سیاست و بازاریابی
چگونه با روش “اگر؟ آنگاه…” می توان موانع موفقیت را پیش‌بینی کرد؟
جمعه 29 فروردين 1399 - 21:24:49
سیاست و بازاریابی - در زمانی که ما سعی می‌کنیم مثبت اندیش باشیم، آینده‌نگری بیش‌ازحد و پیش‌بینی مشکلات احتمالی در راه موفقیت، می‌تواند مانند “دبی داونر ” (شخصیتی داستانی که همیشه و در مورد همه‌چیز منفی نگری و احساس خطر می‌کند.) باشد. ممکن است از نظر بعضی افراد، فکر کردن درباره مشکلات آینده کمی بیش‌ازحد واقع بینانه باشد. تمرکز روی مشکلات، وقتی‌که در آستانه عملی کردن اهداف و برنامه‌های خود قرار دارید، ممکن است کار عاقلانه‌ای نباشد؛ اما وقتی پیش‌بینی چالش‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا هدف و برنامه موفقیت خود را با در نظر گرفتن موانع عادی و قابل پیش‌بینی برنامه‌ریزی کنید، نکته مثبتی به‌حساب می‌آید.
در ادامه، موفق شو به شما راه‌حلی برای پیش‌بینی صحیح مشکلات احتمالی موجود در مسیر موفقیت را آموزش می‌دهد.
مشکلات احتمالی در مسیر موفقیتتان را پیش‌بینی کنید!

سیاست و بازاریابی


در زندگی روزمره، ممکن نیست همیشه اهداف و وظایف آسانی بر عهده داشته باشیم. گاهی ممکن است هدفی بزرگ با ریسک‌های فراوان را دنبال کنیم. در این مواقع، باید بتوانیم از دانش خود در زمینه‌های مختلف شخصی و حرفه‌ای استفاده کنیم تا هنگام مواجه‌شدن با مشکلاتی که سر راه موفقیت و رسیدن به اهدافمان ظاهر می‌شوند، غافلگیر نشویم. بهترین راه‌حل برای پیش‌بینی موانع و مشکلاتی که ممکن است در طی مسیر به وجود بیایند، برنامه‌ریزی اگر-آنگاه است.
روش اگر-آنگاه به‌طور فریبنده‌ای ساده به نظر می‌رسد. برای اجرای این روش، شما به‌سادگی، باید چندین مانع مهم از موانعی را که ممکن است در رسیدن به هدف و موفقیت خود با آن روبرو شوید، ذکر کرده و سپس اقدام خاصی را که در پاسخ به هر یک از این موانع انجام می‌دهید، نیز عنوان کنید. هنگامی‌که مشکلات احتمالی را پیش‌بینی و آینده‌نگری نمی‌کنیم، خطای مهمی در برنامه‌ریزی استراتژیک خود مرتکب می‌شویم. حال می‌خواهد پیش‌بینی مشکلات و آینده‌نگری شما درباره: نحوه آماده شدن برای یک نشست بزرگ که احتمالاً در آن بحث و مشاجره‌ای خواهید داشت! یا فکر کردن در مورد نحوه برخورد با یک اجتماع خانوادگی یا با یک خویشاوند، باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از برنامه‌ریزی “اگر؟ آنگاه…” if – then() برای مشکلات احتمالی که قرار است پیش بیاید، باعث می‌شود که با درصد بالایی به موفقیت و نتایج دلخواه خود برسید.
اهمیت برنامه‌ریزی “اگر- آنگاه ” در پیشبرد موفقیت‌های شما

