سیاست و بازاریابی
وظایف برندها در مواقع بحرانی
چهارشنبه 4 تير 1399 - 07:10:26
سیاست و بازاریابی - در مواقع بحرانی فرهنگ قوی شرکت و یک تعریف مشخص از هدف برند می تواند در کمک به یک برند برای حرکت درست در این مواقع بسیار ارزشمند باشد. تاکتیک های ارتباطات باید حول اولویت های تجارت و ذینفعان آن شکل بگیرد. اما باید توجه داشت که چگونه این اولویت ها با هویت و ارزش های تجاری یک شرکت در بلندمدت مطابقت دارند.
اگر شرکتی با اولویت بندی سود یا تبلیغات در زمان اشتباه در برابر ارزش های بیان شده یا تجسم شده خود عمل کند، ممکن است به عنوان برند فرصت طلب تلقی شود. صرف نظر از چگونگی انتخاب یک برند برای برقراری ارتباط ، لازم است به یاد داشته باشید که در مقیاس جهانی فکر کنید و یک ذهنیت فراگیر را در سازمانتان پیاده سازی کنید.
برندها به ویژه شرکت های بین المللی، نه تنها با مصرف کنندگان محلی خود، بلکه تیمهای آنها در سراسر جهان باید اطمینان حاصل کنند که همه ذینفعان، کارمندان و مشترکان از همکاری های مشترک حس خوب دریافت میکنند و این مقدمه ساخت برند در بلند مدت در ذهن کاربران داخلی (نفرات سازمان) و کاربران خارجی (مشتریان و تامین کنندگان) است.
برندها در دنیای امروز نقش و مسئولیت عمده ای دارند، به ویژه در مواردی که چالش های بهداشت عمومی مانند بحران فعلی کروناویروس است. در این فرصت قصد داریم پیشنهادات مدیران روابط عمومی پیرامون وظایف برندها در مواقع بحرانی را تشریح کنیم:
همدلی : لازم است استارت آپها خط ارتباطی با مشتریان داشته باشند که نه تنها درک متقابل داشته باشند بلکه باید اعتماد به آینده و توانایی همه را برای همکاری در کنار هم و یافتن راه حل ها نشان دهند.
تعامل : این شرکتها باید با ذینفعان خود درگیر و داخلی و خارجی باشد و از طریق اقدامات خود باعث ایجاد اعتماد به نفس در برند شوند و همچنین از تمام ظرفیت خود برای استفاده حمایت کنند.
آموزش : استفاده از چندین کانال برای آموزش ذینفعان و مشتریان خود در مورد بحرانی، پیرامون اقدامات پیشگیری و درمان ضروری است. رویکرد 3E همچنین با تقویت اطلاعات صحیح و مهار اخبار جعلی که در اکوسیستم پخش می شود، شرکت ها را برای ارائه پشتیبانی از تلاش سازمان هایی مانند دولت و WHO ترغیب میکند.
اگر یک شرکت بزرگ هستید که برای مبارزه با کورونا ویروس کمک مالی می کنید، باید اعلامیه دقیقی را با اطلاعات کلیدی پیرامون مبلغ دقیق کمک های مالی، سازمان های گیرنده، هدف اهد ، تدارکات، نتیجه و غیره انجام دهید. اگر خدمات یا محصولات شما به این بحران coronavirus بسیار مرتبط هستند، ممکن است انجام برخی از دانش افزایی ها درمورد پیشگیری از انتقال ویروس ضروری است و در صورت عدم انجام آن مورد قضاوت قرار خواهید گرفت.
در مواقع شرایط اضطراری، همیشه امکان استفاده از کمپین های CSR قوی وجود دارد و در حال حاضر تعدادی از برندهای بزرگ و کوچک که برای مبارزه با ویروس چین سرمایه گذاری کرده اند وجود دارد – L’Oréal و Estée Lauder فقط دو نمونه زیبایی از مارک هایی که به سرعت با بودجه متعهد به این اتفاق برخواسته اند.
منبع

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/136242/وظایف-برندها-در-مواقع-بحرانی
بستن   چاپ