سیاست و بازاریابی
فیسبوک ورک‌پلیس به آمار پنج میلیون کاربر پولی رسید
شنبه 3 خرداد 1399 - 19:17:13
سیاست و بازاریابی - ابزار ارتباط کاری فیسبوک با رشدی درخورتوجه سعی می‌کند سهم بیشتری در بازار کسب کند و اکنون از آمار پنج میلیون کاربر فعال پولی نیز عبور کرده است.

در ماه‌های گذشته، نیاز کسب‌وکارها به ابزاری برای حفظ ارتباط در دوران دورکاری در کانون توجه بسیاری از شرکت‌های فناوری بود. دراین‌‌میان، فیسبوک نیز با دیگران هم‌مسیر شد و سرویس خود به‌نام ورک‌پلیس (Workplace) را بهبود داد. غول شبکه‌های اجتماعی در هفته‌ی گذشته ابزارهای کسب‌وکاری برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را بهبود داد و سرویسی به‌نام Shops معرفی کرد. آن‌ها اکنون تمرکز خود را روی کسب‌وکارهای بزرگ‌تر نیز افزایش داده‌اند که کاربری چشمگیری از پلتفرم فیسبوک دارند. فیسبوک ابزارهای جدیدی رونمایی کرد که به‌زودی به ورک‌پلیس اضافه خواهند شد. پلتفرم چت و ارتباط ویدئویی کسب‌وکاری فیسبوک با دریافت ابزارهای جدید، حرفه‌ای‌تر و بزرگ‌تر خواهد شد. آن‌ها ابتدا نسخه‌ای شبیه به ابزار Rooms را به ورک‌پلیس اضافه خواهند کرد. این ابزار شبیه به اپلیکیشن مشهور Houseparty برای ارتباط ویدئویی است. از قابلیت‌های جدید دیگر در ورک‌پلیس می‌توان به Work Groups اشاره کرد که اکتبر گذشته به‌عنوان ابزاری برای تشکیل گروه‌های غیررسمی کاری در فیسبوک رونمایی شد. درنهایت، فیسبوک تصمیم گرفته است مجموعه‌ای مهم از ابزارهای ویدئویی را به پلتفرم خود اضافه کند تا ارتباط‌های ویدئویی تعاملی‌تر شوند. ابزارهای بهینه‌سازی کاربری برای سخت‌افزار ویدئویی پورتال (Portal) نیز در برنامه‌های آتی شرکت قرار دارند. علاوه‌بر ابزارهای نرم‌‌افزاری یادشده، فیسبوک از دردسترس قرارگرفتن Oculus for Business هم خبر داد؛ نسخه‌ای حرفه‌ای از هدست واقعیت مجازی شرکت که روی کاربردهای کسب‌وکاری متمرکز است. این ابزار فیسبوک به‌مرور نقش سیستم‌های پردازش فضایی را در کسب‌وکارها افزایش می‌دهد و خصوصا در کاربری‌های آموزشی و پروژه‌های مشارکتی کاربرد زیادی دارد. غول شبکه‌های اجتماعی می‌گوید درحال‌حاضر، بیش از 400 توزیع‌کننده‌ی نرم‌افزار مشغول توسعه‌ی محصول برای هدست واقعیت مجازی هستند.

