سیاست و بازاریابی
مصاحبه HBR با مدیر عامل Unilever - قسمت اول
شنبه 14 تير 1399 - 18:00:50
My Industry
سیاست و بازاریابی -
فهرست مطلب
مصاحبه HBR با مدیر عامل Unilever - قسمت اول
صفحه دوم
صفجه سوم
تمامی صفحات
صفحه 1 از 3
مطمئناً با شرکت Unilever آشنا هستید واز محصولات این شرکت استفاده کرده اید. Unilever شرکتی است با وسعت جهانی که بیش از 400 برند در حوزه بهداشت و سلامت، لوازم آرایشی و تغذیه به بازار عرضه می کند. بعد از بحران مالی 2008-2009 اخیراً آقای پاول پولمن برنامه جامعی را در راستای مسئولیت اجتماعی (Social Responsibility) و منبع یابی پایدار تنظیم کرده است که طرفداران و منتقدان خاص خود را در ایالت متحده به دنبال داشته است. ریشه اصلی مباحث بین مدیران در اصل کارآمدی نظام سرمایه داری است. مجله Harvard Business review مصاحبه ای را در این راستا با آقای پولمن ترتیب داده که ایشان در آن در مورد ضرورت برنامه های مسئولیت اجتماعی و تفکرات خود درباره آینده کسب و کار و نظام سرمایه داری در جهان مطرح می کند. بدون شک مباحثی که در این مصاحبه آمده چالش های روز مدیران دنیا است که حاوی نکات آموزنده و تجارب ارزشمند است و خواندن آن به دانشجویان، اساتید مدیریت و فعالان صنعت به ویژه مدیران توصیه می شود.
پاول پولمن ترسی از تغییرات و دگرگونی در شرکت خود ندارد. وی از سال 2009 که سمت مدیر عاملی شرکت انگلیسی – هلندی یونیلور را بر عهده گرفته توانسته است این شرکت را به یکی از نوآورترین شرکت های دنیا تبدیل کند. او راهنمای سودآوری و گزارش های فصلی را کنار گذاشت و از پذیرش سرمایه گذاران صندوق های پوشش خطر(hedge fund) نیز خودداری کرد. یکی از برنامه های جاه طلبانه پولمن همزمان با پیگیری برنامه های زیست محیطی دو برابر کردن درآمد شرکت تا سال 2020 است.
بدون شک اگر پولمن در برنامه های خود موفق شود می تواند تبدیل به الگویی شود برای دیگر مدیران اجرایی دنیا. در عین حال او می داند در صورت تزلزل انتقادات زیادی به برنامه هایش وارد خواهدشد. در مصاحبه حاضر پولمن در مورد عوامل کلیدی در بیانیه رسالت جامعه محور شرکت و چگونگی حفظ شایستگی های اصلی صحبت می کند.
( در این مصاحبه HBR منظور Harvard Business Review است و Polman مدیرعامل unilever)
HBR : چه انگیزه ای باعث شد تا چنین برنامه جسورانه بلندمدت را برای شرکت انتخاب کنید؟
Polman : ما به روندهای کلی جهانی نگاه می کنیم، مانند افزایش جمعیت در شرق و متعاقب با آن رشد تقاضا برای منابع طبیعی جهان. و در این شرایط با خود می گوییم چرا در این شرایط نتوانیم با طراحی یک مدل کسب و کار مناسب سهمی در ارضای نیازهای جامعه و محیط زیست داشته باشیم؟
HBR : در طراحی مدل کسب و کار اگر زنجیره تأمین را از بالا تا پایین مدنظر قرار دهیم شما به چه عواملی در این مسیر توجه دارید؟
Polman : ما به کل چرخه عمر- از مرحله مصرف تا بازیافت- توجه داریم و حدود 50 هدف در سراسر زنجیره تأمین تعریف کرده ایم. در تلاشیم اثرات منفی زیست محیطی خود را به حداقل برسانیم و منابع پایدار کشاورزی در کسب و کار خود ایجاد کنیم تا از این طریق به 1 میلیارد نفر کمک کنیم تا مشکلات مربوط به تغذیه و رفاه اجتماعی خود را حل کنند.
HBR : آیا نقش کسب و کار واقعاً پرداختن به چنین مسائلی است؟
Polman : در سراسر دنیا می توانید نشانه هایی از تنگناهای اقتصادی- اجتماعی را مشاهده کنید. حدود یک میلیارد نفر در دنیا هستند که شب ها گرسنه می خوابند. در هر شش ثانیه یک کودک از گرسنگی جان خود را از دست می دهد. اگر چه ما توانسته ایم با مکانیزم نظام سرمایه داری خیلی از مشکلات را پشت سر بگذاریم اما خیلی از مشکلات لاینحل باقی مانده است. ما فکر می کنیم کسب و کارهایی که خود را نسبت به جامعه مسئول می دانند و بخشی از کسب و کار خود را به کمک به جامعه اختصاص داده اند در آینده کسب و کارهای موفقی خواهند بود.
قبلی - بعدی >>
اضافه کردن نظر
مطلب ویژه
تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری
چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید
اخبار مرتبط با اقتصاد، صنعت و مدیریت
اخبار مدیران
احتمال قطع واتس آپ بر روی میلیون ها موبایل
پنجشنبه 21 آذر 1398 ساعت 11:51

سیاست و بازاریابی

به گزارش ایندپندنت، به زودی واتس اپ روی میلیون ها دستگاه از کار خواهد افتاد...

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/138275/مصاحبه-HBR-با-مدیر-عامل-Unilever---قسمت-اول
بستن   چاپ