کالا در فروشگاهها نیست.» او درباره ناموجود بودن همه اقلام در گروه کالایی لوازم خانگی در فروش آنلاین، توضیح داد: «بر اساس دستورالعملی که از ستاد مبارزه با کرونا ابلاغ شده تا 30 فروردین 1399 شرکتهای تولید و توزیعکننده کالای غیر اساسی اجازه توزیع و تردد در شهر را ندارند، فقط کالاهای اساسی و غذایی مجاز به تردد است.» پیرحبشی میگوید: «به دلیل اینکه لوازم منزل جزء کالای اساسی نیست، بسیاری از شرکتها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد نیروهای خود را به حداقل رساندند و توزیع کالاهایشان به حداقل رسیده است، بنابراین بحث ناموجود بودن در شهروند و یا احتکار مطرح نیست.» او این را هم گفت که: «از نخستین روز شیوع ویروس کرونا هیچ کالایی در فروشگاه شهروند ناموجود نبود و در هیچ گروه کالایی کمبود نداریم، حتی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم عملکرد این فروشگاه را نسبت به سایر فروشگاههای زنجیرهای بسیار خوب توصیف کرد.» گرچه شبکه فروشگاهی یک زنجیره به هم پیوسته از تولیدکننده تا توزیع کننده و فروش است که در صورت بروز مشکل در یک بخش از این زنجیره سایر بخشها هم دچار مشکل میشوند؛ اما در شرایطی که شهروندان تشویق به ماندن در خانه میشوند، زیرساختها برای فروش آنلاین باید بدون هیچ مشکلی فراهم باشد. حل مشکل ناموجود بودن کالاها پیمان پورمومن، معاون برنامهریزی و فناوری اطلاعات فروشگاه شهروند هم به شهرنوشت میگوید: «از آنجایی که فروش ما به صورت فیزیکی به سرعت انجام میشود بخشی یا ضریبی از درصدی از کالاهایی که برای فروش مجازی اختصاص پیدا میکند، اما زمانی که تعداد کالاها از سطح مورد نظر کمتر میشود، به طور اتوماتیک سایت به محصول برچسب «تمام شد» میزند.» او با بیان اینکه درصدی از کل کالاهای موجود را برای فروش مجازی در سایت برای فروش آنلاین قرار میدهیم، گفت: «برخی از کالاها در انبار فروشگاه بیهقی موجود است و برخی دیگر در انبار شعبه بوستان؛ اما زمانی که برنامه «موقعیت محور» فروشگاه شهروند تکمیل شود، شاید 50 درصد از بحث ناموجودی کالاها در فروش آنلاین حل شود. به این ترتیب که با اضافه شدن 6 انبار دیگر به زنجیره فروش، انبارها به یکدیگر متصل میشوند و از میزان کالاهای ناموجود در فروش آنلاین کاسته میشود.» علاوه بر این، آنطور که پیشتر مسئولان شهروند گفته بودند؛ بر اساس قرارداد با مجموعه ارسال کالا، فروش آنلاین این فروشگاه تا 80 درصد تقویت شده و مشکلی در این بخش ندارند.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/119429/دلیل-ناموجود-بودن-برخی-کالاها-در-فروش-آنلاین-فروشگاه-شهروند-چیست؟
|