سیاست و بازاریابی


تحقیقات مجله معروف Motivation and Emotion نشان می‌دهد، این نوع برنامه‌ریزی به افراد کمک می‌کند تا در واقع “فاصله بین تمایل به دستیابی به یک هدف و رسیدن به آن را ببینند. “برنامه‌ریزی “اگر؟ آنگاه…” if – then() به‌جای برخورد منفعلانه نسبت به تجربیات منفی درباره هدف، به شما امکان می‌دهد تا در داستان زندگی خود، نقش اصلی را ایفا کنید؛ فردی که قادر به برنامه‌ریزی مجدد و پیشبرد موفقیت‌های شما است. بهترین نوع برنامه‌ریزی if-then، تفکر استراتژیک و روبه‌جلو است. همان‌طور که در دو استراتژی ذکرشده در زیر، هر دو خودشناسی را شامل می‌شود، خودشناسی اول، نوعی واقع‌گرایی با چشم‌باز است و خودشناسی دوم، استفاده از امکانات و مهارت‌های تخیلی مغز است که بر آن‌ها کنترل بیشتری داریم.
دانستن و پذیرفتن محدودیت‌های خود، وقتی به‌صورت منطقی و واقعی انجام شود، می‌تواند ابزاری مهم برای موفقیت باشد، نه تمرینی برای عذاب روحی خودمان. برای مثال؛ سعی کنید مواد غذایی مضری که بعد از ظهرها به‌صورت میان وعده مصرف می‌کنید را کنار بگذارید. به‌طورمعمول، ما در پشت میز خود می‌نشینیم، ذهنمان مشغول موضوعی می‌شود و تا به خودمان بیاییم، مقداری زیادی شکلات، تنقلات و مواد خوراکی مضر مصرف کرده‌ایم. برای حل این مشکل، شما باید تصور کنید که “اگر ” مصرف شکلات، برنامه غذایی سالم شما را به خطر می‌اندازد، مضر است. ” آنگاه ” شما باید مصرف شکلات را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
نقش برنامه‌ریزی “اگر- آنگاه ” در بالا بردن انگیزه شما جهت دستیابی به موفقیت

سیاست و بازاریابی


گاهی اوقات، برنامه‌ریزی “اگر-آنگاه ” به‌جای مدیریت مشکلات بیرونی، لازم است انگیزه شما را برای انجام کاری که تمایلی برای انجام آن ندارید، بالا ببرد. به‌عنوان‌مثال، ممکن است شما در حال نویسندگی کتابی باشید. این یعنی هرروز قبل یا بعد از کار روزانه باید زمانی را به نوشتن مطالب کتاب اختصاص دهید. ویژگی مهمی که نویسندگان برجسته و شاخص، برای رسیدن به موفقیت از آن بهره‌مند هستند، توانایی نوشتن آن‌ها حتی در شرایطی که روحیه مناسبی ندارند، است. هنگام صبح و غروب، بیشتر نویسندگان از تخیل و الهام خاصی برخوردار نیستند؛ بنابراین، اگر شما هم نویسنده باشید، ممکن است از این قاعده مستثنا نباشید. پس بهتر است از برنامه‌ریزی “اگر- آنگاه ” استفاده کنید. مثلاً به این شکل: “اگر ” من الان حس نوشتن ندارم، “آنگاه ” می‌توانم تایمر را فقط 15 دقیقه برای نوشتن، تعیین کنم. یا “اگر ” من به‌جای نوشتن کتابم، شبکه‌های اجتماعی را چک کنم، “آنگاه ” می‌توانم فنجانی چای بنوشم و یا در یک مجله تخصصی مطلب بنویسم.
نکته مهم در مثال‌های بالا، پیش‌بینی مشکلات، واقع‌گرایی، دلسوزی و ارائه راه‌حل‌هایی خاص است که تقریباً بدون فکر کردن می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را اجرا کنید. بعضی‌اوقات کارهایی که به بهترین شکل، ما را به موفقیت نزدیک می‌کند، تحت کنترل ما نیست. به‌عنوان‌مثال، شاید شما برنامه‌ای جذاب و مفید، برای بهبود امور مالی خود را در سال جاری داشته باشید. یکی از اقدامات شما در جهت رسیدن موفقیت‌آمیز به این هدف تحسین‌برانگیز این است که از رئیس خود درخواست افزایش حقوق کنید. تاکنون همه‌چیز خیلی خوب پیش رفته است؛ اما…! اکنون، آنچه در کنترل شما نیست، پاسخی است که از رئیس خود دریافت خواهید کرد! تجربه ثابت کرده است، در این‌گونه مواقع، شما باید آمادگی مناسبی برای مذاکره جهت دریافت نتیجه دلخواه خود داشته باشید. برای مثال، برای کسب موفقیت بیشتر، می‌توانید از یک دوست قابل‌اعتماد یا یکی از اعضای خانواده برای بازی در نقش فرد مقابل و پیش‌بینی واکنش‌های احتمالی او (در اینجا رئیس شما) کمک بگیرید و انواع مختلفی از “اگر – آنگاه ” ها را برای چندین سناریوی مختلف امتحان کنید. تحقیقات نشان داده است که این برنامه‌ریزی “اگر- آنگاه ” در مواردی که احتمال بروز اختلاف‌نظر در آن وجود دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/120530/چگونه-با-روش-“اگر؟-آنگاه…”-می-توان-موانع-موفقیت-را-پیش‌بینی-کرد؟
بستن   چاپ