سیاست و بازاریابی
گوگل کوتاه آمد و جریمه داد
يکشنبه 8 تير 1399 - 12:19:04
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - مهر / گوگل بعد از ماه‌ها مقاومت بالاخره در برابر رگولاتوری های برزیل، فرانسه و استرالیا کوتاه آمد و حکم دادگاه‌های این کشورها در مورد ضرورت پرداخت هزینه بازنشر محتوای ثالث را پذیرفت.
به گزارش آسین ایج، گوگل از سال‌ها قبل از طریق بخش اخبار خود و برخی پلتفرم های وابسته دیگر اخبار و مطالب سایت‌های دیگر را بازنشر می‌کند، اما پولی از این بابت به تولیدکنندگان اصلی محتوا نمی‌پرداخت و مدعی بود با این کار به بیشتر دیده شدن مطالب مذکور کمک کرده و نباید پولی پرداخت کند.
اما بعد از شکایت گسترده ناشران اخبار و گردانندگان سایت‌های مختلف از گوگل در کشورهای مختلف، این شرکت فناوری مجبور شد در سه کشور برزیل، فرانسه و استرالیا نسبت به پرداخت هزینه بازنشر محتوای تولیدشده توسط سایت‌های ثالث اقدام کند.
گوگل با انتشار مطلبی در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده که برنامه‌ای را برای پرداخت پول به ناشران مطالب باکیفیت خبری اجرا خواهد کرد. براد بندر معاون واحد مدیریت محصولات گوگل نیز از مذاکره با ناشران ثالث مانند اشپیگل در آلمان، شوارتز مدیا در استرالیا و Diarios Associados در برزیل برای دستیابی به توافق دوجانبه خبر داده است.
در عین حال این توافق به معنای پولی شدن دسترسی کاربران عادی به محتوای خبری تولیدشده در این سه کشور نیست و گوگل کماکان این نوع محتوا را به رایگان در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/137542/گوگل-کوتاه-آمد-و-جریمه-داد
بستن   چاپ