سیاست و بازاریابی
پیام رسانهای معروف چند میلیون کاربر ایرانی دارند؟
دوشنبه 9 تير 1399 - 16:50:49
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - دنیای اقتصاد / یک استارت‌آپ ایرانی که در حوزه مدیریت شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها فعال است اخیرا گزارشی از عملکرد خود منتشر کرده است.
در این میان واتس‌اپ با داشتن 47 میلیون و 700 هزارنفر در صدر پیام‌رسان‌های مورد استفاده ایرانیان است و تلگرام با 47 میلیون و 250 هزار کاربر با اختلاف کمی در جایگاه دوم است. اینستاگرام سومین اپلیکیشن محبوب ایرانیان است.
لینکدین و فیس‌بوک هم با 2 میلیون و 700هزار و 2 میلیون و 400 هزارکاربر با فاصله زیاد جزو شبکه‌های اجتماعی نسبتا موردتوجه ایرانیان هستند. در این میان لینکدین با توجه به محبوبیت میان کارکنان و موضوعات مربوط به شرکت‌ها و شغل، کاربران مختص خود را دارد، درحالی‌که کاربران فیس‌بوک به تدریج درحال کاهش‌ هستند.
رفتار کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی
براساس اطلاعات، اینستاگرام سهم عمده‌ای از محتوا (پست‌های) منتشر شده در فضای شبکه اجتماعی ایران را در اختیار دارد. بیش از 53 درصد پست‌های شبکه‌های اجتماعی که توسط ایرانیان تولید می‌شود به اینستاگرام اختصاص دارد. فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و پینترست هم به ترتیب سهم‌های قابل‌توجهی از محتواهای تولید شده توسط ایرانیان را در اختیار دارند.
اینستاگرام در این میان با فاصله قابل‌توجه محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای کسب‌وکارهاست و حدود 58 درصد از سهم کل کسب‌وکارها در فضای شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده است و فیس‌بوک با 9 درصد، لینکدین با 6 درصد و توییتر با حدود 4 درصد در جایگاه‌های سوم تا پنجم قرار دارند.
براساس این گزارش، عکس محبوب‌ترین قالب محتوایی را در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی تشکیل می‌دهد، به‌طوری‌که حدود 55 درصد از سهم قالب‌های محتوایی را به خود اختصاص داده است. استوری با 22، آلبوم با 10 و ویدئو با 9 درصد در جایگاه‌های بعدی محبوب‌ترین قالب‌های محتوایی کاربران ایرانی قرار دارند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/137715/پیام-رسانهای-معروف-چند-میلیون-کاربر-ایرانی-دارند؟
بستن   چاپ