سیاست و بازاریابی
مهم ترین خودروسازان دنیا که پیشگام فناوری در زمان خود بودند
يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 - 17:55:49
سیاست و بازاریابی - بیشتر افراد از تسلا به‌عنوان اولین شرکت نوآور و پیش‌گام در زمینه فناوری خودرو نام می‌برند؛ اما در تاریخ خودروسازی شرکت‌های زیادی از جمله پانارد، ولوو، تاکر و مک‌لارن بوده‌اند که رویکرد متفاوتی در طراحی خودرو داشته‌اند.

در صنعت خودروسازی امروزی، تسلا به‌عنوان یکی شرکت‌های نوآور و تاریخ‌ساز شناخته می‌شود که برخی برای آن عنوان قدیس را به کار می‌برند. خودروساز کالیفرنیا به‌عنوان یکی از شرکت‌های سازنده خودروی الکتریکی ، توانست محصولاتی تولید کند که بدون سوزاندن سوخت بنزین ، قادر بودند عملکردی در حد خودروهای متداول سنتی از خود نشان دهند. شاید باور کردن این سخن سخت باشد، اما خودروساز سیلیکون‌ولی اولین شرکتی نیست که رویکرد متفاوتی برای طراحی خودرو در پیش گرفت. پیش از تسلا، شرکت‌های دیگری نیز بودند که با روش متفاوتی پا به عرصه‌ی خودروسازی گذاشتند و البته برخی از آن‌ها چندان موفقیتی به دست نیاوردند. در این مطلب به برخی از مدل‌هایی می‌پردازیم که بدون توجه به خوبی یا بدی، در زمان خود توانستند وضع موجود را به هم بزنند و شیوه‌ی متفاوتی برای طراحی خودرو در پیش گیرند. پانارد (1891)؛ سازنده اولین پیشرانه بدون سوپاپ

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

نمونه‌ای کمیاب از تاکر 48 آماده حراج شد بهترین خودروها از برندهایی که به تاریخ پیوستند
تیم مسئول توسعه خودروی سوپراسپرت F1 از تخصص و تجربه‌ی مک‌لارن در مسابقات اتومبیل‌رانی برای حل مشکلات پیش آمده استفاده کردند. این مدل به اولین خودروی تولیدی دارای مجوز تردد در خیابان و مجهز به بدنه‌ی مونوکوک فیبر کربنی تبدیل شد. پیشرانه‌ی خورجینی 12 سیلندر این خودرو از قطعات بی‌ام‌و ساخته شده است اما مک‌لارن قطعات پیشرانه را به دلایل حرارتی با ورقی از طلای خالص پوشاندند. قرار دادن صندلی راننده در جلو و مرکز، نیاز به استفاده از طرح راست یا چپ فرمان را از بین می‌برد و در ضمن فضا برای نشستن سه سرنشین هموار می‌کرد. مک‌لارن اف وان ارزان‌قیمت نبود، اما خودروساز بریتانیایی پس از معرفی این خودرو پیش از گرندپری فرمول یک موناکو در سال 1992، سفارش‌های بیشتری نسبت به آن‌چه انتظار می‌رفت، دریافت کرد. مک‌لارن هیچ برنامه‌ای برای حضور در مسابقات اتومبیل‌رانی با F1 نداشت؛ اما مشتریان این شرکت، ران دنیس و تیمش را متقاعد کردند که مدل GTR این خودرو را تهیه کرده و در مسابقات 24 ساعته لمان سال 1995 شرکت کنند. این خودروساز انگلیسی جایگاه‌های اول، سوم، چهارم و پنجم را با مک‌لارن اف وان در لمان سال 1995 به دست آورد. EV1 جنرال موتورز (1996)؛ خودروی اسپرت برقی برای عموم

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/124483/مهم-ترین-خودروسازان-دنیا-که-پیشگام-فناوری-در-زمان-خود-بودند
بستن   چاپ