سیاست و بازاریابی

برنامه‌های فیسبوک علاوه‌بر استراتژی کلی شرکت، تحت‌تأثیر رخدادهای جهان پیرامون هم قرار دارند. ویدئوکنفرانس و دیگر ابزارهای ارتباطی برای تیم‌های دورکار روز‌به‌روز در حال رشد هستند؛ افزایشی که به‌صورت مستقیم تحت‌تأثیر افزایش نیروهای دورکار در کسب‌وکارها است و تمامی آن‌ها از همه‌گیری ویروس کرونا نشئت می‌گیرند. روندهای مذکور به افزایش استفاده از ابزارهای ارتباطی همچون زوم و تیمز و اسکایت از مایکروسافت و هنگ‌آوتس و میت از گوگل شد. فیسبوک در ارائه‌ی ابزارهای مفید ارتباط کاری از رقبای خود عقب نماند. سرویس ورک‌پلیس آن‌ها اکنون پنج‌میلیون کاربر پولی دارد و میلیون‌‌ها کاربر دیگر نیز از نسخه‌ی رایگان آن استفاده می‌کنند. آمار جدید رشد دومیلیونی کاربران سرویس را تا پایان مارس نشان می‌دهد. در مقام مقایسه، اسلک ادعا می‌کند روزانه 12 میلیون کاربر فعال دارد که 119 هزار نفر از آن‌ها، کاربران پولی هستند و هر کاربری پولی در اسلک شامل تعدادی کاربر تکی می‌شود. مایکروسافت تیمز نیز اخیرا آمار 44 میلیون کاربر فعال روزانه را اعلام کرد که البته تعداد کاربران پولی در آن مشخص نیست.

سیاست و بازاریابی

قابلیت Rooms هم مانند گروه‌های کاری از بخش مصرف‌کننده به بخش کسب‌وکاری منتقل می‌شود. رومز درواقع تلاش فیسبوک برای نشان‌دادن ابزارهایی مشابه سرویس‌های دیگر همچون Houseparty (محصول Epic Games) بود؛ اما در هسته روی ارتباط‌های اجتماعی متمرکز می‌شد که اکنون کاربران در سرویس‌های اصلی فیسبوک تجربه می‌کنند. به‌هرحال، این قابلیت که عمر زیادی هم ندارد و در انتهای آوریل رونمایی شده است، با اضافه‌شدن به ورک‌پلیس، تجربه‌های جدیدی برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. مقاله‌های مرتبط:
امکان فعالیت به‌صورت دورکاری برای کارمندان فیسبوک دائمی شد سرویس «مسنجر رومز» فیسبوک دردسترس قرار گرفت
از قابلیت‌های مهم رومز که در ورک‌پلیس کاربرد بسیار زیادی خواهند داشت، می‌توان به امکان ساختن لینک به‌وسیله‌ی کاربران کنونی ورک‌پلیس و دعوت از دیگران برای پیوستن به گروه‌ها اشاره کرد. درواقع، کاربرانی که در گروه سازمانی شرکت در ورک‌پلیس نیستند و حتی در فیسبوک هم فعالیت نمی‌کنند، تنها با این لینک‌ها قابلیت استفاده از ابزار ارتباط کسب‌وکاری را پیدا می‌کنند. هر کاربری با یک اتصال اینترنت ، میکروفن، دوربین و مرورگر می‌تواند از لینک ارسال‌شده برای ارتباط کاری استفاده کند. ابزارهای جدید فیسبوک در ورک‌‌پلیس ابتدا روی بهبود تجربه‌ی کاربران در ارتباط‌های ویدئویی متمرکز هستند. دراین‌میان، ابزارهای موجب هماهنگی بهتری سرویس فیسبوک با سرویس‌های مشهور کنونی دیگر هم می‌شوند. اگر غول شبکه‌های اجتماعی تصمیم گرفته درکنار قابلیت‌های ادغام بهتر با سرویس‌های دیگر همچون زوم، سرویس‌های بومی خود را هم توسعه دهد، همین رویکرد بهترین کار ممکن است. قابلیت Live Producer فیسبوک امکاناتی همچون رأی‌گیری، اشتراک نمایشگر کامپیوتر و... را دراختیار میزبان ارتباط ویدئویی قرار می‌دهد. از بخش‌های دیگر می‌توان به Q&A اشاره کرد که امکان ارسال پرسش برای کاربران را بدون نمایش به کاربران دیگر هم ممکن می‌کند. از قابلیت‌های جدید دیگر می‌توان امکان اضافه‌کردن توضیحات متنی به ارتباط ویدئویی را نام برد که خصوصا در تیم‌هایی با اعضای چندملیتی کاربرد فراوان خواهد داشت. این قابلیت ابتدا در زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی اجرا می‌شود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/129034/فیسبوک-ورک‌پلیس-به-آمار-پنج-میلیون-کاربر-پولی-رسید
بستن   چاپ